3000GT wersja z USA vs Europa - roznice |
Autor |
Wiadomość |
witek.w-wa
Forumowicz

Auto: 3000GT VR4 Europa 2 gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2005 Posty: 155 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2008, 15:34
|
|
|
zdejmujesz wezyk, a zwezka jest tam gdzie go zakladasz, mozna wyciagnac wkrecajac delikatnie mala srubke.
Ale to tylko kilka KM wiecej na wyzszych obrotach.........zbiera sie delikatnie goej na niskich... |
_________________ 3000GT VR4, Europa, 2 gen. 2001
 |
|
|
|
 |
informatyk
Nowy Forumowicz życie jest piękne
Auto: 3000GT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-11-2009, 23:22
|
|
|
nie no to jest poprostu selenoida (elektro-zawór)
z jednej strony jest cisnienie a z drugiej strony zaworka jest ssanie - zaworek słuzy do regulowania wastegatami od turbin - jak go wywalicie to szlak trafi turbiny i silnik
mozna wyciagnać dolny wężyk do selenoidy i zaslepić go i otwór w elektrozaworze ale to nie da zadnych koni a nawet zaszkodzi bo zawory upustowe turbin beda dłuzej otwarte przy odpuszczeniu gazu i wiecej powietrza w turbinie bedzie uchodzić bokiem
najlepszym rozwiazaniem jest wstawić MBC w wezyku idacym od rury przed przepustnicą i dochodzacym do czwórnika przed selenoidą
wtedy mozemu regulować sobie ciśnienie dołądowania w turbinach i dodać autku do 30 KM (w bezpiecznej opcji) - oczywioscie przydałoby sie wtedy udroznic wydech.... |
_________________ 3000GT VR - auto używane w niedziele i święta |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 09-11-2009, 07:45
|
|
|
informatyk widzę ze nie wiesz w czym rzecz, proponuje najpierw poznać budowę tej solenoidy i róznice jakie w niej występują przed i po lifcie wtedy bedziesz wiedział o jakiej zwezce mowa, ta zwezka robi róznice 20 koni w wersji przed i po lifcie a wezyk sie zdejmuje tylko na czas wyjecia zwezki i potem zakłada ponownie na swoje miejsce to temat stary jak świat i znany równie długo hehe. Pozatym odkopałeś temat z przed ponad roku |
|
|
|
 |
informatyk
Nowy Forumowicz życie jest piękne
Auto: 3000GT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-11-2009, 11:03
|
|
|
hehe dobra dobra
niestety nie zgodzę się z kolegą!
znajdź mi proszę info jak ta selonoida sie niby zmieniła przed i po lifcie
wieczorem wkleję cały schemacik podciśnieniowy z wszystkimi selenoidami...
20 koni powiadasz? - i co niby wtedy jest te 286, 300 albo 320 haha
selenoida to prosty elektrozawór który przepuszcza albo zamyka przepływ
twoja wypowiedz "wezyk sie zdejmuje tylko na czas wyjecia zwezki i potem zakłada ponownie na swoje miejsce" jest bezsensu...
tak jak gadanie ze wersja europejska ma 2 selonoidy a wersja japońska ma 4
sorki ale mamy hamownie w firmie i sprawdzałem wszystkie opcje - i najbardziej wydajna opjca była ta co opisałem na początku...
racja dokopałem temat sprzed roku - coś nie tak ?? |
_________________ 3000GT VR - auto używane w niedziele i święta |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 09-11-2009, 11:54
|
|
|
Temat zwężki to nie mój wymysł w wersji przed liftem jest zwezka w solenoidzie a po lifcie nie ma, to powoduję rożnicę w doładowaniu ok 4 psi a schemat podcisnien nie mu tu nic do rzeczy ale widzę że pozjadałeś wszystkie rozumy heheh tu masz link do strony w stanach opisuje to Jeff Lucius a koleś ma wiedzy o 3kgt wiecej niż my wszyscy razem wzięci na tym forum, tam masz napisane co i jak bo nie chce mi się tłumaczyć skoro i tak nie rozumiesz http://www.stealth316.com/2-freeboost.htm |
|
|
|
 |
informatyk
Nowy Forumowicz życie jest piękne
Auto: 3000GT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-11-2009, 13:03
|
|
|
no to stary słuchaj
nie potrzebnie wdałem sie w ta dyskusje...
nie dalo mi to spokoju i shamowałem auto ponownie z tymi zwezkami i bez
i róznica jest 2 koni co mozna praktycznie powiedziec ze to błąd pomiarowy...
tak jak pisalem róznica jest jak mam MBC przed tą selenoidą i reguluje sobie cisnienie doładowania
dziwie sie w ogole jak mogla ta zwężka wpływac na cokolwiek - zwężka nie zmniejsza cisnienia w wężykach a co tym idzie nie wplywa na westegaty - ale w ten sposób tego Ci nie wytłumacze...
i rozumów nie zjadłem - tylko nie opieram sie na tym co ktos tam napisał tylko na tym co sam zrobię i potem sprawdze na hamowni!!
