[2.5 TD] Problem z termometrem... Co zrobić ??? |
Autor |
Wiadomość |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 09-11-2009, 17:26 [2.5 TD] Problem z termometrem... Co zrobić ???
|
|
|
Witam wszystkich Mój termometr pokazuje temperaturę na dworze 36 stopni a w wewnątrz auta -26 stopni kiedy na dworze jest ok 10 stopni... podejrzewam że przez to też auto krótko grzeje świece bo ok 1 sekundy i ciężko pali... Jak naprawić ten problem lub zrobić to tak żeby świece dobrze grzały pomijając termometr bo na tym mi tak nie zależy. Pajero II 2,5 TD 1993r. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2009, 17:36
|
|
|
termometr ma osobny czujnik, mozesz miec rozpiete przewody. W angielskiej wersji czujnik jest z przodu pod lewym leflektorem wlozony w profil bodajrze, a wewnetrzny chyba gdzies pod kierownica. |
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 09-11-2009, 22:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-11-2009, 18:48
|
|
|
Termometr zewnętrzny szczególnie przydaje się zimą.Tak jak Faraonix prawi możesz mieć coś z przewodami i nie będąc mocnym w elektryce samochodowej chyba jedno z drugim nie ma nic wspólnego.Po wykręceniu świec żarowych sprawdź czy wszystkie tak samo grzeją i sterownik do nich.Sterownik możesz obejść i na krótko łączyć grzanie. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 09-11-2009, 21:00
|
|
|
pod kierownica jest właśnie taka blaszka malutka i ja mam ją wiszącą na dwóch czarnych kabelkach ale mimo tego że blaszka jest oderwana wygląda to ok... ta blaszka to ten czujnik temperatury ?? w jaki sposób obejść ten sterownik ? coś więcej możesz o tym napisać ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-11-2009, 21:50
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: | pod kierownica jest właśnie taka blaszka malutka i ja mam ją wiszącą na dwóch czarnych kabelkach ale mimo tego że blaszka jest oderwana wygląda to ok... ta blaszka to ten czujnik temperatury ?? w jaki sposób obejść ten sterownik ? coś więcej możesz o tym napisać ? |
Ta blaszka pod kierownicą to czujnik temp wewnątrz kabiny.Ten zewnętrzny jest w okolicach prawego przodu (stojąc przodem do samochodu) pomiędzy chłodnicą a światłami nic konkretniejszego nie potrafię Ci podać.Obejście sterownika jest pół środkiem grożącym spaleniem świec ale ale czasami i tak trzeba.Nie jestem elektrykiem i nie powiem Ci jak obejść.Chyba w ten sposób=>> przewód (tylko nie masowy,masą jest silnik) bezpośrednio od akumulatora z włącznikiem w kabinie do świec żarowych=>>listwy.Bieglejsi w tym temacie się zapewne wypowiedzą Wyłącznik musi być taki że po puszczeniu go tak około 2-3 sekund rozłączy. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2009, 22:29
|
|
|
Jezeli chcialbys obejsc to proponowalbym podac 12V ze stacyjki na przekaznik od swiec poprzez przelacznik ktory zwiera tylko podczas wciskania go. Nie byloby wskazane zeby ktos go zalaczyl i tak juz zostalo. Jak dlugo trzymasz wcisniety tak dlugo grzeja swiece.
Przekaznik od swiec jest przykrecony do obudowy metalowej akumulatora. Generalnie nie polecam takich rzeczy, lepiej sprawdzic co jest przyczyna krotkiego grzania - czyli czujnik, sterownik, ewentualnie jakies zwarcie w przewodach.
Jak masz miernik to mozesz sprawdzic opornosc czujnikow (tych od termometru).
W temp. 25 stopni powiniem miec opornosc okolo 1000om, po podgrzaniu jego opornosc sie zmniejsza. Jak jest zimniejszy opornisc sie zwieksza.
Mozesz zamiast termistora (czujnika) wpiac rezystor 1000 om. Powinno wtedy wskazywac okolo 25 stopni, jesli pokazuje calkiem co innego to wina bedzie w kabelkach badz jest jakas usterka w elektronice termometru
Jak sie nie myle to na wtyczce od termometru masz 2 zielone cieniutkie przewody i 2 brazowe - ida one wlasnie do czujnikow. Jak jest przeciety badz nie podlaczony czujnik to chyba pokazuje -26stopni
Jezeli masz wersje z kompasem to moze byc inaczej - rozbieralem wersje bez kompasu |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 10-11-2009, 16:51
|
|
|
dzisiaj znalazłem czujnik temperatury wewnętrznej pod nogami... przylutowanie go jest raczej nie możliwe po zwarciu tych kabelków wskaznik wariuje standardowo pokazywał zawsze nie zależnie od temperatury -26 stopni a po zwarciu -25 pózniej 66 na plusie i na końcu odwróconą trójkę... szukałem czujnika temperatury zewnętrznej i koło chłodnicy jest profil otwarty tylko od strony przodu... widoczność tam jest ograniczona i nie znalazłem go... jak to wygląda ? podobnie jak pod kierownicą? wyślijcie jakieś zdjęcie na forum... gdzie znajduje się ten przekażnik i moduł od grzania świec ? tu też przydało by się foto... z góry dzięki... i tak odbiegając od tematu
jawaldek masz może bagażnik dachowy ? tak na miniaturce coś widać jak go przymocowałeś ? robiłeś dziury w dachu ? ( fajne auto pochwal się jakimś zdjęciem ;p ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
73dar
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 61 Skąd: masyw Ślęży
|
Wysłany: 10-11-2009, 17:01
|
|
|
Nie wiem czy oto chodzi, ale termometr zewnętrzny znajduje się wewnątrz zderzaka przedniego u mnie bliżej lewego reflektora. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2009, 18:26
|
|
|
Kup w sklepie elektronicznym termistor 1kom i przylutuj zamiast czujnika. Ten czujnik z przodu jak wyciagalem na szrocie to byl wetkniety w profil pod leflektorem. Jak stoisz przed autem to z prawej strony chlodnicy ponizej polowy jest wtyczka do ktorej jest on wpiety. Wyglada on jakby ktos na koniec kabelkow zalal czarnym klejem cos w ksztalcie lezki.
