Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Car Audio!!!
Autor Wiadomość
yasiu.usa 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: KrK
Wysłany: 13-11-2009, 03:26   Car Audio!!!

tak wlasnie siedzie wieczorkiem i rozmyslam nad wywaleniem tylnyhc siedzien w misku a wstawieniu tam sprzetu grajacego, no oczywiscie zbudowaniu obudowy, zeby tam siadla on bolt... tylko takie pytanka mi sie nasuwaja( bo raczej nie znam sie na tym) a jest tutaj sporo znajacych ie osob na rzeczy.

To tak...

Teraz DZIALA LINK

-przede wszytkim to pokaze o co mi chodzi... <<< http://images35.fotosik.p...11bef045med.jpg >>> TO NA CZERWONO TO BEDZIE TAK WYGLADAC SKRZYNKA.No a moze ktos juz sie z takim problemem spotakal?? bo szukalem ale narazie nic nie znalazlem.
- pytanie moje to czy dawac 1 glosnik czy raczej 2? bede tutaj kombinowal zeby obliczyc skrzynie, no ale do bagaznika to ja nie chce jej wkladac bo miejsca niedosc ze neima to juz wogle nei bedzie:P
prosil bym o pomoc forumowiczow i rozwiniecie tematu moze kots jeszcze zrobi takie cos kiedys ...
- glosniki to oscyluje w okolichach takich::

KENWOOD KFC-W3012 12" 2400 WATT CAR SUBS SUBWOOFERS
INFINITY 1262W SUBWOOFER 12" SUB WOOFER REFERENCE
NEW KICKER CVR12 CAR SUB WOOFERS 12" CVR COMP
wszytkie w okolicach $150 za pare.
moc kolo 300RMS wiec wzmacniacz napewno 1000RMS zeby pracowal na 75% MOCY. tak sadze..
Ostatnio zmieniony przez yasiu.usa 14-11-2009, 13:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 23:53   

Yasiuusa, to tak, ja zrobiłem to ok. rok temu i wyszło znośnie, dwa głośniki Infinity Beta Ten 10" ok. 350W każdy, skierowane do tyłu, jeden JBL GTI W 12MkII 700W dwucewkowy, skierowany do przodu auta, wzmacniacz Jackson 4x350W/kanał, między tylnymi głośnikami, kable Profit i Monster, wszystko mierzone!!!, nie czytane z tabliczki znamionowej. Wzmacniacz przezemnie przerabiany, tranzystory większej mocy, cewki i kondensatory w przetwornicy też. Zasilanie dwubiegunowe, ok. 140V/23A, sprawność ok. 45%. Zapas na wzmaku dość duży, tylko szkoda głośników. Nie usuwałem kanapy, ani oparć, wszystko spasowane na styk. Pozostała, praktycznie ta sama ilość miejsca, co przed wstawieniem pudła. Jest jedno allllle, trzeba to czymś okleić , ja wymyśliłem wykładzinę dywanową o 2 cm długości włosa, jasno kremowa, Eqruie czy jakoś tak. Leży ona sobie u mnie w domu już 11 miesięcy i nie mogę się zebrać by ją nakleić, zrobione szablony, fakt, inne zajęcia, ważniejsze od klejenia. Jak pomysł Ci się spodoba, to jakieś fotki zrobię i na imaginer wsadzę. Pozdro.
 
 
yasiu.usa 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: KrK
Wysłany: 14-11-2009, 04:26   

no bardzo ciekawie brzmi... a dokladnie to nie wiem jesszcze co robic jak bys zapodal fotki to bylo by super napewno bede cos robic ale nei wiem jeszcze jak i co ...a zrobic kazda skrzynie to nie problem dla mnei gorzej juz jest z ingerowaniem w wzmacniacze, bo wiedze mam za mala...
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2009, 11:55   

Tutaj są fotki http://img269.imageshack....=dsc00834tx.jpg , we wzmacniaczu, bez żadnych doświadczeń bym nie grzebał. Ja już 28 lat dłubię w elektronice i coraz częściej coś mnie zaskakuje, odradzam. Ten wzm. trochę był za słaby do głośników, musiałem go dłubnąć.
PS.: link działa, sprawdziłem go.
 
 
yasiu.usa 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: KrK
Wysłany: 14-11-2009, 13:42   

