Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów, chwilowe braki mocy - proszę o poradę
Autor Wiadomość
radek230481 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 61
Skąd: Staszów
Wysłany: 03-11-2009, 21:57   Skrzynia biegów, chwilowe braki mocy - proszę o poradę

Witam

W mojej cari są następujące problemy:

1. Podczas zmiany biegów (praktycznie na każdym) występują zgrzyty i biegi ciężko się wrzuca. Nie występuje to zawsze ale czasem tak się zdarza. Dodam że na silniku zimny to odnoszę wrażenie jakby było lepiej, ale jak tylko przejadę trochę kilometrów to problem znów się pojawia. Czasem to tak się zablokuję że muszę dwa razy wysprzęglać aby wbić np. dwójkę.
2. Mam również braki mocy na wyższych biegach. Oczywiście chwilowe. Silnik czasem na chwile (3-4 sek.) zawiesi się np. na 2,5 tyś/ obr. na piątce po czy wchodzi na właściwe obroty. Dzieję się to zarówno podczas wyprzedania jak i spokojnej jazdy.

Co może być przyczyną tych usterek ? Z góry dzięki za rady. Pozdr
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 22:07   

radek230481, problem pierwszy moze byc wynikiem konczacego sie sprzegla, albo wysprzeglika lub pompki sprzegla, gdyz uklad nie wysprzegla sie calkowicie, sprawdzic pompke i wysprzeglik, w razie czego zregenerowac, jezeli nie pomoglo sprzeglo moze sie okazac do wymiany, radze tak nie jezdzic bo niedlugo bedzie cie czekal remont skrzyni
Problem drugi proponuje sprawdzic na kompie czy nie ma jakichs bledow, napisz czy masz Carisme przed czy po lifcie, ewentualnie czy Twoja przepustnica jest sterowana linka czy elektronicznie?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek230481 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 61
Skąd: Staszów
Wysłany: 03-11-2009, 22:18   

robertdg obecnie jestem w NL i wracam za tydzień tak że muszę to jakoś przemęczyć. Na siłę nie wbijam biegów, wole wysprzątać dwa razy. Też miałem przeczucie co do sprzęgła. Zrobię m jutro test i sprubuję z 4 ruszyć. A może wymiana oleju w skrzyni pomoże?
Aha cari ma przed liftem . Pozdro

[ Dodano: 03-11-2009, 22:21 ]
Cytat:
wysprzęglać :)
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 03-11-2009, 22:22   

Zaniki mocy mam podobne tylko na gazie i u mniei obroty spadają do około 800 obr... Na benzynie wszystko dobrze jest...
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 03-11-2009, 22:26   

Nie wiem może jestem w błędzie ale wciskanie na dwa razy sprzęgła to chyba raczej nic nie da w tym przypadku.Takie triki używało się w starach 660 i niektórych 200. Ale skoro uważasz że jakiś tam skutek to odnosi to może jakoś wrócisz do domu. Ja jednak zajrzał bym do wysprzęgnika a z wykręceniem jego nie ma dużo roboty - sam to przerabiałem.Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 22:29   

radek230481, zmiana oleju w skrzyni napewno nie zaszkodzi, jezeli tylko bedzie to dedykowany olej, przy okazji jak bedziesz robil cos z wysprzeglikiem lub pompka sprzegla bezwzglednie wymien plyn sprzeglowy (DOT4), moze wogole zacznij od wymiany plynu sprzeglowego i regulacji skoku jalowego sprzegla, plyn powinno sie zmieniac srednio co 2 lata, bo chlonie wilgosc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 03-11-2009, 22:30   

A jeszcze dodam że wcale nie musisz ruszać z czwartego biegu możesz normalnie z jedynki i później przy odpowiednich obrotach silnika delikatnie wrzucać następne biegi. Powinny wchodzić nawet bez używania sprzęgła. gorzej z redukcją biegu z wyższego na niższy.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 03-11-2009, 22:38   

A może ktoś by wiedział co się dzieje z mocą i czemu spada???
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 22:41   

Sylawn, podejrzewam zacinajacy sie zawór EGR, ale reki nie daje sobie uciac ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 03-11-2009, 22:57   

Najpierw może wymienię filtr powietrza, a mógłbyś podrzucić jakieś informacje gdzie ten zawór się znajduje???
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 23:04   

Polecam skorzystac z lektury >>MANUALA<< choc nie zwrocilem uwagi ze Twoj silnik to nie GDI, najpierw powymieniaj filtry powietrza i paliwa, a najlepiejbyloby sprawdzic czy nie byly zarejestrowane jakies bledy przez kompa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 04-11-2009, 10:58   

Sylawn ale z tego co piszesz to dzieje ci się tylko na gazie a na paliwie jest ok? Jeśli tak to ja obstawiam regulację instalacji gazowej wraz z wymianą filtrów gazowych bo z tego co się orientuję to instalację powinno się regulować dwa razy do roku - na zimę i na lato. A to wszystko dlatego że skład mieszanki gazów jest inny latem a inny zimą. I tu mógłbym dopatrywać się przyczyny. Oczywiście wymiana filtra powietrza też nie zaszkodzi.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 04-11-2009, 19:01   

Instalację ostatnio miałem regulowaną, a mimo to nie ustąpiło...
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
magik02 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD 98r.
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 32
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 04-11-2009, 19:17   

radek230481 co do pierwszego problemu skoro podpompowywanie sprzęgłem pomaga radził bym sprawdzić czy masz płyn w zbiorniczku od sprzęgła, znajduje sie on w prawym górnym rogu.
 
 
radek230481 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 61
Skąd: Staszów
Wysłany: 04-11-2009, 21:35   

Dzisiaj testowałem sprzęgło i wydaje się być dobre, jak znajdę troszkę czasu to sprawdze pompkę i jak piszę stan tego płynu.
Wymienie tez filtry i zobaczymy jak bedzie jezdzić. Aha zapomniałbym, dzięki za rady :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.