| Immobilajzer | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | demeone   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '98 1.8 GDI
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 598
 Skąd: Szczecin/Manchester
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 22:47   Immobilajzer |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiem że problem z odpaleniam czasami auta ma wielu z was. A wiec czy jest jakis sposób aby pozbyć się immobilajzera? Wiem że nie otrzymam odpowiedzi na łamach forum ale może prywatnie przez e-mail ktoś zna sposób. Po prostu mam czasami miesiąc spokoju a czasami jak dzisiaj 5 razy w ciągu dnia i wiem że to tylko immo.W nerwach mam ochote doszczętnie zniszczyć, spalić to auto a z reguły bywam spokojny. Nie interesuje mnie wymiana ECU-immo i kluczyków, chce się pozbyć tego ustrojstwa. Może ktoś wie jak przebiega komunikacja głównego ECU z ECU-immo albo kluczyka i ECU-immo. Czy kod jest zmienny czy taki sam? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | andy1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 23:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak ktoś wie, to i ja poproszę info na PW. Misiek mój stoi w warsztacie bo już prawie wcale nie odpala no i oczywiście winne immo, wszelka pomoc się przyda   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JCH   Mitsumaniak
 Forumowa Opozycja
 
  
 Auto: OBK 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 101 razy
 Dołączył: 23 Maj 2005
 Posty: 8078
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | A szukałeś na Forum hasła "pętla immobilizera" 	  | andy1 napisał/a: |  	  | Misiek mój stoi w warsztacie bo już prawie wcale nie odpala no i oczywiście winne immo, wszelka pomoc się przyda | 
  Zdarzało się w MSS DID to pewnie i w Cari też może. |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
   MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | demeone   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '98 1.8 GDI
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 598
 Skąd: Szczecin/Manchester
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 23:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie rozczulajcie sie nad typowymi problemami/usterkami bo te to sprawdzilem. Wiem ze moze byc problem z kluczykiem bo mam jeden ale nie interesuje mnie wymiana kluczykow i ECU bo auto nie jest warte (biorąc pod uwage jego cene) takiego zachodu. A włożyłem za dużo czasu i serca w niego aby brnąć w taką trywialną rzecz jak durne IMMO które sprawia tyle problemów |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-10-2009, 11:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do immobilizera to w download-zie są schematy elektryczne . jest zaznaczone którymi kablami ecu-imobilizera łączy się z ecu tylko pytanie co one sobie wysyłają i w jakiej postaci? Jak ktoś wie również jestem zainteresowany tematem .
 
 
 
 
 Ja temat będę przerabiał w styczniu bo w Polsce kupuje centralkę z pilotem scyzoryk(taniej to wyniesie niż kluczyk w serwisie) i będę musiał wywalić immobilizer.
 
 Doszedłem do wniosku do samochodu który kosztuje mniej niż połowa miesięcznej pensji również nie opłaca się ładować kupę kasy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-10-2009, 21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | IMHO ECU za pośrednictwem pętli indukcyjnej wokół stacyjki odczytuje kod (jak podobnie RFID czy z kart zbliżeniowych) z kluczyka - jeśli pasuje do tego co "zna" ECU to odpala jeśli nie to nie odpala i tyle tematu.   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | demeone   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '98 1.8 GDI
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 598
 Skąd: Szczecin/Manchester
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-10-2009, 22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmmm jak dziala RFID to ja wiem. Tylko zastanawiam się czy wówczas Immo ECU przesyła jakiś kod do głównego ECU. I czy jest to stały kod czy zmienny? (Mam na mysli ten na drodze Immo ECU i Główny ECU) Chciałbym mieć przy sobie jakiś oscyloskop albo jakiś rejestrator   Albo drugie pytanie czy da rade dorobić kluczyk w dowolnym punkcie? Czy to tylko w salonie albo przy pomocy MUT II trzeba później programować IMMO-ECU?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cichanos [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-10-2009, 11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie problem jak na tą chwile ustąpił. Ale wiem że za jakiś czas powróci jak zły szelong.
 Ja osobiście próbowałem z wymianą komputera i nic nie pomogło. Problem powracał w trakcie tygodnia. To nie jest problem kluczyka.
 Więc problem występuje nie tylko u mnie. A co za tym idzie jest wart głębszego zainteresowania się.
 
 Jest jeszcze jeden tzw. złodziejski sposób
  Ja to tak nazywam  A cena części z wymianą potrzebnych elementów nie jest taka potężna (koszt z rabatem około 200zł). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | demeone   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '98 1.8 GDI
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 598
 Skąd: Szczecin/Manchester
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2009, 19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sorki nastąpiła pomyłka. Myslałem że odłączyłem immo i auto odpalilo (odpinałem po omacku) ale okazlo się jak dopiero zajrzałem pod kierownice ze wtyczka dalej siedziala tylko caly moduł mi się wysunoł z obudowy. Tak wiec może to jakiś kabelek nie styka. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |