Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho
Autor Wiadomość
bartekpajecki 
Nowy Forumowicz

Auto: evo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: POLSKA
Wysłany: 28-10-2009, 09:09   [EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho

czesc, pyatnie jak w temacie. Do mitsubishi galant avance 2.5 V6 02'
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 29-01-2013, 21:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 28-10-2009, 09:40   

22 centym tak jest u mnie
mi sie przepaliła i szukam całego przedniego kompletu. Można sama siatkę wyciąć i przyspawać ale w grę wchodzi albo wykręcenie elementu albo opuszczenie silnika zęby dobrze ja pospawać bo ona przylega dosyć do podwozia.Mechanik mi mówił ze wykręcenie tej rury frontowej od silnika przeważnie wiąże sie z pęknięciami śruby bo stare są i na dziś trudno mi ta sama siatkę wymienić
_________________
pablo diablo
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 28-10-2009, 09:57   

To jakiś dziwny ten mechanik.
Jak u mnie w Cari GDI wymieniali łącznik (siatkę) to wymontowali cały wydech, odkręcili portki, rozłączyli układ , pospawali na warsztacie i spowrotem wszystko złożyli w odwrotnej kolejności aż do wydechu końcowego.
Auto miało 10 lat.
Pamiątajcie że wymiar łącznika podaje się z metalowymi obręczami z każdej strony a nie tylko siatki, ponadto dochodzi jeszcze średnica.
W Cari GDI było 250mm , śr. 55mm
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
Wysłany: 28-10-2009, 13:51   

ostatnio miałem ten sam problem ale podjechałem do "Pana Czesia" i mi wspawał wzmacnianą krótszą i tańszą plecionkę bez odkręcania czegokolwiek. Mówił że robi sie to w ten sposób że nacina sie wydech obok spawu i robi sie tzw. okienko przez które można pospawać go od wewnątrz a potem zamyka sie okienko i zaspawuje. Cała operacja kosztowała 150zł (z wykręceniem bez urywania śrub 250-300zł + plecionka-jak sie urwą śruby koszty rosną) i gal bryka cichutko aż miło. Z tego co mi mówił to przy tych operacjach trzeba uważać na sonde lambda bo łatwo ja upalić...
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 28-10-2009, 14:12   

no to pomysł super dzięki za podpowiedz czas bym i ja tak zrobił to forum to naprawdę skarbnica
_________________
pablo diablo
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2009, 16:56   

Witam
JA również wspawywałem siatke, ponieważ nie było długich spawacz wstawił kawałek rurki. Sednica do GAla to 60mm, i długość ja kupiłem chyba 250mm. Wspawane bez żadnego odkecania, zresztą z moich śrub już niewiele zostało tak je korozja wcina.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-10-2009, 17:11   

Ja w swoim Galu takze wymienialem złacz elastyczny wydechu - plecionke kupilem 250x60mm najdluzszy jaki byl i tak musialem dospawac jakies 5cm rureczki, u mnie nakretki wygladaly fatalnie, balem sie ze sie nie odkreca bo tak je ruda zjadla ze wygladaly jak pierscionki od lozyska (okragle) ale nasadka ze splinem i wd40 zrobily swoje, o dziwo odkrecily sie jak w nowym samochodzie, zlacz nalozylem delikatnie na rurke ok 3mm pocykalem, delikatny przymiar na aucie, pasuje wiec objechalem spoinka jak w fabryce, pasuje eleganco, wszedzie rowniotka szczelinka i chodzi cacy ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 28-10-2009, 19:37   

robertdg napisał/a:
Ja w swoim Galu takze wymienialem złacz elastyczny wydechu - plecionke kupilem 250x60mm najdluzszy jaki byl i tak musialem dospawac jakies 5cm rureczki, u mnie nakretki wygladaly fatalnie, balem sie ze sie nie odkreca bo tak je ruda zjadla ze wygladaly jak pierscionki od lozyska (okragle) ale nasadka ze splinem i wd40 zrobily swoje, o dziwo odkrecily sie jak w nowym samochodzie, zlacz nalozylem delikatnie na rurke ok 3mm pocykalem, delikatny przymiar na aucie, pasuje wiec objechalem spoinka jak w fabryce, pasuje eleganco, wszedzie rowniotka szczelinka i chodzi cacy ;-)

