[CAxA] czy slizganie sprzegla w duzym stopniu wplywa na spal |
Autor |
Wiadomość |
guncio125
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14-11-2009, 13:15 [CAxA] czy slizganie sprzegla w duzym stopniu wplywa na spal
|
|
|
Jezdze coltem 1.3 93r i zastanawia mnie spalanie... na trasie jak jade ze stalą predkoscia ok 90 pali ok 6l, jak juz cisne jadac lewym pasem 100-130km/h ,spalanie wyszlo mi 12 l!! jesli chodzi o miasto 8-10l ,przy raczej nie krecac silnika,robiac raczej krotkie odcinki.Wydaje mi sie ,ze samochod pow 3tys ciut buczy i wtedy zaczyna palic swoje... nie wiem ,tylko czy jest to wina slizgajacego sie sprzegla czy tez pierwszego tlumika(elastyczne mocowanie) ktory z tych dwoch czynnikow moze wplywac na spalanie, oraz jak moge sprawdzic ,czy sprzeglo odrobine slizga,czy przez to buczenie mam poprostu takie zludzenie,ze dodajac znacznie gazu auto bardziej slychac niz jedzie? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-11-2009, 22:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2009, 14:40
|
|
|
Przez dziurawy łacznik elastyczny spalanie moze znacznie wzrosnąć,jest on przed sondą więc jej odczyt moze byc zakłócony.Najpierw sprawdz to bo jest to mniejszy wydatek niż wymiana sprzegła. |
|
|
|
 |
guncio125
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14-11-2009, 14:52
|
|
|
ok,tak zrobie. |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:28
|
|
|
Cytat: | ak moge sprawdzic ,czy sprzeglo odrobine slizga | Spróbuj taką metodę :
Na rownej nawierzchni (takiej na ktorej auto na luzie nie stacza sie w zadna strone) wrzuc jedynkę i trzymaj pedal sprzegla w podlodze. Teraz dodawaj powoli gazu, jesli autko sie poruszy lub zacznie toczyc to znak ze sprzęgło sie slizga. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 14-11-2009, 23:05
|
|
|
j-rules czy aby Ci się coś nie pomyliło -Jak pedał sprzęgła jest wciśnięty do oporu to sprzęgło jest po przez wycisk sprzegła rozłączone i dodawanie gazu nic tu nie pokaże czy - sprzęgło się ślizga czy nie . powinno być tak -wciskamy pedał gazu (oczywiście nie na maksa) utrzymujemy stałe obroty ,pedał sprzęgła wciśnięty do oporu .Utrzymując obroty powoli puszczamy pedał sprzęgła i samochód powinien płynnie ruszyć .Wskazane jest nawet jak ma pod lekką górkę łatwiej wyczujemy czy się sprzęgło ślizga czy nie .Utrzymujemy obroty i puszczamy delikatnie pedał sprzęgła -jak samochód zacznie się toczyć dodajemy lekko gazu i samochód powinien reagować lekkim przyspieszeniem ,a nie wyciem silnika, które nie przekłada się na przyspieszenie jazdy . |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 14-11-2009, 23:46
|
|
|
Mnie również ta powyższa teoria wydaje się nie trafiona ...
Może tak http://wysokieobroty.moto...0120,70291.html
Można też to sprawdzić jadąc, na 3-4 biegu, przy obrotach około 2-2,5k depnąć na gaz.
Jeżeli samochód zacznie się rozpędzać z obrotami wszystko jest ok. Trochę objeżdżony kierowca powinien to wyczuć od razu.
I chyba nie mówimy tutaj o spalonym sprzęgle ... tylko ślizgającym się |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-11-2009, 08:05
|
|
|
Cytat: | j-rules czy aby Ci się coś nie pomyliło | hm.., zawsze mi sie wydawalo ze tak nalezy sprawdzac sprzeglo. Ale nie upieram sie, mozliwe ze sie myle |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 15-11-2009, 11:06
|
|
|
dodam jeszcze jedną metodę na sprawdzenie sprawności sprzęgła- 1 zaciagnąć ręczny
2 na obrotach i rozgrzanym silniku poszczamy powoli pedał sprz gła -jeśli zadusi silnik i zgaśnie ze sprzęgłem jest ok ,jeśli nie to sprzęgło lub docisk sprzęgła do sprawdzenia .Niestety trzeba rozpołowić silnik od skrzyni biegów .może dostawać się tylko olej i wystarczy wymienić uszczelniacz . |
|
|
|
 |
guncio125
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15-11-2009, 13:34
|
|
|
z tego co napisaliscie,oczywiscie po sprawdzeniu wynika,ze sprzeglo mam dobre:) moze nie jest nowe ale chyba jeszcze nie jest źle... |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-11-2009, 16:21
|
|
|
sprawdź wydech, ma najprawde spory wpływ na spalanie. Przy nieszczelnych wydechu większe spalanie o 1-2 litry jest bardzo możliwe. |
|
|
|
 |
guncio125
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15-11-2009, 21:28
|
|
|
no tak:) znalazlem wczesniej juz temat o wydechu,co sklonilo mnie do wymiany srodkowego ,ktory byl w najgorszym stanie... teraz jeszcze ten elastyczny i bede happy:) chociaz dzwiek jest naprawde ciekawy przy wysokich obrotach,ale cos za cos hehe |
|
|
|
 |
erich87
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 17-11-2009, 00:12
|
|
|
sprzęgło sprawdzasz wrzucająć 3bieg na postoju i zaciagasz ręczny. gazujesz mocno i puszczasz powoli sprzęgło i jeśli zgaśnie zdecydowanie po puszczeniu sprzegła to jest ok. jesli nie - jest poslizg |
|
|
|
 |
gulon [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2009, 14:42
|
|
|
Ja mam też problem ze spalaniem ale bardziej drastyczny
Od jakiegoś czasu zaczął mi palić prawie 20 litrów LPG.
Teraz co było przed i po, oraz dziwne objawy:
- palił mi olej i postanowiłem przejść z półsyntetyka Mobil1 na mineralny
- mam padniętą chłodnicę do wymiany
- sprzęgło świszczy - jak stoję np. na światłach to słychać szum i kiedy je lekko docisnę nogą to ten świst przestaje
- mam dziurawą oponę i muszę ja co tydzień dopompowywać
- w butlę zawsze wchodziło mi 34 litry maks, a ostatnio weszło 40!! To jest jakieś paranormalne
Czy przez to spalanie mogło aż tak wzrosnąć prawie o 100%? Co mogło mieć największy wpływ na to? |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2009, 15:48
|
|
|
Tutaj bardziej obstawiałbym sonde lambda. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-11-2009, 16:10
|
|
|
adamovicius napisał/a: | Tutaj bardziej obstawiałbym sonde lambda. | Nie ma nic do spalania LPG. |
|
|
|
 |
|