Super wyglada, i mnie sie bardzo podoba , tylko ze jesli bym chcial takie cos zrobic to musialbym chyba inna skrzynie zbudowac w zaleznosci od glosnikow jakie bym dal??? no toche tam liznalem tefgo tematu elektroniki technikul skonczylem ale to za malo:P bede zmuszony kupic jakis wzmacniacz o niezlej mocy...



oooomoj link nie dzila....:/ juz cos poprawie... nie mozna wierzyc technice:P
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2009, 16:04   

Na pierwszej z tych fotek jest widoczne lewe oparcie w górnej pozycji. Ciężko, ale się zapina, kilka razy musiałem pudło wyciągnąć, by przerobić wymiary. Ciężko cholerstwo wyciągnąć, ale samemu idzie to zrobić. Według mnie to najlepszy sposób na dobry, mocny bas w tym aucie, nie zagracając bagażnika, może trzeba będzie kiedyś do niego wsadzić zestaw kijów golfowych i jakieś koleżanki posadzić na kanapie :lol:
 
 
yasiu.usa 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: KrK
Wysłany: 16-11-2009, 00:56   

ok niezle.... to ja wslnei sie zdecydowalem na budowe takiegopodobnego sprzetu, tylko na glosnikach INFINITY REF1262w akurat czekaja juz, po 300W kazdy tylko nie za bardzo sobie radze z obudowa... licze ja w WinSid ale jakies dziwne wiadomosci mi wychodza kolo 56 l dla jednego glosnika, a jak chce dac tylko 2 to musze sumowac? no i oczywiscie Bass-Reeflex obudowa i z 2 otwory tez pokazuje mi jak ustawie srednice to dlugosc rurki kolo 1 metra do dostrojenia obudowy i nieiwme czy tez sumowac te dlugosc rurki tzn jak 2 dzury to po 50 cm a jak 3 to po ok 33 cm?? no jestem leszczem w tym temacie, ale przecyztalem duzo ale jakies to nie zrozumile dla mnei za bardzo... dane do glosnikow jak by ktos chcial pomoc to sa tutaj >>>> http://manuals.harman.com...1260W_final.pdf przyklady obudowy tez sa, ale jakos nei ufam tym firmowym :P P z gory dzieki za pomoc wszytkim !!!


arturpaj, no jak bys mogl mi odslonic tajemnice wjojej budowy to zawsze pomoglo by mi to przy moim projekcie. thx
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2009, 08:41   

Żadną nie jest tajemnicą, że takiej obudowy nie robi się z kartonu. Użyłem mocnej, budowlanej i zaimpregnowanej sklejki drobno ziarnistej (o kurde jakie to mądre :roll: ), o grubości 22mm. Środkowy głośnik oddzielony od reszty taką samą płytą, objętość dla środka to ok. 50l, dla boków po ok. 30l. Środek i boki strojone, widocznymi na fotkach, rurami z winylu, mocowanymi na żywicę epox. W środkowej części jest upchana na sztywno twarda gąbka, a po bokach nic nie ma. Środek robi za dolny bas (ok. 7 Hz od dołu i 90 Hz od góry), boki robią za dolną średnicę (od 90 Hz do ok. 1 kHz). Ustawienia na wzm. 80% dla basu, 60% dla średnicy, inne ustawienia, albo wzbudzały skrzynię, albo nie grały. Nie mierzyłem dB, ale dość mocno to gra. Przy ustawieniu źródła na 80%, odskakiwały wycieraczki od szyby przedniej, a w lusterkach nic nie było widać. Tylko w bocznych, bo dziwnym trafem, wewnętrzne było w miarę stabilne. Co do testu, to pierwszy, domowy przeprowadziłem na generatorze funkcyjnym i procesorze DSP8000, potem płytka Jarre-Equinox i M. Biliński-TheBestOf'98, a w aucie z laptopa i tych samych płyt. Całość dwa razy strojona, bo w domu innaczej grało, a na miejscu innaczej.

[ Dodano: 16-11-2009, 08:45 ]
I jeszcze pięknie poproszę Wielkich Modów, o poinformowanie, lub ostrzeżenia nas o przeniesieniu tematu do innego działu( http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=29 )
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 17-11-2009, 01:27   

Yasiu ja bym Ci polecał się trzymać tych wymiarów co sa podane na linku od Ciebie po te skrzynie projektowali Ci goście co projektowali te głośniczki tak więc wiedzieli co robili. Arturpay dziwnie wygłuszyłem tą skrzynię. Boki powinny być wygłuszone, tylna ściana też ale przestrzeń za tunelem bass-refelex powinna być słabo wytłumiona lub wogóle.
 
