Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Kontrolka TCL
Autor Wiadomość
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-10-2009, 14:26   [EA5A/W 2.5] Kontrolka TCL

Witam szanownych kolegów i szanowne koleżanki. Otóż ma problem odnośnie błędów jakie pojawiają sie na panelu wskaźników. Otóż świeci mi się kontrolka silnika i jednocześnie TCL OFF. Nie będę się pastwił i czekał aż życzliwi się wypocą. Sytuacja jest następująca. Wczoraj zajrzałem do zegarów i okazało sie. ze kilka zarówek jest wyjętych. Powkłądałem i dopiero zaczęła się świecić kontrolka poziomu oleju, ale to już wiem co grane. Jak czytałem na forum to kiedy nie jest poniżej minimum na bagnecie to nieznaczy, że kontrolka nie będzie się świeciła, i u mnie tak jest, dolałem resztkę oleju i jest minimum ponad połowa na bagnecie a kontrolka zaświeca się po jakimś czsie czyli lepiej - muszę dolać więcej oleju. Co do sprawy check enginr i TCL OFF to zaświeca m się tylko jak przełączę na gaz. Jak odpalę na bęnzynie to jest wszystko ok. Ponadto zczytałem kody błędów. Wyszło mi że oxygeny są skopane. Otóż po przełączeniu na gaz oxygeny są poza układem zasilania i stąd błąd. Co do błędu TCL OFF to tylko na gazie się włącza. Odczyt wskazuje nr 12, czyli coś nie teges z prawym przednim abs -em ale na samej benzynie nic się nie dzieje. Pr\etestowałem CTL i działa. Jedno koło na piachu i włącza się CTL zielony do momentu aż koła złapią przyczepność. TCL jest git. Co z tym gazem, podejrzewam że spec który zakładał gaz był .....? no może nie wypowiem się. Czy ktoś może zna się na tym bo i tak kiedyś to rozwiażę ale może ktoś skróci moje cierpienia. Sorki za błędy ale spieszyłem się, a to z radości,bo myślałem, ze to poważny problem a to tylko "fachowe" podłączenie instalacji. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2009, 14:49   

no to sam sobie odpowiedziales, niech poprawia karygodne bledy w instalacji gazowej.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-10-2009, 16:14   

Siemka przyjacielu. Jakby to było zamnie zakładane to nie pozwoliłbym na takie mecyje. Ja wiem że podłaczenie instalacji gazowej jest do dupy, ale pyatam się czy ktoś z kolegów ma o tym pojęcie i wie jak zrobiść aby było dobrze.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-10-2009, 17:19   

mario mario napisał/a:
zaczęła się świecić kontrolka poziomu oleju, ale to już wiem co grane. Jak czytałem na forum to kiedy nie jest poniżej minimum na bagnecie to nieznaczy, że kontrolka nie będzie się świeciła, i u mnie tak jest, dolałem resztkę oleju i jest minimum ponad połowa na bagnecie a kontrolka zaświeca się po jakimś czsie czyli lepiej - muszę dolać więcej oleju.
Normalnie ta kontrolka zgaśnie po odpaleniu silnika nawet jak masz olej na minimum.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-10-2009, 19:53   

Hugo ... napisałem że wiem kiedy normalnie ta kontrolka gaśnie i wiem że musze dolać oleju, poza tym mam pogiętą tyrochę miskę i to też może ieć wpłuw na działanie czujnika. W moim poście bardziej chodzi mi o to co może być źle podłączone że na gazie świrują mi kontrolki. Panowie i ewentualnie Panie pomóżcie, jestem rad skorzystać z waszego doświadczenia io wiedzy.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-10-2009, 09:11   

mario mario, ale napisałeś że masz
Cytat:
dolałem resztkę oleju i jest minimum ponad połowa na bagnecie

czyli masz w połowie między minimum a maximum :?:

Cytat:
poza tym mam pogiętą tyrochę miskę i to też może ieć wpłuw na działanie czujnika


a świeci Ci kontrola poziomu oleju czy kontrola ciśnienia oleju :?: Musisz uważać, bo jak jest zagięta przy prawym kole to tam jest "smok".

Teraz co do podłączeń. Może zacznij od tego: jaka instalacja :?: Wtedy bierz schemat i leć po kabelkach co jest gdzie wpięte itd. Inaczej raczej będzie ciężko dojść.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-10-2009, 19:14   

nie chciałbym się bawić z tą instalacją, a raczej skorzystać z doświadczenia kogoś, kto to już przechodził. Jeżeli nie uda mi się znaleźć podpowiedzi to chyba czeka mnie gazownik. Pomysł z instrukcją do danej instalacji nie jest zły. Ja podejrzewam, że po odłączeniu zasilania wtryskiwaczy odłączony zostaje sygnał z sond lambda, a komputer odbiera to jako wadliwa pracę tych urządzeń. Najbardziej martwimnie to ,że na benzynie TCL działa bez zarzutów a po przełączeniu TCL wyłącza się. Ponadto pokazuje błąd prawego czujnika Abs. Zaznaczam, że ABS w prawym działa i na benzynie i na gazie.
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 02-11-2009, 19:58   pytanie odnośnie kontrolek

witam ponownie moj galant powoli wraca do stanu normalności:)jednakże irytują mnie jeszcze nie palące się kontrolki od ładowania ciśnienia oleju i stanu oleju, i teraz może ma ktoś pomysł jak się za to zabrać??
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-11-2009, 20:12   

bieniak, wyciagnac licznik i sprawdzic czy zaroweczki sa na miejscu, jak sa spalone wymienic, jak sa dobre to jakies braki w instalacji bedziesz mial, moga byc niepodpiete czujniki, albo uszkodzone
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 02-11-2009, 20:17   

nie no żarówki są nowe:) i i tak nie pali
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-11-2009, 20:35   

Moze masz wstawiony przerobiony licznik?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 02-11-2009, 21:26   

dlaczego przerobiony???wydaje sie oryginalny
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-11-2009, 21:36   

bieniak, no to musisz posprawdzac instalacje elektryczna, jezeli zarowki sa dobre a napiecie nie dochodzi to w czyms tkwi problem, dziura, etc, moze sa powypinane przewody od czujnikow, albo jakis bezpiecznik walniety
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 02-11-2009, 21:53   

aha to teraz jak to sprawdzić:) ładowanie to pewnie na alternatorze(alternator 100% sprawny nowy regulator napięcia czyli na tej wtyczce które to piny od kontrolki ładowania) ciśnienie oleju gdzie jest czujnik???? bo od poziomu oleju to wiem że przy misce:) widziałem dziś:)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-11-2009, 22:27   

Czujnik cisnienia oleju jak sie nie myle kolo filtra oleju, czujnik ladowania, pojedynczy najcienszy przewod podlaczony do alternatora, sprawdz wartosc ladowania, powinno byc w granicach 14,3V po odpaleniu, czujnik poziomu oleju na misce, ale zapala sie tylko przed odpaleniem, lub w trakcie jazdy autem, gdy braknie stanu oleju, lub jest nadstan.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.