szkoda tylkoo moich 2 godzin..... |
_________________ 3000GT VR - auto używane w niedziele i święta |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 09-11-2009, 13:18
|
|
|
Witek też hamował w Vtg i wyszło mu chyba 11 koni poza tym w stanach ludzie tez hamowali i były wykresy chyba na 3si o ile dobrze pamiętam. Zodzę się z tobą że o wiele wiecej daje boost controller ale tu chodziło o to jak zwiększyć doładowanie bez boost controllera. pozdro |
|
|
|
 |
informatyk
Nowy Forumowicz życie jest piękne
Auto: 3000GT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-11-2009, 11:32
|
|
|
OK
pozdrawiam
dziękuje za dyskusje
ale jednego nie wiem a propo tych solenoid
chodzi mi o tą solenoide "fuel pressure control" - jest taka "zatyczka" plastikowa
orientujesz sie do czego służy??
z góry dziekuję za info.... |
_________________ 3000GT VR - auto używane w niedziele i święta |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 10-11-2009, 12:01
|
|
|
Jeśli masz na myśli tą plastikową czapeczkę którą można zdjąć to jest to prawdopodobnie rodzaj filterka, solenoida raz doprowadza do regulatora cisnienia paliwa cisnienie panujące w kolektorza dolotowym a raz cisnienie atmosferyczne stąt pewnie ten filterek. |
|
|
|
 |
informatyk
Nowy Forumowicz życie jest piękne
Auto: 3000GT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-11-2009, 12:33
|
|
|
poproszę bardzo
można tez coś się pobawić z tą solenoidą - tzn czy można coś zyskać mocy ? |
_________________ 3000GT VR - auto używane w niedziele i święta |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 10-11-2009, 12:43
|
|
|
niestety tu nic nie ugramy jeśli chodzi o moc, ten układ zwiększa lub zmniejsza jedynie ciśnienie paliwa nie da się go regulować ręcznie, jeśli byś chciał regulować ciśnienie to trzeba zastąpić ten seryjny sportowym regulatorem ze wskaźnikiem.
OPERATION
The fuel pressure control valve is an ON-OFF type solenoid valve that switches the pressure introduced to
the fuel pressure regulator between either intake manifold pressure or barometric pressure.
Battery power is supplied to this valve via the control relay. When the engine control unit turns ON the
internal power transistor, the coil is energized to allow barometric pressure to be introduced to the fuel
pressure regulator. |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 10-11-2009, 22:42
|
|
|
Dokladnie tak jak n3000 pisze.
Sportowy regulator paliwa to jedyne wyjscie jezeli chcesz podniesc cisnienie paliwa na listwie,ale do tego przydala by sie jeszcze pompa Wallbro lub cos tego pokroju.
Ja taki zestam mam zamontowany i regulator z zegarem ,mozesz monitorowac cisnienie na bierzaco.Fajna sprawa jezeli myslisz o dalszym kreceniu,a nawet niezbedna |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
informatyk
Nowy Forumowicz życie jest piękne
Auto: 3000GT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-11-2009, 10:29
|
|
|
rozumiem
a wiecie może jak obejść coś w rodzaju blokady doładowania - gdzieś wyczytałem (nie pamiętam gdzie) że komp odcina jak jest ciśnienie ponad 1 bar - jak MBC za mocno podkręcę to komp bardzo agresywnie jakby odcinał zapłon - robi to bardzo agresywnie jakby nastąpiło nagle hamownie silnikiem aż auto "przyhamowuje"
w tej chwili odcina mi na 2 biegu przy około 5 tys obrotów a jedynka czasem się uda do końca przeciągnąć czasem nie
czy to prawda z tym przeładowaniem ponad 1 bar ze odcina? czy można tą blokadę usunąć?
[ Dodano: 12-11-2009, 10:30 ]
rozumiem
a wiecie może jak obejść coś w rodzaju blokady doładowania - gdzieś wyczytałem (nie pamiętam gdzie) że komp odcina jak jest ciśnienie ponad 1 bar - jak MBC za mocno podkręcę to komp bardzo agresywnie jakby odcinał zapłon - robi to bardzo agresywnie jakby nastąpiło nagle hamownie silnikiem aż auto "przyhamowuje"
w tej chwili odcina mi na 2 biegu przy około 5 tys obrotów a jedynka czasem się uda do końca przeciągnąć czasem nie
czy to prawda z tym przeładowaniem ponad 1 bar ze odcina? czy można tą blokadę usunąć? |
_________________ 3000GT VR - auto używane w niedziele i święta |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:39
|
|
|
żeby dmuchać powyżej 1bar/15psi trzeba wymienić wtryski i pompe paliwa na większą + coś do wystrojenia tego wszystkiego. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 13-11-2009, 08:34
|
|
|
informatyk . jestes na prostej drodze do zrujnowania silnika. to co cie spotyka to boostcut. nie masz sondy szerokopasmowej/nie masz nawet dataloggera do sprawdzania spalania stukowego...mozesz mi powiedzieci po cholere ladujesz 2x wieksze doladowanie niz seria? naprawde myslisz ze nic sie nie stanie?
doladowanie mozna podrekcic oczywiscie...ale bez strojniea i jak napisal n3000 pompy wtryskow i wielu dodatkow to zrobisz sobie krzywde tylko autu...a ludzie potem pisza ze to takie slabe silniki te mistubishi robi...
doladowanie na seri MAX 1,0BAR. kropka. wtryski koncza sie na ok 1,1 -1,2 bara wg moich doswiadczen. Nie mozna uzywac wtryskow na 100% ich przepustowosci.
zmniejsz doladowanie na 0,9- 1,0 bara (PATRZ na PEAK tez.) takie doladowanie poiwnno ci trzymac auto do odcinki na 4,5 biegu.
jesli chcesz wiecej musisz w auto zainwestowac. nie mozna z serii zrobic 500 koni. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
|