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2009, 07:16   

Krystian, sorry, ale na zdjęciach widać, że moja obudowa nie zagraca wnętrza bagażnika i da się używać normalnie kanapy. Yasiowi odradziłem demontaż kanapy, bo czasem się może przydać do czegoś.
Pudło najpierw było wymierzone, potem dobrane głośniki i wzmacniacz, a na końcu było strojenie całości i według mnie taka kolejność, w tym aucie, miała sens. Ma dobrze grać, ma być niewidoczne dla złodzieja (da się zasunąć roletę) i ma nie zagracać bagażnika, takie założenia zostały spełnione i to mnie zadowala.
Co do wytłumienia, stosowałem różne metody, razem z tą o której wspominasz. Ta którą opisałem, u mnie się sprawdziła, a pewnie wiesz, że w głośniku środkowym gra tył membrany, dlatego takie wytłumienie, a nie inne. Wytłumieniem robisz też, między innymi objętość akustyczną i zmieniasz częstotliwość rezonansową zestawu obudowa-głośnik, zasada pracy jest identyczna jak na drugim rysunku obudowy z linku Yasia, przedewszystkim gra tunel nie przód membrany. Głośniki zewnętrzne grają normalnie do przodu w bagażnik, to są głośniki nisko-średnio tonowe i chodzą w innych częstotliwościach niż nisko tonowy, dlatego brak im jakiegokolwiek wytłumienia, poprostu tak lepiej grają.
Nie wybieram się z tym zestawem na żadne zawody, a dla mnie tak jest super ok.
Pozdro.
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 17-11-2009, 22:12   

Arutrpay radziłbym się pobawić z wytłumieniem okolic głośników nisko-średnio tonowych bo to naprawdę poprawia jakość dźwięku sam to testowałem. tylko nie żadnymi gąbkami etc tylko specjalnymi matami samoprzylepnymi. To już zależy kto jak bardzo jest wymagający co do sprzętu audio. Ale patrząc po tym, że się zdecydowałem na JBL W12 o czymś świadczy:) Sam posiadam JBL W15 i się orientuje w tym temacie:P
 
 
 
yasiu.usa 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: KrK
Wysłany: 17-11-2009, 22:25   

Ups, wszytko tak profesjonalnie powiedziane....
a ja nadal nie wiem czy jesli mam te glosniki ifinity 1260W i producent mowi mi ze mam zrobic obudowe 56, 63litrow dla jednego glonika to dla dwoch zrobic 113l i nie dzilic jej i dac dwie rurki takie jak na rysunku co producent mi pokazuje tylko ze dwie takie i nei prostokat tylko trapez bede robic jakos ciana boczna ale zeby pojenosc byla 113l zachowana?? i mata wygluszajaca do srodka??
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2009, 00:05   

Yasiu, liczy się powierzchnię otworu przy wylocie, a długością rury się stroi obudowę do częstotliwości rezonansowej głośnika. Ja, z obudowami do różnych głośników, w tym samochodowych, doświadczam już kilkanaście lat i wraz nie umiem nic o tym powiedzieć :shock: . Wiem, że pojemność obudowy podana przez producenta nie jest krytyczna i może odbiegać +/- 20%, producent daje dane bazowe, a ty się chłopie baw, mówi. I zrób coś z tym wtedy człowieku.
Tutaj jest dokładna instrukcja obsługi WinISD http://opel24.com/porady/...subwoofera.html , jak będziesz chciał to skorzystasz.
Kiedyś miałem zrobić kumplowi obudowy według Visaton'a, z katalogu. Materiał: MDF, grubość, wygłuszenie, głośniki, oryginalne tunele i porażka, nie chciało grać, jak oryginał. Materiał, już pocięty na wymiar, MDF (20 lat temu rarytas) trzeba wykorzystać do mniejszych kolumn i to był strzał w 10, kurde zagrało, ale facet się cieszył.
Masz możliwość, to próbuj z różnym materiałem obudowy i wygłuszenia. Pozdro.
Krystian, już pisałem, próbowałem i nie pasowało. Niestety zboczeńca trza zabić, by mu dogodzić :? . To o mnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.