Skrzynia biegów, chwilowe braki mocy - proszę o poradę |
Autor |
Wiadomość |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:57 Skrzynia biegów, chwilowe braki mocy - proszę o poradę
|
|
|
Witam
W mojej cari są następujące problemy:
1. Podczas zmiany biegów (praktycznie na każdym) występują zgrzyty i biegi ciężko się wrzuca. Nie występuje to zawsze ale czasem tak się zdarza. Dodam że na silniku zimny to odnoszę wrażenie jakby było lepiej, ale jak tylko przejadę trochę kilometrów to problem znów się pojawia. Czasem to tak się zablokuję że muszę dwa razy wysprzęglać aby wbić np. dwójkę.
2. Mam również braki mocy na wyższych biegach. Oczywiście chwilowe. Silnik czasem na chwile (3-4 sek.) zawiesi się np. na 2,5 tyś/ obr. na piątce po czy wchodzi na właściwe obroty. Dzieję się to zarówno podczas wyprzedania jak i spokojnej jazdy.
Co może być przyczyną tych usterek ? Z góry dzięki za rady. Pozdr |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:07
|
|
|
radek230481, problem pierwszy moze byc wynikiem konczacego sie sprzegla, albo wysprzeglika lub pompki sprzegla, gdyz uklad nie wysprzegla sie calkowicie, sprawdzic pompke i wysprzeglik, w razie czego zregenerowac, jezeli nie pomoglo sprzeglo moze sie okazac do wymiany, radze tak nie jezdzic bo niedlugo bedzie cie czekal remont skrzyni
Problem drugi proponuje sprawdzic na kompie czy nie ma jakichs bledow, napisz czy masz Carisme przed czy po lifcie, ewentualnie czy Twoja przepustnica jest sterowana linka czy elektronicznie? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:18
|
|
|
robertdg obecnie jestem w NL i wracam za tydzień tak że muszę to jakoś przemęczyć. Na siłę nie wbijam biegów, wole wysprzątać dwa razy. Też miałem przeczucie co do sprzęgła. Zrobię m jutro test i sprubuję z 4 ruszyć. A może wymiana oleju w skrzyni pomoże?
Aha cari ma przed liftem . Pozdro
[ Dodano: 03-11-2009, 22:21 ]
Cytat: | wysprzęglać |
|
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:22
|
|
|
Zaniki mocy mam podobne tylko na gazie i u mniei obroty spadają do około 800 obr... Na benzynie wszystko dobrze jest... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:26
|
|
|
Nie wiem może jestem w błędzie ale wciskanie na dwa razy sprzęgła to chyba raczej nic nie da w tym przypadku.Takie triki używało się w starach 660 i niektórych 200. Ale skoro uważasz że jakiś tam skutek to odnosi to może jakoś wrócisz do domu. Ja jednak zajrzał bym do wysprzęgnika a z wykręceniem jego nie ma dużo roboty - sam to przerabiałem.Pozdrawiam. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:29
|
|
|
radek230481, zmiana oleju w skrzyni napewno nie zaszkodzi, jezeli tylko bedzie to dedykowany olej, przy okazji jak bedziesz robil cos z wysprzeglikiem lub pompka sprzegla bezwzglednie wymien plyn sprzeglowy (DOT4), moze wogole zacznij od wymiany plynu sprzeglowego i regulacji skoku jalowego sprzegla, plyn powinno sie zmieniac srednio co 2 lata, bo chlonie wilgosc. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:38
|
|
|
A może ktoś by wiedział co się dzieje z mocą i czemu spada??? |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:41
|
|
|
Sylawn, podejrzewam zacinajacy sie zawór EGR, ale reki nie daje sobie uciac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:57
|
|
|
Najpierw może wymienię filtr powietrza, a mógłbyś podrzucić jakieś informacje gdzie ten zawór się znajduje??? |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2009, 23:04
|
|
|
Polecam skorzystac z lektury >>MANUALA<< choc nie zwrocilem uwagi ze Twoj silnik to nie GDI, najpierw powymieniaj filtry powietrza i paliwa, a najlepiejbyloby sprawdzic czy nie byly zarejestrowane jakies bledy przez kompa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 04-11-2009, 10:58
|
|
|
Sylawn ale z tego co piszesz to dzieje ci się tylko na gazie a na paliwie jest ok? Jeśli tak to ja obstawiam regulację instalacji gazowej wraz z wymianą filtrów gazowych bo z tego co się orientuję to instalację powinno się regulować dwa razy do roku - na zimę i na lato. A to wszystko dlatego że skład mieszanki gazów jest inny latem a inny zimą. I tu mógłbym dopatrywać się przyczyny. Oczywiście wymiana filtra powietrza też nie zaszkodzi. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 04-11-2009, 19:01
|
|
|
Instalację ostatnio miałem regulowaną, a mimo to nie ustąpiło... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
magik02
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD 98r.
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 32 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: 04-11-2009, 19:17
|
|
|
radek230481 co do pierwszego problemu skoro podpompowywanie sprzęgłem pomaga radził bym sprawdzić czy masz płyn w zbiorniczku od sprzęgła, znajduje sie on w prawym górnym rogu. |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 04-11-2009, 21:35
|
|
|
Dzisiaj testowałem sprzęgło i wydaje się być dobre, jak znajdę troszkę czasu to sprawdze pompkę i jak piszę stan tego płynu.
Wymienie tez filtry i zobaczymy jak bedzie jezdzić. Aha zapomniałbym, dzięki za rady |
|
|
|
 |
|