Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
19L / 100 km - KTO DA WIĘCEJ ?
Autor Wiadomość
pawelpurc 
Mitsumaniak


Auto: Galant v6-24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 79
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-11-2009, 12:25   19L / 100 km - KTO DA WIĘCEJ ?

Witam,

Galant 98' ,2.5L v6 , automat.

No zgoda.. ma jeść...ale 19l ? Trochę przesada. Pomiar w miarę dokładny, bo tankowałem pod korek i po przejechaniu 100km znów.

Pare miechów temu zaczął mi się raz na jakiś czas świecić check engine, więc skoro takie objawy.. postanowiłem wymienić sonde lambda (tą pierwszą). Zrobiłem pomiar i dalej cudowne spalanie lecz Check E. już mi się nie pali.

+ bardzo mocno dymi na zimnym silniku, dopiero po rozgrzaniu normuję się.

Co robić ???
_________________
Mitsubishi Galant V6-24
1998r.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2009, 16:28   

Wymrygałeś błędy? Czy wymieniłeś sondę w ciemno?
 
 
beny_db 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-11-2009, 17:19   

pawelpurc napisał/a:
(tą pierwszą)

są dwie sondy lambda?
 
 
pawelpurc 
Mitsumaniak


Auto: Galant v6-24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 79
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-11-2009, 17:58   

wymieniłem w ciemno, check już się nie pojawia.


przyznam się, że długo zwlekałem z wymianą i boję się ze druga też mi padła.

ew... może kable wysokiego napięcia.. sam nie wiem.
_________________
Mitsubishi Galant V6-24
1998r.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-11-2009, 18:10   

21L / 100 km bez upalania :twisted: :twisted: :twisted:

Druga sonda nie ma wpływu na spalanie.

Obstawiam problem z czujnikiem temperatury silnika lub niemiarodajny pomiar - pamiętaj, że dystrybutory mają różny poziom "tolerancji" przy odbiciu - stąd może być 2-3 l różnicy.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2009, 19:22   

Wymrugaj błędy to po pierwsze, bo może być problem z czujnikiem tak jak napisał Bartek.
Druga sprawa to policz spalanie na odcinku 500km, bo jedno że dystrybutory różnie odbijają, a drugie że zależy kto leje. Ja leje zawsze pod korek lejąc pod sam koniec wciskając delikatnie na pistolecie.
 
 
pawelpurc 
Mitsumaniak


Auto: Galant v6-24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 79
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-11-2009, 19:24   

no ale galuś tyle mi nie palił, więc pomiar ok.

w trasie spalił mi około 10L w 4 osoby z dwoma rowerami w bagażniku, przy czym czasem był duszony wyprzedzając inne auta

Dodam jeszcze, że długich odcinków nie robiłem po Wrocławiu, robiąc te 100km by sprawdzić. Mówię... na zimnym dymi okropnie (na biało co prawda.. )
_________________
Mitsubishi Galant V6-24
1998r.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2009, 19:27   

Na zimnym może troszkę dymić na biało. Nawet mój diesel troszkę na biało dymi...

Co do spalania, to na krótkich odcinkach po mieście wynik do zrobienia bez problemu, jeśli dodatkowo dojdzie błąd pomiaru...
Nigdy nie sprawdza się na 100km, aby uzsykać przy tej metodzie w miarę wiarygodny wynik sprawdź na odcinku min 500km.
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2009, 21:58   

wymien te druga sonde i nie sluchaj rad ze nie ma wplywu na spalanie, sprawdź tez czujnik temperatury.
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-11-2009, 02:01   

Po co wymieniać coś co nie sypie błędów ?
Na tej zasadzie to wymień też tarcze, klocki i płyn hamulcowy. To też ma wpływ na spalanie !.
A wracając na ziemię żeby sprawdzić spalanie lejemy auto pod korek , jeździmy aż zbiornik będzie prawie pusty, tankujemy znowu pod korek. Liczymy spalanie z ilości kilometrów przejechanych i ilości dolanego paliwa. Tylko wtedy wynik jest prawdziwy.

