Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:04
[I 2.0] awaria po zmianie rozrządu
Autor Wiadomość
topcan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0 2004 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 17-11-2009, 12:06   [I 2.0] awaria po zmianie rozrządu

jak w temacie zmieniłem rozrząd na 90tys przy odbiorze auta zgłosiłem ze auto dziwnie sie zachowuje powyżej 3 tys obrotów to znaczy dostaje lekkiej prawie minimalnej wibracji i głośno chodzi powiedziano mi ze to pewnie z powodu filtar powietrza jest głośniejsze to było w sobote wczoraj autko chodzio jak po odbiorze i dzis rano niespodzianka outek po odpaleniu zaczoł chodzić niczym czołg dzwiek jakby był pozbawiony pokrywy zaworów i zamiast oleju dostał piachu co wy na to
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2009, 12:13   

jeśli to silnik 4G63 to pewnie nieszczęsna pompa oleju - typowe objawy dla źle ustawionej pompy przy niefachowej wymianie rozrządu
 
 
topcan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0 2004 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-11-2009, 08:23   

i wszystko wiadomo przestawił sie rozrząd , w związku z tym mam pytanie czy ktoś wie ile wytrzymóje napinacz hydrauliczny bo mi powiedziano ze go sie nie wymienia przy pierwszej wymianie paska w co nie bardzo chce mi sie wierzyć
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-11-2009, 08:34   

topcan napisał/a:
czy ktoś wie ile wytrzymóje napinacz hydrauliczny

nie ma reguly - widzialem sprawny napinacz po 360 tkm przebiegu jak i zuzyty po 150 tkm
 
 
INGI 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0 B+G (2004)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Radom
  Wysłany: 06-12-2009, 17:39   

napinacz hydrauliczny można sprawdzić

Po zablokowaniu go i wymontowaniu, sprawny powinien się wysunąć do ok 12 mm (trzeba to sprawdzać w imadle żeby całkiem się nie wysunął) potem można go wcisnąć i zablokować
przy prawidłowym napięciu paska powinien wystawać ok 5-6mm. Ponadto gdy napinacz będzie padnięty to pracujący pasek rozrządu będzie luźny i będzie nim rzucało od lewej do prawej.
Jeśli jesteś zainteresowany to mam książkę PDF dotyczącą silników mitsubishi, jest tam dokładnie pokazane na rysunkach i opisane jak naprawiać montować (wer. ang)

[ Dodano: 06-12-2009, 17:49 ]
Ja też po wymianie rozrządu miałem problem z głośnością (od 3tys obr. silnik zaczynał buczeć, dźwięk dość męczący, dodatkowo zauważyłem pewne osłabienie silnika) PRZYCZYNĄ BYŁĄ WŁAŚNIE POMPA OLEJOWA, źle ustawiona. Przy prawidłowym ustawieniu co jakiś czas (chyba po 360 st obrotu wałków) wszystkie znaki na kołach rozrządu powinny się pokrywać.
Ja usunąłem to osobiście przestawiając pompę na znaki i JEST OK,JAZDA ZNOWU STAŁĄ SIĘ PRZYJEMNOŚCIĄ

P.S. SŁUŻĘ RADĄ - każdego płatnego mechanika trzeba pilnować szczególnie w dużych warsztatach
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-12-2009, 20:18   

INGI napisał/a:
trzeba to sprawdzać w imadle żeby całkiem się nie wysunął

a co się stanie, jak się wysunie całkiem???

INGI napisał/a:
powinien wystawać ok 5-6mm.
INGI napisał/a:
mam książkę PDF dotyczącą silników mitsubishi,

to pewnie w tej książce jest napisane, że ma się wysunąć 3.7-4.5 mm a nie 5-6
 
 
INGI 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0 B+G (2004)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 07-12-2009, 10:17   

Tak racja, cytuję "Standard value: 3.8 - 4.5 mm"
pisałem z pamięci, a ta niewielka różnica nie jest aż tak istotna w prawidłowym funkcjonowaniu, ważne żeby napięcie paska było odpowiednie i żeby nie "rzucało" nim od lewej do prawej.

[ Dodano: 07-12-2009, 10:21 ]
zgrubne naprężenie paska ustawiasz na rolkach mimośrodowych przy zablokowanym napinaczu hydraulicznym (położenie wyjściowe), po odblokowaniu i obróceniu układem wysunięcie powinno oscylować w podanych granicach (+- tolerancja błędu)

[ Dodano: 07-12-2009, 10:29 ]
jeśli chodzi o całkowite "rozjechanie " napinacza to podobno nie będzie nadawał się do użytku, piszę podobno bo to tylko wiedza teoretyczna, nie miałem okazji tego widzieć, ale na chłopski rozum - jest to nap hydrauliczny, więc jeśli ciecz (p. olej) nie ucieknie i uszczelnienie będzie dobre to umiejętne złożenie go z powrotem może nie powodować jego złej pracy, CHOCIAŻ NIE RADZĘ EKSPERYMENTOWAĆ JUŻ W TAKIM WYPADKU, GDYŻ NIE GWARANTUJE TO JEGO ODPOWIEDNIEJ SIŁY WYCISKU c.m.p. do WIĘKSZYCH USZKODZEŃ
 
 
topcan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0 2004 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-12-2009, 12:18   

Dzięki za odzew u mnie sie okazało ze to nie tylko napinacz ale jedna z nowych rolek była felerna co spooodowało obcieranie paska i wkońcu przestawienie rozrządu.
Teraz mam założony drugi zestaw i jest ok ale tak jak piszesz rzeczywiście dzwięk jest inny i przy przekroczeniu 5500 obr. zaczyna sie jakaś wibracja chyba czas zweryfikować mechanika i pojechać gdzieś inndziej
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-12-2009, 12:31   

INGI, nic się nie stanie - założyłem tych napinaczy mnóstwo i naprawdę nic się nie stanie jak się wysunie całkowicie
 
 
tomek.rzepek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 239
Skąd: polska
Wysłany: 16-12-2009, 09:44   

powodem moich problemów była odwrócona rolka. Już wszystko hula.. uf.
_________________
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 
 
 
syll 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: północ
Wysłany: 02-01-2010, 11:58   

w moim outlanderze 2T mam przebieg 88tys - czas pomyśleć o wymianie rozrządu. jakie są tego koszty - ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.