W aso napewno cena oryginalnego czujnika przeraza |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 10-11-2009, 19:21
|
|
|
znalazłem na forum schemat z którego wyczytałem że moduł znajduje się z prawej strony auta wewnątrz... zrobiłem zdjęcie i proszę o potwierdzenie czy dobrze szukam. zauważyłem że za kablem oznaczonym czerwoną kropką wygląda na kombinowany bo wystają druty i cała wiązka była związana taśmą ale nie wiem po co. za co może odpowiadać ten kabel za kablem oznaczonym czerwoną kropką ? ( za nim to znaczy na przeciwko tylko w drugim rzędzie ) PS. Mój tata ma też taki model Pajorka i u niego po przekręceniu kluczyka w pozycje ON kontrolka od świec żarowych świeci się u niego na czerwono a pożniej światło czerwone zmienia się na zielone a u mnie jest od razu zielone i po chwili gaśnie całkiem i słychać takie pyknięcie. jak po jakimś czasie chce odpalić i grzeje świece to grzeje mi ze 3 sekundy a jak od razu po tamtym przekręceniu kluczyka przekręce znowu to nawet sekundy nie grzeje ile ten moduł kosztuje na np allegro ???
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-11-2009, 19:53
|
|
|
Cytat: | jawaldek masz może bagażnik dachowy ? tak na miniaturce coś widać jak go przymocowałeś ? robiłeś dziury w dachu ? ( fajne auto pochwal się jakimś zdjęciem ;p ) |
Dzięki za pochwałę.Miłe jest to że nie tylko mi się podoba Dziur w dachu nie robiłem->>zastosowałem wsporniki THULE i jak na razie nie jest to bagażnik dachowy ale baza już jest.Oto i zdjęcia od przodu:
http://img69.imageshack.us/g/dscf4524.jpg/
i od tyłu samochodu
http://img12.imageshack.us/g/dscf2481us.jpg/
oraz od "dołu"
 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 10-11-2009, 23:58
|
|
|
nie no muszę przyznać że jest zaje*isty jedyne co może bym zmienił to większe halogeny na zderzaku no ale wiadomo w terenie lepsze chłodzenie oponki mam takiego samego typu zderzak jest super... ile cię kosztował ?? sam robiłeś ? jaki masz motor ?
Moje autko:
Twoje bez porównania wymiata ale moje też sobie radzi a mam tylko 2,5 TD i walczę z blokadą mostu bo nie działa... |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-11-2009, 10:22
|
|
|
rogal16-91 robimy OT ale Gene poprosimy i posprząta zderzak robiła mi firma Semak z Nowego Targu ->> robią terenówki,silnik mam 2,8 TDI automat 1995r LONG Ty masz 3-y drzwiowy ja 5-cio drzwiowy.Opony jakie mamy dobre w terenie na szosie jak coś nie coś mokro to jak na lodowisku->>uważaj Mój Misiek kiedyś też tak wyglądał jak Twój ale to wciąga Halogeny???? ->> te na zderzaku robią za przeciw mgielne a w terenie oświecają te górne. I w temacie termometru ->>> w wyniku zmiany zderzaka na stalowy termometr zewnętrzny wariuje->> na Słońcu jak się nagrzeje to potrafi pokazać temperaturę zewnętrzną 60.Po przejechaniu kilkuset metrów,jak się ostudzi zderzak to termometr wraca do normy Za zderzak zapłaciłem 2300zł Jak będziesz jeździł w terenie to dosyć szybko zweryfikujesz przednie plastiki tylne zresztą też Żona ma Miśka 3 drzwiowego z silnikiem 2,5 czyli taki jak Twój tylko typowo szosowe zastosowanie->> jest bardzo zrywny i bardzo bojowy to też wiem jakie ma możliwości |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Robero11
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II GLS TD '95 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-07-2011, 16:19
|
|
|
U mnie bez względu na porę roku temp. zew. to -29 a wew. ok. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 21:18
|
|
|
Czyli masz uszkodzony kabelek od czujika zewn., uszkodzony czujnik badz jego brak, malo prawdopodobne acz kolwiek mozliwe uszkodzona elektronike termometru.
Jak sie nie myle to mozesz kupic termistor 1Kohm w kazdym sklepie elektronicznym i zastosowac jako zamiennik oryginalnego czujnika. Koszt moze ze 2 zl. Sproboj go wpiac w kostke od "budzikow" tak na krotko i zobaczysz czy sie zmieni temp. Kable od czujnikow to bodajze 2 zielone i 2 brazowe |
|
|
|
 |
|