[2.8 TD] Peknięte koło zamachowe Pajero 2.8td automat |
Autor |
Wiadomość |
artekw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 10-11-2009, 16:38 [2.8 TD] Peknięte koło zamachowe Pajero 2.8td automat
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników forum. Mam pytanie gdzie szukać przyczyny pękania koła zamachowego ,popękały mi już dwie sztuki po około 2000 km więc to nie koło było przyczyną. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 10-11-2009, 17:00 Re: Peknięte koło zamachowe Pajero 2.8td automat
|
|
|
artekw napisał/a: | Witam wszystkich użytkowników forum. Mam pytanie gdzie szukać przyczyny pękania koła zamachowego ,popękały mi już dwie sztuki po około 2000 km więc to nie koło było przyczyną. |
A może to źle ustawiona pompa paliwowa- mam na myśli za wcześnie ustawiony wtrysk na pompie paliwowej. W takim przypadku prawdopodobnie koło zamachowe przyjmuje cały impet wsteczny zbyt wczesnego samozapłonu mieszanki w cylindrze i nie wytrzymuje takiej pracy.
Inna racjonalna przyczyna nie przychodzi mi do głowy.
Praca silnika nie jest zbyt twarda? |
|
|
|
 |
artekw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 10-11-2009, 17:19
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie silnik wydaje się pracować prawidłowo rano co prawda zapala jakby na trzy cylindry i niebieski dym ale po minucie jest ok . |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 10-11-2009, 17:57
|
|
|
artekw napisał/a: | Dzięki za zainteresowanie silnik wydaje się pracować prawidłowo rano co prawda zapala jakby na trzy cylindry i niebieski dym ale po minucie jest ok . |
No no a podczas odpalania silnika to jak kreci rozrusznik? Silnik po pierwszych odgłosach pracy pomaga rozrusznikowi czy wyraźnie go hamuję...tak mi się wydaje że z tej strony właśnie trzeba szukać przyczyny.
Jak na rozgrzanym przy gazujesz to jaki kolor mają spaliny?
No może jeszcze ktoś bieglejszy w temacie coś podpowie. Powodzenia |
|
|
|
 |
artekw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 11-11-2009, 11:43
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie , czy wał korbowy w silniku 4M40 z manualną skrzynią biegów, jest inny niż w wersji z automatem ? Wydaje mi się że różnica jest tylko w adapterze koła zamachowego.Czy dobrze myślę? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-11-2009, 00:48
|
|
|
artekw napisał/a: | Mam jeszcze jedno pytanie , czy wał korbowy w silniku 4M40 z manualną skrzynią biegów, jest inny niż w wersji z automatem ? Wydaje mi się że różnica jest tylko w adapterze koła zamachowego.Czy dobrze myślę? |
Jest taki sam. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
artekw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 19-11-2009, 20:24
|
|
|
Dzięki serdeczne bo nie byłem pewien czy te silniki są identyczne , niestety we własnym zakresie mojego problemu rozwiązać się nie da muszę odstawić auto do jakiegoś speca od automatów ,może znacie kogoś zaufanego w Krakowie ? |
|
|
|
 |
|