[E54A 2.0 V6] problem z olejem |
Autor |
Wiadomość |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-10-2009, 16:25 [E54A 2.0 V6] problem z olejem
|
|
|
witam co moze byc przyczyna dosyc czestego dolewania oleju co jakies 2 tyg. musze dolac bo mi kontrolka sie zaswieca i jest ponizej minimum, leje olej shell 10W40 pół syntetyk. i tak na marginesie co oznacza TCL-OFF i TRACE-OFF |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-10-2009, 09:43
|
|
|
sekiwc napisał/a: | na marginesie co oznacza TCL-OFF i TRACE-OFF |
Masz >>>TU<<< albo:
TCL-OFF (wyłączenie) aby wyłączyć musisz przyciskać aż przejdzie przez SLIP i TRACE wtedy zapali się lampka TCL-OFF i wyłączona automatycznie praca TRACE(opóżnia samochód w przesuwaniu się do przodu) |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 26-10-2009, 12:24
|
|
|
Z tym olejem to najpierw zwróć uwagę, czy nie zostawiasz plam na parkingu, jeżeli trzymasz samochód w garażu, to połóż pod silnik kawał tektury i będzie jasne. Jeżeli wycieków nie ma, to sprawdź jak tam z silnikiem (możesz też zdjąć górne osłony rozrządu i zobaczyć czy pasek nie jest tłusty - wskazywałoby to na zużyte uszczelniacze na wale/wałkach). Przy odpalaniu zwróć uwagę na to czy zakopci, czy na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach kopci - to mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Jeżeli kopci cały czas to pierścienie... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-10-2009, 12:44
|
|
|
Mozesz tez sprawdzic kompresje na cylindrach i w ten sposob dowiesz sie jw jakim stanie jest silnik Twojego autka.
Jezeli znika duzo oleju to prawdopodobnie pierścienie tłokowe nie działają jak trzeba i olej jest spalany, co można zauważyć po brudnym czarnym, oleistym i lepiącym syfem w środku wydechu.
Także i uszczelniacze trzonków zaworów mogą być już zużyte, a bardziej, przegrzane i zwęglone, przez co olej ucieka po trzonkach do wydechu i może też do dolotu.
Jeśli silnik kopci na biało to oznacza, że ciecz chłodząca przenika do komór spalania, czego powodem może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Jeśli z wydechu wydostaje się oleisty, śmierdzący dwusuwem dym, to uszkodzone moga byc pierścienie na tłokach i już po prostu nie trzymają...
Sprawdź też, czy nie ubywa cieczy chłodzącej oraz czy nie ma ona oleistych zanieczyszczeń.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-10-2009, 11:05
|
|
|
jest troche pomyslow, ale ok zobczymy, czy to cos z tego, zastanawia mnie to czy nie jest przyczyna ze tak napisze ostre dawanie w pedal, nigdy nie mialem takiej mocy pod maska i nie jezdze 50 ;P |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 27-10-2009, 12:44
|
|
|
a nie zostawiasz przypadkiem za sobą niebieskiej chmury dymu jak mu dajesz do pieca?
z tą mocą to też nie przesadzaj nie jest to żadna wyścigówka |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-10-2009, 22:50
|
|
|
bez przesady jakby kopcil to bym tu sie nie wyglupial piszac co mu jest |
_________________
 |
|
|
|
 |
|