Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 09:10
[2.8TD] Podkładki/nakładki na sprężyny
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-04-2009, 09:33   [2.8TD] Podkładki/nakładki na sprężyny

Witam. Na jesieni zeszłego roku zmieniałem tylne sprężyny w moim Miśku 2,8 TDI 1995 V46 Long.Po ostatniej (zimowej) zabawie w terenie uszkodziwszy tylny zderzak->>plastyki.Wymieniłem na stalowy.Jest duuuużo :? cięższy i tył mi usiadł.Czy ma ktoś jakiś patent na podwyższenie tyłu-zakup nowych sprężyn odpada.Słyszałem o nakładkach/podkładkach/dystansach??? na sprężyny->> przerabiał to ktoś?? Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2009, 11:39   

Waldku nie szukaj takich rozwiazan. Powinienes zanabyc zawieszenie HD. Wszystkie inne rozwiazania beda bardziej a raczej mniej skuteczne. Masz stale duze obciazenie i tylko odpowiednie elementy zawiechy przystosowane do tego poradza sobie z ta stala duzo wieksza masa.
Oczywiscie istnieja takie gumowe czy moze nawet z tworzywa sztucznego podkladki. Podniosa Ci tyl ale skok i skutecznosc sprezyn pozstanie taka sama czyli zadna. To bedzie padaka. Jesli dobrze sie orentuje wstawia sie to miedzy rame a sprezyne.
Moja propozycja obliczyc mase szpeju na aucie i majac takie dane dobrac zawieszenie. Nie pierwsze lepsze tylko markowe, ktore posiada gwarancje i mozna je zareklamowac. Od poczatku zdumiewala mnie droga ktora kroczysz. Ja zaczalbym wlasnie od wymiany zawieszenia i wiekszych kol. Potem to juz kwestia preferencji. Mam nadzieje, ze sobie z tym poradzisz ale podkladki uwazam za malo skuteczny pomysl.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-04-2009, 21:03   

Gene napisał/a:
Powinienes zanabyc zawieszenie HD
Waldek nie rozumieć :oops: co oznacza HD???
Gene napisał/a:
Od poczatku zdumiewala mnie droga ktora kroczysz.
baaaa teraz to i ja wiem jakie bambole popełniłem :? :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2009, 21:22   

jawaldek napisał/a:
Gene napisał/a:
Powinienes zanabyc zawieszenie HD
Waldek nie rozumieć :oops: co oznacza HD???


HD - Heavy Duty - wzmocnione, profesjonalne, odporne na większe obciążenie i przeciążenia

P.S nie mylić z High Definition :D
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-04-2009, 22:54   

bartek2800 napisał/a:
HD - Heavy Duty - wzmocnione, profesjonalne, odporne na większe obciążenie i przeciążenia


Dzięki za info.Zaczynam czesać neta w poszukiwaniu.Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2009, 08:41   

Waldek, az tak czesac nie musisz. Wszystko zalezy od zasobnosci portfela. Do wyboru masz kilka zestawow australijskich i europejskich producentow. Dobrze jest podzwonic do firm zajmujacych sie tym juz jakis czas. Sprawdzic ich podejscie, opinie oraz ceny. Wazne jest aby warsztat mial doswiadczenie i dobra diagnostyke. Chodzi o poprawne ustawienie geometrii i prawidlowe dobranie czesci. Ja prawie od 3 lat mam dylemat ale glownie chodzi o sprawe finansowa. Tuningowanie auta niesie za soba i koszty realne i te ukryte. Posiadajac zadbana bulwarowke szukam kompromisu a jak juz pewnie wiesz jazda w terenie, taka prawdziwa nie znosi polsrodkow. Moglem wstawic kit TJM czy OME bo te dwie marki raczej wchodza w gre. Ale to powoduje wzrost kosztow utrzymania. Dochodza wieksze kola, przeswit. Wzrasta spalanie, czestotliwosc przegladow, obciazenie elementow przeniesienia napedu i wiele innych. Jazda po czarnym staje sie trudniejsza i mniej przyjemna choc przy dobrze dobranym zawieszeniu rowniez bezpieczniesza. Niestety zawsze jest cos za cos. Pewnie majac taka II na baze jak Ty nie mialbym takich dylematow. Zebralbym kase i wymienil zawieszenie. Zrobilbym snorkel i dal odpowiednie kola. Reszta przyszlaby z czasem. Prawda jest taka i bolesnie sie o tym przekonuje, ze nie da sie miec auta do wszystkiego. Albo sie szaleje posiadajac 2 auto albo trzeba dobrze przemyslec trase i zapomniec o eskapadach rodem z Ladogi.
Wkraczam juz w sfere mentalna a nie techniczna ale jak sam Waldku wiesz i ciagle sie dowiadujesz o tym, ze kazdy ma swoja droge, swoje podejscie i sam zdobywa doswiadczenie. Pytanie pozostaje zawsze to samo. Do czego potrzebne Ci takie auto?
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-04-2009, 10:43   

Gene ostatnią moją "modyfikacją" jest zamiana wszystkich gum (nie opon) na polibusze. Odnośnie sprężyn to tak 50/50 zastanawiam się jeszcze.Miśkiem na pewno nie będę jechał w totalne taplanie.W najbliższym czasie będziemy się wybierać na trasę przez nieznane w nieznane-tylko mapa sztabowa- do Słowacji->>turystycznie 4x4.Miśka używam na co dzień do jazdy po czarnym i od czasu do czasu w teren.Mam warsztat który zna się na 4x4 "Semak" z Nowego Targu w którym serwisuję samochód.Znają się na rzeczy.Po terenie na drugi dzień wizyta na przegląd.Odnośnie kosztów->jest zabawa są koszty i nie ukrywam że realizuję też swoją pasję i marzenia z lat dzieciństwa,młodości a jak wiesz marzenia są bezcenne. Ot i powstał chyba mały OT Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2009, 12:14   

