Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwal sie pasek wieloklinowy
Autor Wiadomość
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
  Wysłany: 03-12-2007, 17:45   Zerwal sie pasek wieloklinowy

witam dzisiaj zerwal mi sie pasek wieloklinowy czy moglo sie cos uszkodzic jesli chodzi o pompe klimy itd. Druga sprawa wyglada tak ze jak ustawie obroty srubka zgrubna jest ok dzisiaj moj ojciec pojechal tu i tam nagle cari zlapala 3tys pozniej 4tys wjechal na podworko podniusl mache mowil mi ze nagle zaiskrzylo zamknol mache wylaczyl szybko silnik okazalo sie ze pasek rozerwalo wieloklinowy z jednej strony nie szczelil tylko go rozcielo z jednej strony a co do obrotow zaowazlyme ze znowu sama rozkatrowala sie srobka zgrubna i sie wkrecila stad obroty 3 pozniej 4tys pomocy
_________________
Trutil
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 03-12-2007, 18:38   

Ustaw te obroty jeszcze raz śrubka zgrubną i zabezpiecz nakrętkę kontrującą i śrubkę jakimś lakierem albo farbą. W mojej cari jest to tak zabezpieczone. Jak próbowałem (tak z ciekawości) od kontrować śrubkę, to nie mogłem jej ruszyć (z czego się cieszę, bo mogłem przestawić niechcący obroty).
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 03-12-2007, 18:50   

a co do paska moglo cos sie stac??
_________________
Trutil
 
 
 
mareqm 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 94
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 03-12-2007, 18:53   

Od samego zerwania paska to nie powinno.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 03-12-2007, 19:02   

O ile się nie mylę, to ten pasek napędza sprężarkę klimy i pompę wspomagania, więc jak się zerwał to nie masz tych dwóch elementów. Po założeniu nowego wszystko powinno wrócić do normy.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 03-12-2007, 19:11   

a powiedz czy napinacz moze zostac stary czy musze kupowac nowy i jak go mam ustawic
_________________
Trutil
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 03-12-2007, 19:28   

Nigdy tego sam nie robiłem, więc nie chcę wypowiadać się autorytatywnie w tej kwestii. Może inny user doradzi Ci w tej materii. Jak dla mnie to wydaje mi się, że napinacz jeżeli wizualnie wygląda OK i ma łożyska dobre, to chyba nadaje się do użytku (w końcu to nie pasek rozrządu, a tylko "napędzacz" dwóch kół: sprężarki i pompy wspomagania).
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-12-2007, 21:26   

i alternatora.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 03-12-2007, 21:35   

No proszę "i alternatora", dzięki saphire, jak dobrze mądrego posłuchać :!:
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 04-12-2007, 07:06   

Przepraszam ale do alternatora jest inny pasek :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-12-2007, 08:18   

Ale chyba na wspólnym kole z tym wieloklinowym.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 04-12-2007, 08:37   

Dokładnie koło jest na dwa paski i obsługuje:

1.krótki pasek - alternator ori ok.35zł
2.długi pasek - wspomaganie opcjonalnie klima (wtedy długi jest jeszcze dłuższy) ori ok.55zł
3. pasek do rozrządu (nie ma więcej pasków w Carismie) ori ok.350zł, zamiennik ok.160zł
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-11-2009, 00:07   

Skoro mowa o paskach to jakie polecacie? Aż wstyd sie przyznać ale ja ich nie wymieniałem od czasu zakupu samochodu czyli ok 4,5 roku. Ceny sa rózne. Pasek alternatora kosztuje 27zł(Mitsuboshi), 11zł(JC), 28zł(Sun). Drugi ten dłuższy od klimy i wsp. 55zł(Mits.), 25zł(JC), 48zł(Sun), i 55zł(Gates).
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 15-11-2009, 00:14   

Mi pękł pasek wieloklinowy i nagle poszło ponad 2tys na remont,
bo pękniety pasek zamiast spaśc na ziemie wolał zwiedzic rozrząd
a wszystko po (30tys).
Więc chyba nie ma reguły na to,
tylko nie wiem jak sie to ma do GDI.
Pozdrawiam
_________________
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-11-2009, 10:25   

kris80, Mitsuboshi i Sun stosowane sa na pierwsze montaze, takze spokojnie mozna je polecoc, z cala pewnoscia nie polecilbym pasków Gates, rozlatuja sie, strzępią, zrywają, rozciagaja, poprostu masakra, chcesz miec pewnosc zastosuj te dwa pierwsze o ktorych pisalem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.