Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
Spryskiwacze lamp |
Autor |
Wiadomość |
franki100
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 30-09-2009, 09:01 Spryskiwacze lamp
|
|
|
Wie ktos moze jak naprawic spryskiwacze lamp??? |
_________________ ...Gume pali brat, to jest mój świat... |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 30-09-2009, 11:38
|
|
|
Opisz jakie masz objawy? Czy jak naciśniesz przycisk przy włączonych światłach słychać w środku jakieś cyknięcie czy głucho, czy słychać silniczek pod zbiornikiem spryskiwaczy reflektorów? U mnie wystarczyło uruchomić silniczek - zardzewiał w środku i nie miał siły obrócić. Długo nie mogłem go rozruszać - w końcu włożyłem ten trzpień metalowy w małe imadełko i ostukałem przez to imadełko - puściło. Musiałem użyć silikonu do uszczelnienia bo ciekło po złożeniu, i działa do dziś Zacząłbym od wymontowania silniczka i sprawdzenia czy w ogóle się kręci.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 30-09-2009, 11:57
|
|
|
U mnie to samo było,po włączeniu przygasały kontrolki ale silniczek nie kręcił i słychać było cyknięcie przekaźnika ,po wyczyszczeniu silniczka i rozruszaniu wałka zaczął kręcić. |
|
|
|
 |
franki100
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 30-09-2009, 13:31
|
|
|
Słychać cyknięcie ale nie leci:P A powiedzcie mi to bedzie ten silniczek pod zbiorniczkiem od strony kierowcy bo od strony pasazera jest zbiorniczek do spryskiwaczy do szyb. Jesli cos pomylilem poprawcie mnie:) |
_________________ ...Gume pali brat, to jest mój świat... |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 30-09-2009, 14:44
|
|
|
Tak od strony kierowcy. |
|
|
|
 |
grzess81 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2009, 08:44
|
|
|
a ma ktos moze do sprzedania zaworki do spryskiwaczy te co sa pod lampami pod zderzekiem bo moje przeciekaja ? |
|
|
|
 |
SzymonSigmaLbn
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma '92 3.0v6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-11-2009, 17:42
|
|
|
a te charakterystyczne stuknięcie po stronie pasażera to przekaźnik? Swoją drogą ciekawe dlaczego zbiorniczek spryskiwaczy szyb ma kolo 3 litrów pojemności a spryskiwaczy lamp więcej. |
_________________ **Sigma4fun3.0v6** |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 15-11-2009, 17:59
|
|
|
SzymonSigmaLbn, Tak to przekaźnik,a zbiorniczek dlatego jest większy od lamp bo przy lampach są dużo większe dysze i pompa wysokiego ciśnienia więc ten płyn przy lampach znika 2x szybciej niż od spryskiwaczy szyb.
p.s też potrzebuję te zaworki do spryskiwaczy lamp jak by ktoś miał chętnie kupię.
[ Dodano: 15-11-2009, 18:02 ]
u mnie nie łączyły tylko styki w kostce od pompki po wyczyszczeniu działa. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
adrbad
Nowy Forumowicz
Auto: sigma
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15-11-2009, 18:42
|
|
|
W moim przypadku nie udało się już odratować silniczka pompki spryskiwaczy leflektorów.
Korozja zrobiła swoje, podczas rozbierania trzeba było użyć młotka.
Mam już nowy komplet, niestety silniczek również nie kręci i cieknie.
Jedno pytanie czy ten czujnik na korku wlewu płynu może wyłączyć silniczek przy niskim stanie płynu w zbiorniku?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 15-11-2009, 19:40
|
|
|
adrbad, nie ten czujnik tylko zapala kontrolkę. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-12-2009, 21:03
|
|
|
Hej
Ja w weekend również zabrałem się za spryskiwacze reflektorów. Niestety Sigma ma szkła reflektorów skierowane pod skosem w kierunku drogi - że codziennie trzeba czyścić lampy. Stąd walka ze spryskiwaczami.
I co - okazało się, że silniczek nie działa. Zardzewiał - ciekło przez uszczelkę gumową na wałek (z tego co widzę to typowe).
I tu pytanie - da się od czegoś dopasować? Co kupić w zamian? Szukać używki? Poradźcie proszę.
Pozdrawiam
S. |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2009, 06:34
|
|
|
slawekdr, niestety od niczego nie podpasujesz, musisz szukać używki od sigmy pytaj forumowiczów może ktoś ma, możesz zapytać Zajc3w, lub Krzysiek65 powinni mieć używane |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 08-12-2009, 15:07
|
|
|
slawekdr ja próbowałbym odratować ten co masz, no chyba że się nie da - spróbuj rozruszać silniczek ja u siebie dawałem WD przy pomocy igły i strzykawki i próbowałem rozruszać, puściło po długim czasie dopiero jak złapałem trzpień w imadełko i je ostukałem - spróbuj może się uda. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 09-12-2009, 12:21
|
|
|
otóz panowie mozna dopasować od innego auta ja dopasowałem u siebie od passata ,ponieważ kilka razy mi się zatarła ,a kupowac inną pompe równie zajechaną jest bez sensu! .Trzeba przerobić kostkę oraz wejście i wyjście z pompy. Może to być równiez inna pompa |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 10-12-2009, 20:44
|
|
|
Silniczki mam 2 oba skorodowane tak, że obudowy popuchły. Dopasować się pewnie da nawet jakiś uniwersalny silniczek, tylko mocowanie dorobić i końcówkę kabla ze starego przełożyć.
Z tym codziennym czyszczeniem to bez przesady - raz na 200-300 km starczy, chyba że się jeździ 2m za poprzednikiem - wtedy nawet 3x dziennie(co 10 km) będzie mało. |
|
|
|
 |
|