Popros "swoj" warsztat niech przygotuja takie zestawienie kosztow. Radze od razu zrobic calosc jak masz kase. Za jednym zamachem zrobia geometrie i auto stanie sie wyraznie stabilniejsze a i w gore tez ciut wyskoczy. Slyszalem zle opinie o Ironman'ie ale wybor nalezy do Ciebie.
Co do wycieczki to pamietaj o przepisach bo potem moze byc przykro. Powodzenia, a i lepiej pojedz na dwa lub wiecej aut. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 05-05-2009, 14:00   

Wymieniłem na Ironmana i jestem zadowolony (używam dopiero miesiąc), a złe opinie o Ironmanie dotyczą tego, że są za twarde (dla mnie OK). Auto prowadzi się o wiele lepiej bo jest sztywniejsze i 80km/h po polnych i leśnych drogach jest osiągalne (jeśli zna się tę drogę :) ).

Koszt zakupu 530zł, wymiana samodzielna prosta jak drut:

1. poluźnić nakrętki w kołach tylnych
2. zablokować przednie koła klinami
3. podnieść tył wysoko za hak, aż koła pójdą w górę (np. hiliftem)
4. podłożyć kobyłki pod ramą przed mostem i odkręcić tylne koła
5. podłożyć podnośnik pod tylnym dyferencjałem
6. odkręcić dolne mocowania amortyzatorów i prawe mocowanie poprzecznego drążka znajdującego się za mostem
7. opuścić most podnośnikiem znajdującym się pod dyferencjałem do momentu na który pozwala przewód hamulcowy
8. wyjąć stare sprężyny (powinny być w miarę luźne - udało się bez żadnych specjalnych narzędzi) i założyć nowe pamiętając o górnych podkładkach gumowych ze starych sprężyn
9. zmontować w odwrotnej kolejności

pozdrowienia :p
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-05-2009, 20:53   

Ironman -> opinie jak zwykle są podzielone.Sprężyn jak na razie nie będę zmieniał gdyż parę miesięcy wymieniałem je na nowe->nie pamiętam jakiej firmy.Dzięki za szczegółową instrukcję.Gdzie kupiłeś za taką kwotę sprężyny?? ->>cena jest atrakcyjna. Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2009, 08:12   

Jawaldek napisał/a:
parę miesięcy wymieniałem je na nowe
A nie mozesz tego zareklamowac. Pare miesiecy to dosc krotka zywotnosc. Seryjne zawieszenia wytrzymuja nie raz po 200 tysi. Zapytaj. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 06-05-2009, 18:43   

Springi kupiłem tutaj

http://www.allegro.pl/sho...php?uid=7207121

Ludzie uczciwi ale na wymianę amortyzatora skrętu czekam już z miesiąc :(

[ Dodano: 06-05-2009, 21:17 ]
jawaldek napisał/a:
Sprężyn jak na razie nie będę zmieniał gdyż parę miesięcy wymieniałem je na nowe->nie pamiętam jakiej firmy.


No właśnie
Gene ma rację - powinieneś zgłosić reklamację na te sprężyny. Widziałem auto które ciągnęło tłumikiem po asfalcie (po obciążeniu czterema osobami) na nowiutkich sprężynach niewiadomego pochodzenia. Mechanik, co je zakładał, kazał gościowi zastosować wkładki gumowe pomiędzy zwoje sprężyn - a sam założył bublaste springi.
 
 
 
pati82 
Nowy Forumowicz


Auto: pajero II 91/subaru legacy 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 20 Gru 2008
Posty: 20
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 18-05-2009, 10:18   

JA mam springi używane z patrola gr 2" liftu i większe obciążenie
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 18-10-2009, 19:09   

Co do Ironmana to chyba nie polecam, sprężynki siadły sobie z 1,5cm po paru miesiącach, ale ponoć to standard. Ponoć siadają troszkę na początku a potem trzymają - mam nadzieje, że będą trzymać :)
 
 
 
amster 
Nowy Forumowicz
amster

Auto: Pajero II LWB 2.5, Galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 9
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 29-10-2009, 15:03   

Witam - na początek się przywitam w dziale Pajero.
A teraz dołożę swoje trzy grosze co do sprężyn. Na Ironmanach zaliczyłem TranAlbanię.
Przed wyjazdem wymieniłem komplet amortyzatorów i tylne sprężyny. Zrobiliśmy 5500 km, z czego 1500 po szutrach i skałach. Samochód był obciążony tyłem ponadprzeciętnie. Efekt był taki, że znajomi na kombinowanym zawieszeniu (amorki od czegoś nieokreślonego, sprężyny na zamówienie gdzieś w Poznaniu) na początku wyprawy mieli lift po samo niebo, a potem prawie jak citroen. Z podziwem patrzyłem jak buda im skacze w całym zakresie rozciągania amortyzatorów. Po powrocie w serwisie lanroverowców stwierdzili, że zawieszenie przeżyło i ma się świetnie. Może Ironman do hardcoru się nie nadaje, ale na turystyczne wyprawy nawet długodystansowe jak najbardziej. Sorry za przydługiego posta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.