Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] czy slizganie sprzegla w duzym stopniu wplywa na spal
Autor Wiadomość
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-11-2009, 13:15   [CAxA] czy slizganie sprzegla w duzym stopniu wplywa na spal

Jezdze coltem 1.3 93r i zastanawia mnie spalanie... na trasie jak jade ze stalą predkoscia ok 90 pali ok 6l, jak juz cisne jadac lewym pasem 100-130km/h ,spalanie wyszlo mi 12 l!! jesli chodzi o miasto 8-10l ,przy raczej nie krecac silnika,robiac raczej krotkie odcinki.Wydaje mi sie ,ze samochod pow 3tys ciut buczy i wtedy zaczyna palic swoje... nie wiem ,tylko czy jest to wina slizgajacego sie sprzegla czy tez pierwszego tlumika(elastyczne mocowanie) ktory z tych dwoch czynnikow moze wplywac na spalanie, oraz jak moge sprawdzic ,czy sprzeglo odrobine slizga,czy przez to buczenie mam poprostu takie zludzenie,ze dodajac znacznie gazu auto bardziej slychac niz jedzie?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-11-2009, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2009, 14:40   

Przez dziurawy łacznik elastyczny spalanie moze znacznie wzrosnąć,jest on przed sondą więc jej odczyt moze byc zakłócony.Najpierw sprawdz to bo jest to mniejszy wydatek niż wymiana sprzegła.
 
 
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-11-2009, 14:52   

ok,tak zrobie.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-11-2009, 17:28   

Cytat:
ak moge sprawdzic ,czy sprzeglo odrobine slizga
Spróbuj taką metodę :
Na rownej nawierzchni (takiej na ktorej auto na luzie nie stacza sie w zadna strone) wrzuc jedynkę i trzymaj pedal sprzegla w podlodze. Teraz dodawaj powoli gazu, jesli autko sie poruszy lub zacznie toczyc to znak ze sprzęgło sie slizga.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 14-11-2009, 23:05   

j-rules czy aby Ci się coś nie pomyliło -Jak pedał sprzęgła jest wciśnięty do oporu to sprzęgło jest po przez wycisk sprzegła rozłączone i dodawanie gazu nic tu nie pokaże czy - sprzęgło się ślizga czy nie . powinno być tak -wciskamy pedał gazu (oczywiście nie na maksa) utrzymujemy stałe obroty ,pedał sprzęgła wciśnięty do oporu .Utrzymując obroty powoli puszczamy pedał sprzęgła i samochód powinien płynnie ruszyć .Wskazane jest nawet jak ma pod lekką górkę łatwiej wyczujemy czy się sprzęgło ślizga czy nie .Utrzymujemy obroty i puszczamy delikatnie pedał sprzęgła -jak samochód zacznie się toczyć dodajemy lekko gazu i samochód powinien reagować lekkim przyspieszeniem ,a nie wyciem silnika, które nie przekłada się na przyspieszenie jazdy .
 
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 14-11-2009, 23:46   

Mnie również ta powyższa teoria wydaje się nie trafiona ...
Może tak http://wysokieobroty.moto...0120,70291.html

Można też to sprawdzić jadąc, na 3-4 biegu, przy obrotach około 2-2,5k depnąć na gaz.
Jeżeli samochód zacznie się rozpędzać z obrotami wszystko jest ok. Trochę objeżdżony kierowca powinien to wyczuć od razu.

I chyba nie mówimy tutaj o spalonym sprzęgle ... tylko ślizgającym się :roll:
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-11-2009, 08:05   

Cytat:
j-rules czy aby Ci się coś nie pomyliło
hm.., zawsze mi sie wydawalo ze tak nalezy sprawdzac sprzeglo. Ale nie upieram sie, mozliwe ze sie myle
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 15-11-2009, 11:06   

dodam jeszcze jedną metodę na sprawdzenie sprawności sprzęgła- 1 zaciagnąć ręczny
2 na obrotach i rozgrzanym silniku poszczamy powoli pedał sprz gła -jeśli zadusi silnik i zgaśnie ze sprzęgłem jest ok ,jeśli nie to sprzęgło lub docisk sprzęgła do sprawdzenia .Niestety trzeba rozpołowić silnik od skrzyni biegów .może dostawać się tylko olej i wystarczy wymienić uszczelniacz .
 
 
 
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-11-2009, 13:34   

z tego co napisaliscie,oczywiscie po sprawdzeniu wynika,ze sprzeglo mam dobre:) moze nie jest nowe ale chyba jeszcze nie jest źle...
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2009, 16:21   

sprawdź wydech, ma najprawde spory wpływ na spalanie. Przy nieszczelnych wydechu większe spalanie o 1-2 litry jest bardzo możliwe.
 
 
 
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-11-2009, 21:28   

no tak:) znalazlem wczesniej juz temat o wydechu,co sklonilo mnie do wymiany srodkowego ,ktory byl w najgorszym stanie... teraz jeszcze ten elastyczny i bede happy:) chociaz dzwiek jest naprawde ciekawy przy wysokich obrotach,ale cos za cos hehe
 
 
erich87 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 15
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-11-2009, 00:12   

sprzęgło sprawdzasz wrzucająć 3bieg na postoju i zaciagasz ręczny. gazujesz mocno i puszczasz powoli sprzęgło i jeśli zgaśnie zdecydowanie po puszczeniu sprzegła to jest ok. jesli nie - jest poslizg
 
 
gulon
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2009, 14:42   

Ja mam też problem ze spalaniem ale bardziej drastyczny :D

Od jakiegoś czasu zaczął mi palić prawie 20 litrów LPG.
Teraz co było przed i po, oraz dziwne objawy:
- palił mi olej i postanowiłem przejść z półsyntetyka Mobil1 na mineralny
- mam padniętą chłodnicę do wymiany
- sprzęgło świszczy - jak stoję np. na światłach to słychać szum i kiedy je lekko docisnę nogą to ten świst przestaje
- mam dziurawą oponę i muszę ja co tydzień dopompowywać
- w butlę zawsze wchodziło mi 34 litry maks, a ostatnio weszło 40!! To jest jakieś paranormalne :D

Czy przez to spalanie mogło aż tak wzrosnąć prawie o 100%? Co mogło mieć największy wpływ na to?
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2009, 15:48   

Tutaj bardziej obstawiałbym sonde lambda.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-11-2009, 16:10   

adamovicius napisał/a:
Tutaj bardziej obstawiałbym sonde lambda.
Nie ma nic do spalania LPG.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.