[EA5A/W 2.5] Kontrolka TCL |
Autor |
Wiadomość |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-10-2009, 14:26 [EA5A/W 2.5] Kontrolka TCL
|
|
|
Witam szanownych kolegów i szanowne koleżanki. Otóż ma problem odnośnie błędów jakie pojawiają sie na panelu wskaźników. Otóż świeci mi się kontrolka silnika i jednocześnie TCL OFF. Nie będę się pastwił i czekał aż życzliwi się wypocą. Sytuacja jest następująca. Wczoraj zajrzałem do zegarów i okazało sie. ze kilka zarówek jest wyjętych. Powkłądałem i dopiero zaczęła się świecić kontrolka poziomu oleju, ale to już wiem co grane. Jak czytałem na forum to kiedy nie jest poniżej minimum na bagnecie to nieznaczy, że kontrolka nie będzie się świeciła, i u mnie tak jest, dolałem resztkę oleju i jest minimum ponad połowa na bagnecie a kontrolka zaświeca się po jakimś czsie czyli lepiej - muszę dolać więcej oleju. Co do sprawy check enginr i TCL OFF to zaświeca m się tylko jak przełączę na gaz. Jak odpalę na bęnzynie to jest wszystko ok. Ponadto zczytałem kody błędów. Wyszło mi że oxygeny są skopane. Otóż po przełączeniu na gaz oxygeny są poza układem zasilania i stąd błąd. Co do błędu TCL OFF to tylko na gazie się włącza. Odczyt wskazuje nr 12, czyli coś nie teges z prawym przednim abs -em ale na samej benzynie nic się nie dzieje. Pr\etestowałem CTL i działa. Jedno koło na piachu i włącza się CTL zielony do momentu aż koła złapią przyczepność. TCL jest git. Co z tym gazem, podejrzewam że spec który zakładał gaz był .....? no może nie wypowiem się. Czy ktoś może zna się na tym bo i tak kiedyś to rozwiażę ale może ktoś skróci moje cierpienia. Sorki za błędy ale spieszyłem się, a to z radości,bo myślałem, ze to poważny problem a to tylko "fachowe" podłączenie instalacji. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 13:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 04-10-2009, 14:49
|
|
|
no to sam sobie odpowiedziales, niech poprawia karygodne bledy w instalacji gazowej. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-10-2009, 16:14
|
|
|
Siemka przyjacielu. Jakby to było zamnie zakładane to nie pozwoliłbym na takie mecyje. Ja wiem że podłaczenie instalacji gazowej jest do dupy, ale pyatam się czy ktoś z kolegów ma o tym pojęcie i wie jak zrobiść aby było dobrze. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-10-2009, 17:19
|
|
|
mario mario napisał/a: | zaczęła się świecić kontrolka poziomu oleju, ale to już wiem co grane. Jak czytałem na forum to kiedy nie jest poniżej minimum na bagnecie to nieznaczy, że kontrolka nie będzie się świeciła, i u mnie tak jest, dolałem resztkę oleju i jest minimum ponad połowa na bagnecie a kontrolka zaświeca się po jakimś czsie czyli lepiej - muszę dolać więcej oleju. | Normalnie ta kontrolka zgaśnie po odpaleniu silnika nawet jak masz olej na minimum. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-10-2009, 19:53
|
|
|
Hugo ... napisałem że wiem kiedy normalnie ta kontrolka gaśnie i wiem że musze dolać oleju, poza tym mam pogiętą tyrochę miskę i to też może ieć wpłuw na działanie czujnika. W moim poście bardziej chodzi mi o to co może być źle podłączone że na gazie świrują mi kontrolki. Panowie i ewentualnie Panie pomóżcie, jestem rad skorzystać z waszego doświadczenia io wiedzy. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:11
|
|
|
mario mario, ale napisałeś że masz Cytat: | dolałem resztkę oleju i jest minimum ponad połowa na bagnecie |
czyli masz w połowie między minimum a maximum
Cytat: | poza tym mam pogiętą tyrochę miskę i to też może ieć wpłuw na działanie czujnika |
a świeci Ci kontrola poziomu oleju czy kontrola ciśnienia oleju Musisz uważać, bo jak jest zagięta przy prawym kole to tam jest "smok".
Teraz co do podłączeń. Może zacznij od tego: jaka instalacja Wtedy bierz schemat i leć po kabelkach co jest gdzie wpięte itd. Inaczej raczej będzie ciężko dojść. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-10-2009, 19:14
|
|
|
nie chciałbym się bawić z tą instalacją, a raczej skorzystać z doświadczenia kogoś, kto to już przechodził. Jeżeli nie uda mi się znaleźć podpowiedzi to chyba czeka mnie gazownik. Pomysł z instrukcją do danej instalacji nie jest zły. Ja podejrzewam, że po odłączeniu zasilania wtryskiwaczy odłączony zostaje sygnał z sond lambda, a komputer odbiera to jako wadliwa pracę tych urządzeń. Najbardziej martwimnie to ,że na benzynie TCL działa bez zarzutów a po przełączeniu TCL wyłącza się. Ponadto pokazuje błąd prawego czujnika Abs. Zaznaczam, że ABS w prawym działa i na benzynie i na gazie. |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 02-11-2009, 19:58 pytanie odnośnie kontrolek
|
|
|
witam ponownie moj galant powoli wraca do stanu normalności:)jednakże irytują mnie jeszcze nie palące się kontrolki od ładowania ciśnienia oleju i stanu oleju, i teraz może ma ktoś pomysł jak się za to zabrać?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-11-2009, 20:12
|
|
|
bieniak, wyciagnac licznik i sprawdzic czy zaroweczki sa na miejscu, jak sa spalone wymienic, jak sa dobre to jakies braki w instalacji bedziesz mial, moga byc niepodpiete czujniki, albo uszkodzone |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 02-11-2009, 20:17
|
|
|
nie no żarówki są nowe:) i i tak nie pali |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-11-2009, 20:35
|
|
|
Moze masz wstawiony przerobiony licznik? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 02-11-2009, 21:26
|
|
|
dlaczego przerobiony???wydaje sie oryginalny |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-11-2009, 21:36
|
|
|
bieniak, no to musisz posprawdzac instalacje elektryczna, jezeli zarowki sa dobre a napiecie nie dochodzi to w czyms tkwi problem, dziura, etc, moze sa powypinane przewody od czujnikow, albo jakis bezpiecznik walniety |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 02-11-2009, 21:53
|
|
|
aha to teraz jak to sprawdzić:) ładowanie to pewnie na alternatorze(alternator 100% sprawny nowy regulator napięcia czyli na tej wtyczce które to piny od kontrolki ładowania) ciśnienie oleju gdzie jest czujnik???? bo od poziomu oleju to wiem że przy misce:) widziałem dziś:) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-11-2009, 22:27
|
|
|
Czujnik cisnienia oleju jak sie nie myle kolo filtra oleju, czujnik ladowania, pojedynczy najcienszy przewod podlaczony do alternatora, sprawdz wartosc ladowania, powinno byc w granicach 14,3V po odpaleniu, czujnik poziomu oleju na misce, ale zapala sie tylko przed odpaleniem, lub w trakcie jazdy autem, gdy braknie stanu oleju, lub jest nadstan. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|