 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Pajero II - bardzo drogie w utrzymaniu? |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-10-2009, 17:18
|
|
|
doc napisał/a: | Az sie boje spytac, co tam wrzuciles, ze ten samochod wazy 2,4 t |
Przód i tył wyciągarki tak samo stalowe zderzaki,skrzynia wyprawowa (własnej produkcji) i kg+ kg + jeszcze ja w samochodzie i się uzbierało doc napisał/a: | Rozumiem, ze po takiej luznej nawierzchni nie da sie "wpelznac" pod gorke? |
Da się da,innym się udało ale za to zobacz i o skrzyni automatycznej też będzie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=42283 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 29-10-2009, 07:30
|
|
|
Cytat: |
Manualne skrzynie sa na ogol tansze w serwisowaniu i mniej awaryjne - i juz jest znow na temat
_________________
-- |
Podobno nie koniecznie...W automacie wystarczy dbać o olej,a manualne mogą nie wytrzymywać obciążeń(zauważ,że większość aut z b. dużymi silnikami,a co za tym idzie mocą-posiada automaty),nie mówiąc już o sprzęgle.
jawaldek napisał/a: | To sem ja |
Dobrze Waldek,że wstrzeliłeś się jakoś tyłem w tą drogę,bo to dopiero byłby koszt
[ Dodano: 29-10-2009, 07:34 ]
ps.Czy pod tą górę miałeś zapięty reduktor |
|
|
|
 |
doc [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2009, 20:01
|
|
|
Przeczytalem, ale o pelzaniu - znaczy jezdzie z redutorem - nic tam nie widze
Mniejsza o to - w zasadzie nigdy nie jezdzilem z automatem i mnie to cholernie ciekawi. Nie bardzo wiem, jak toto dziala w terenie - wrzucasz jedynke i auto ciagnie na tej jedynce, czy normalnie pozycja Drive i pozwalsz skrzyni "myslec"? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-10-2009, 20:22
|
|
|
doc napisał/a: | jak toto dziala w terenie - wrzucasz jedynke i auto ciagnie na tej jedynce, czy normalnie pozycja Drive i pozwalsz skrzyni "myslec"? |
Drive->> szosa i lekki teren, 2->> średnio ciężki teren,1+między osiowy->> bardzo ciężki teren.Skrzynia "myśli" tylko (????) na drive 1,2 kombinuje kierowca. gołąb napisał/a: | ps.Czy pod tą górę miałeś zapięty reduktor |
No właśnie nie i jechałem na "2" ->> mój błąd i stąd brak mocy. gołąb napisał/a: | Dobrze Waldek,że wstrzeliłeś się jakoś tyłem w tą drogę,bo to dopiero byłby koszt |
Starałem się kontrolować->>widać że nawet wsteczny włączyłem (światła) a końcówka to bałem się że uderzę tyłem i stąd skręt->może zbyt wcześnie .Powiem tak mam od tamtej pory uraz do takich podjazdów ale trzeba to przełamać->> znalazłem nawet już podobną górkę
[ Dodano: 29-10-2009, 20:26 ]
doc napisał/a: | Przeczytalem, ale o pelzaniu - znaczy jezdzie z redutorem - nic tam nie widze |
Właśnie o jeździe z reduktorem->>> uważajcie na kontrolki->> nie zawsze jak się świeci to znaczy że zapięte.Przekonałem się o tym na V Zlocie KB jadąc pod piaszczystą górkę wszyscy krzyczeli włącz blokady a ja widzę na desce że włączone->>guzik prawda potem dopiero zaskoczyły |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 29-10-2009, 22:23
|
|
|
Jak pierwszy raz oglądałem film,to w momencie tego skrętu faktycznie myślałem że będzie buba i na mojej twarzy zapanowała trwoga przez ułamek sekundy,bo przy takich właśnie manewrach łatwo o "bok",miałem w tym roku podobną sytuację na mazurach.A wracając do tematu kosztów,to taki bok jest zupełnie zbędnym kosztem |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
doc [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2009, 01:07
|
|
|
jawaldek napisał/a: |
Właśnie o jeździe z reduktorem->>> uważajcie na kontrolki->> nie zawsze jak się świeci to znaczy że zapięte.Przekonałem się o tym na V Zlocie KB jadąc pod piaszczystą górkę wszyscy krzyczeli włącz blokady a ja widzę na desce że włączone->>guzik prawda potem dopiero zaskoczyły |
To ja jeszcze podrążę temat
Problemy z zaskoczeniem blokad wynikaja z zuzycia, taka ich uroda, czy moze to wina pompek powietrza?
W niektorych terenowkach sa chyba blokady wlaczane mechnicznie, za pomoca ciegien - czy takie rozwiazanie jest spotykane w Pajero? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-11-2009, 07:50
|
|
|
W Pajero jest tylko jedno rozwiązanie, to pompka, która wytwarza podciśnienie i w ten sposób załącza się blokda da mostu. Podobnie działa załączanie przedniego mostu. Ale tu podciśnienie wytwarza vakupompa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
doc [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2009, 00:39
|
|
|
Wynalazlem jeszcze jeden problem
W starszych wersjach Pajero II byly silniki (ale nie wiem ktore dokladnie) z mechanicznymi wtryskami, zgadza sie? Troche mniej mocy, ale chyba mniejsza awaryjnosc, np. w przypadku solidnej kapieli? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-11-2009, 07:09
|
|
|
doc napisał/a: | Wynalazlem jeszcze jeden problem
W starszych wersjach Pajero II byly silniki (ale nie wiem ktore dokladnie) z mechanicznymi wtryskami, zgadza sie? Troche mniej mocy, ale chyba mniejsza awaryjnosc, np. w przypadku solidnej kapieli? |
A jakie są wtryski jeszcze? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
doc [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2009, 12:01
|
|
|
To z niewyspania :/ Chodzilo o pompe wtryskowa. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-11-2009, 13:33
|
|
|
Pompa jest odporna na wodę, nie ma znaczenia czy mechaniczna czy elektroniczna. Alternator wody nie znosi. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|