Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy głowa od 4g93 bedzie pasowac do silnika gdi?
Autor Wiadomość
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 10-11-2009, 02:44   Czy głowa od 4g93 bedzie pasowac do silnika gdi?

jak w temacie zastanawiam się czy będzie pasować głowa od zwykłego DOHC 1,8 4g93 (nie gdi) podobno jedynie tłoki i głowa są inne w obydwóch silnikach na ile jest to prawdą? (chodzi mi generalnie o przerobienie gdi na zwykłą 1,8 dohc)
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-11-2009, 07:36   

GDI już jest DOHC. Tobie chyba chodziło o SOHC. DOHC (Nie GDI) to motor z MSX, a tego zdjęcia jak poszukasz znajdziesz na forum aby porównać
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 10-11-2009, 10:23   

z tego co wiem 4g93 byly trzy

1. SOHC 16V
2. DOHC 16V
3. DOHC 16v GDI

1 i 2 typ różnią się ponoć górą czyli głową a 3 typ (GDI) dodatkowo ma inne tłoki dół korbowody wał korbowy skrzynia korbowa ponoć we wszystkich 3 typach są takie same jeżeli się mylę niech ktoś mnie oświeci.

chodzi mi o odkręcenie głowy od gdi i wrzucenie w to miejsce głowy od zwykłego DOHC 16V bez pionowych kanałów dolotowych w jakim celu? na razie nie pytajcie :twisted:
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 10-11-2009, 11:02   

Bloki we wszystkich 3 sa takie same (oczywiscie o ile rozrzad jest z tej samej strony ;) )
SOHC od DOHC (nie gdi) roznia sie tez minimalnie podcieciem na zawory w tloku ale wszystko pasuje i nie sprawia problemow.
Jak bedzie z GDI niestety nie wiem. Mysle ze na to pytanie odpowie w 3 sekundy Bartek
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-11-2009, 11:11   

Komputer może nie współgrać. Taka podmiana to jak cofanie sie.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 10-11-2009, 11:36   

Morfi napisał/a:
Taka podmiana to jak cofanie sie.

Mocy przybywaj :)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-11-2009, 11:45   

harpagan, jak zobacze na wykresie z hamowni to uwierze. Watpie. Lepiej podpasowac góre z Mivecem :D .
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 10-11-2009, 11:57   

Morfi napisał/a:
harpagan, jak zobacze na wykresie z hamowni to uwierze.

4G93 dohc wypluwa fabrycznie 140 kucy
GDI o ile dobrze kojarze 15 mniej

Mivec ... wez i znajdz miveca a ja podpasuje :)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-11-2009, 13:05   

co do głowicy to możesz iść do sklepu i porównać uszczelki pod nie jak będą tych samych wymiarów to powinno być ok.
Ja się zastanawiam jak rozwiążesz sprawę sterowania silnika.
Bo oprócz głowicy to trzeba wymienić osprzęt począwszy od ecu z immobilizerem wiązką kabli ,zakończywszy na całym układzie dolotowym i wylotowym.
Do tego zastanawiam się czy czujniki maja takie same charakterystyki. Począwszy od położenia wału korbowego do temperatury.
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-11-2009, 13:09   

Własnie cala masa czujników ktora jest w GDI albo nie bedzie współgrała albo bedzie zamulać i nawet jak sie uda nie bedzie tych 140 KM.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 10-11-2009, 17:21   

myślałem nad górą od zwykłego dohc albo mivec oczywiście zmiana ecu kolektorów dolotowych i wylotowych do tego jakaś turbinka na wylocie i może być ciekawie silniki mivec są bardzo drogie więc pomyślałem nad tym czy by po prostu głowicy nie wymienić a druga sprawa jak to skrzynia od gdi zniesie?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-11-2009, 17:25   

szkoda kasy lepiej przeszczepić silnik od volvo s40 dwulitrowy np t4 ktoś na forum już robił taki zabieg
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 10-11-2009, 17:38   

też bym chciał ale po pierwsze 200 koni w cari bez kontroli trakcji i systemu przeciw zrywaniu przyczepności takiemu jaki miało volvo zamontowane i ciężkim silnikiem z przodu to może być trochę :twisted: niebezpiecznie ja chce jeździć a nie kurczowo trzymać się kierownicy :D drugie znajomy ma volvo t4 frajda generalnie jest z samochodu natomiast na stacji benzynowej płacz i zgrzytanie zębów, miasto14-16l/100 trasa poniżej 10 nie zejdziesz, w końcu po 3 przy swapie na t4 trzeba by było wymienić również skrzynie biegów na pewno mocowanie silnika jest inne chyba po innej zupełnie stronie to samo tyczy się spodu.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-11-2009, 18:05   

A ty myslisz że jak dołozysz turbo co nie jest tanie nawet Home Made to myslisz jakie bedziesz miał spalanie.
Skrzynia spokojnie wytrzyma sprzegło może nie wytrzymac ponad 200 NM
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2009, 18:10   

Nie połączysz GDI. Jedynie SOHC z DOHC, ale po co? Problem z wiązką, graty potrzebne od MSX'a. Za dużo zabawy i kosztów.

PS: Skrzynie się różnią. W GDI japońska, w SOHC francuska.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.