Przy pomiarze takim jak ty opisałeś to margines błędu może być nawet i 3 litry.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-11-2009, 08:44   

a ja ostatnio przymocowalem przewod od sony za pomoca kawalka druta do kabla WN - przez pol roku mialem spalanie na poziomie 10-13 l/100 km (przy standardowych 7)
chyba mialem jakas zacme, ze tak zrobilem - na szczescie przedwczoraj to zauwazylem :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-11-2009, 20:17   

pawelpurc, kopcenie na bialo w benzyniaku na zimnym silniku, w zimne dni jest zupelnie normalne, zwroc dokladniej uwage na konsystenje oparów, jak dobrze zauwazysz wyglada jak para z gotujacej sie wody w czajniku, no i wlasnie tutaj klania sie zasada dzialania katalizatora, dzieki ktoremu po czesci ze spalin wytwarza sie para, napewno widziales nie raz jak jadacy samochod przed toba przy ruszeniu polal woda z rury wydechowej jak z kranu, ten objaw nie powinien niczym martwic.
Odnośnie sondy lambda, sa dwie sondy, gdzie ta druga umieszczona za katem spelnia dzialanie tzw korekty, co tyczy sie sprawnosci katalizatora, jezeli katalizator bylby uszkodzony lub nie byloby go wogóle, to wlasnie dzialyby sie rozne szopki, gdyz sygnal na sondzie 1 i sondzie 2 bedzie taki sam, efektem moze byc zwiekszone spalanie, nierowna praca silnika, etc.,
Spalanie radze sprawdzic tankujac auto do pelna, przejechac conajmniej 400km i ponownie zatankowac do pelna, gdyz pomiar jaki wykonales napewno jest bledny, w conajmniej 30%.
Zwiekszone spalanie moze byc spowodowane od tego co napisal HouseM, abstrakcja, a jednak mozliwe, kable WN, swiece, filtr paliwa, filtr powietrza, nieodpowiednie ogumienie (duzy wspolczynnik tarcia = wysokie opory toczenia),etc., mozna wymienic wiecej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 08-11-2009, 16:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2009, 00:03   

to jest v6 i druga sonda nie siedzi za zadnym katalizatorem tylko za druga głowicą i w takim samym stopniu odpowiada za spalanie co ta pierwsza.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2009, 11:13   

Vlad, tez sie zdziwilem, ze ktos zrobil podzial na pierwsza i druga sonde w silniku v6. Z ciekawosc wszedlem na allegro i znalazlem takie cos
http://moto.allegro.pl/it...umik_drgan.html
Widac ze pierwsza sonda jest dopiero za y-pipe (po zejsciu dwoch rur w jedna). Czyli faktycznie druga sonda moze pelnic (i pewnie pelni) inna role od pierwszej. Np w maximie v6 a32 jest to zupelnie inaczej rozwiazane i tam sa dwie sondy po jednej na kazdej rurze od y-pipe a w wersji usa jest dodatkowo trzecia sonda za katem juz po zejsciu sie rur.
Ps. Widze, ze w galancie y-pipe jest tak samo skaszaniony jak w maximie. Jesli ktos szuka dodatkowych konikow niech zrobi z nim porzadek ;)
http://cgi.ebay.com/ebaym...=item3a5483d70c
Tak to ma wygladac.
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2009, 15:22   

robertdg napisał/a:
no i wlasnie tutaj klania sie zasada dzialania katalizatora, dzieki ktoremu po czesci ze spalin wytwarza sie para
Znowy wyjde, ze jestem czepialski ;-) ALE NIE! Byl o tym spory wywod z mojej strony. Zachecam do lektury :arrow: http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30

W temacie, mi 6g72 przy "upalaniu" wezmie maks 15l/100km. Masz takie spalanie, ze wydaje mi sie, ze przy wdepnieciu w podloge powinno Ci tak silnik zalewac, ze czul bys duze "dziure". Jest tak bardzo bogato. Bardziej bym obstawial duze spalanie + duzy blad pomiaru. Czemu nie zczytales bledu? Po to jest OBDII zeby wiedziec co sie zepsulo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.