Ile za plecionke? Kupiles u tlumikarzy czy w motoshopie?
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-10-2009, 19:45   

tucci, dokladnie nie pamietam ale w granicach 55 - 60zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2009, 21:14   

JA chyba koło 75zł dałem za ten element na giełdzie w Lubinie
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 28-10-2009, 21:52   

Witam. Może jakieś 3 tygodnie temu kupiłem łącznik elastyczny na allegro.pl. No i jak mówi stare powiedzenie na oszczędności mogą pozwolić sobie tylko bogaci. Za łącznik zapłaciłem 49zl + 11zl przesyłka. W sklepie u mojego mechaniora miał kosztować około 120zl. Ten z allegro jest tak rzadko pleciony że pod wpływem drgań spowodowanych spalinami wydaje dźwięki podobne do gwizdania. Tak głośno pracuje oplot. Pokazywał mi mechanik na podnośniku że jak stuka w niego pięścią to też dzwoni. Masakra. Przy najbliższej robocie na warsztacie wymieniam go na ten droższy. Te gwizdy są masakryczne. No i rozmiar: 55/280. Mój to 2.4 gdi więc może do innych wersji są inne rozmiary. Mechanik mierzył siatkę miedzy kołnierzami.
 
 
 
bartekpajecki 
Nowy Forumowicz

Auto: evo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: POLSKA
Wysłany: 29-10-2009, 10:54   

nom, ja juz wymiane mam za soba, okazalo sie ze do Avance 2.5 V6 musi byc zlacze o wymiarach 320x60mm.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-11-2009, 16:59   

Pytanie do osób, które wyjmowały ten cały element od kolektora wydechowego do katalizatora, mianowicie jak odłączono sondę lambda? Wykręcana była czy odłączana wtyczka? Jeśli odłączana wtyczka to gdzie jej szukać w Galu EA2A? W aucie robi się coraz głośniej powyzej 80 km/h, a to wszystko przez wspaniałe asfalty w Wielkopolsce (zaryłem plecionką w fałdę asfaltu na środku pasa ruchu). Gdzie ja żyję...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-11-2009, 17:10   

Hugo, ja wymienialem zlacz elastyczny bez odkrecania tej rury od zlacza katalizatora, wolalem tego nie ruszac, bo wystarczajace watpliwosci mialem co do srub kolektora wydechowego, poprostu obcialem rure tuz za zlaczem elastycznym, wyciagnalem ten kawalek rury od kolektora ze zlaczem, jak juz mialem na wierzchu to wycialem zlacze, cyklem spoinka na oko, przymierzylem czy pasuje do reszty ukladu, poprawilem delikatnie, cyklem z przeciwnej strony rury wyjalem i obspawalem jak fabrycznie, pozniej zamontowalem na auto, dodalem kawalek rury ktory brakowal, jakies 4-5cm i obspawalem reszte na aucie, po sprawdzeniu szczelnosci efekt doskonaly, tylko spawacz musi byc z wyobraznia zeby pospawac to na aucie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 07-11-2009, 17:17   

Hugo napisał/a:
Wykręcana była czy odłączana wtyczka? Jeśli odłączana wtyczka to gdzie jej szukać w Galu EA2A?

Hugo, wtyczka jest odłączana, nie wkręcana. Pierwsza jest koło pedału gazu, musisz zdjąć mały kawałek plastiku osłaniającego (plasitkowy wkręt go trzyma), szukaj małej białej wtyczki z czterema kablami (dwa czarne, jeden niebieski i jeden szary). Druga wtyczka znajduje się w tunelu środkowym :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.