 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
czy jest na sali elektryk wysokich lub niewysokich napięć |
Autor |
Wiadomość |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-10-2009, 14:21 czy jest na sali elektryk wysokich lub niewysokich napięć
|
|
|
mam taki problem
chce sobie zamontować podświetlenie schodowe na sensorach ruchu
sensory mam dwa GTV CR4:
Zasilanie: ~230V/50Hz
Moc obciążenia: min 40W
- rezystancyjne max 400W
- Indukcyjne max 288W
Czas załączenia: 5 sek. do 7 min
Stopień ochrony: IP20
Zakres temperatury pracy: -20°C do +40°C
oba mają obsługiwać jeden zestaw światełek opartych na LED 12V o mocy ok 0,8 W każda zasilanych zasilaczem stabilizowanym 12V DC:
Napięcie zasilające: 110-260V/50-60Hz
Napięcie wyjściowe: 12 V stabilizowane
Wydajność prądowa: 0,5 A
Primo czy, a jeśli tak to jaki powinien być opornik przy zasilaczu aby zachować teoretycznie te 40W min. Dodam, że bez opornika oświetlenie podłączone do czujników działa.
Sprawa druga, jakich parametrów diody wlutować za czujnikami ruchu aby, w momencie gdy jeden z nich przepuszcza sygnał do zasilacza aby ten nie cofał się na drugi czujnik, bo wzajemnie od siebie głupieją, tzn lampki nie gasną.
 |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Dresu [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2009, 18:38
|
|
|
ad primo nie montuj rezystora nie ma sensu będzie się tylko grzał. Poza tym obniży napięcie. Zasilacz DC robi za obciążenie i nie ma problemu zwarcia.
ad 2 czujniki nie są mądre i jak miniesz pierwszy ten włączy światło jak miniesz drugi ten TEŻ włączy światło. Zobacz czy mogą pracować połączone (jeden zapala drugi gasi). |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-10-2009, 22:30
|
|
|
1. Minimalna moc obciążenia może wynikać z tego, że jakiś element czujnika nie lubi pracy bez obciążenia i może się obniżyć jego trwałość, ale może też się okazać, że będzie działać bez problemów. Rezystorki musiałbyś dać między czujnikiem ruchu, a zasilaczem (wpięte na 230V, między L i N), bo zasilacz ma moc 5W i bardziej go nie obciążysz. Problem jest taki, że popularnie dostępne rezystory mają 5W więc musiałbyś ich użyć 8szt, no i będą się grzać. Może już lepiej upchnąć gdzieś żarówkę 50W z halogenka (ale problem grzania pozostanie). Ja bym zostawił jak jest.
2. Zastosowanie diody nic nie da - czujniki podają na wyjściu napięcie przemienne. Jak wepniesz diodę, to na drugi czujnik przepuścisz dodatnią lub ujemną część sinusoidy. Co gorsza zasilacz będzie wtedy też zasilany tylko połówką sinusoidy.
Najrozsądniej chyba kupić drugi zasilacz 12V, spiąć wyjścia zasilaczy równolegle i podłączyć do tego diody. Jeden czujnik włącza wetdy jeden zasilacz, drugi czujnik - drugi. No i po stronie 12V zasilaczy wypadałoby diodki wlutować dla przyzwoitości:) |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-11-2009, 22:07
|
|
|
dziękuję za rady.
czujniki mają 4 tryby pracy
ON - działa jak zwykły włącznik światła
OFF - logiczne
PIR - działa na ruch
PIR MIC - działa na ruch i dźwięk
Puki czujki są na OFF to się lampki nie świecą (tzn sensory reagują, bo się diody kontrolne świecą, ale prąd nie idzie do zasilacza). W momencie, kiedy w którejkolwiek czujce ustawię ON lub PIR światełka się zapalają i juz nie gasną, nawet jak wróce do OFF, i to mnie zastanawia.
Muszę się chyba odezwać do importera z pytaniem jak zestroić dwie czujki w jednym układzie.
POmysł z dwoma transformatorami też całkiem ciekawy, tylko mogę mieć problem z ukryciem drugiego w puszeczce rozdzielczej tam gdzie pierwszy (mało miejsca) |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2009, 23:31
|
|
|
Chooper napisał/a: | W momencie, kiedy w którejkolwiek czujce ustawię ON lub PIR światełka się zapalają i juz nie gasną, nawet jak wróce do OFF, i to mnie zastanawia. |
A jak masz wpięty tylko jeden czujnik to jest OK? Jak na jednym też jest lipa to może być tak, że głupieje od zbyt małego obciążenia. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-11-2009, 20:43
|
|
|
na jednym jest ok |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Dresu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2009, 08:03
|
|
|
Czujniki się gryzą. Bez schematu ciężko to będzie rozwiązać. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-11-2009, 20:18
|
|
|
schematu czujnika ?
pewnie sam producent mi tego nie da, a w necie też marnie to widzę.
dzisiaj odłączyłem znowu jeden (tym razem drugi) i jest ok. Polecono mi także abym spróbował na faktycznym obciązeniu min. 40W ( zamiast zestawu LED podłączyć żarówkę np 60W) i zobaczyć czy wtedy tez będzie się gryzło, jednak spróbuję z tym dopiero pojutrze, bo wracam dośc późno i już nie chce mi się siedzieć w elektryce o tej porze. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
|
|