Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pokrywa zaworów.
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-11-2009, 15:23   Pokrywa zaworów.

Wiem że śruby od pokrywy zaworów muszą być dokręcane odpowiednim momentem. Tylko powiedzcie mi czy po takim dokręceniu śruby powinny dać się jeszcze dokręcić czy sztywno siedziedzieć? Dziś sprawdzadłem i każda z tych śrub wydaje się jakby poprostu była niedokręcona i spokojnie można by je jeszcze dociągnąć. Ale nic nie robiłem bo pomyślałem że tak musi być i wolałem się was zapytać. Dodam jeszcze że lekko mi się poci z pod dekla i nie wiem czy to przez to czy uszczelka poprostu do wymiany.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
siwysiwy 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,9td ,2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: dom
Wysłany: 21-11-2009, 15:33   pokrywa zaworów

witam, mysle ze jesli srubki sa luzne mozesz je smialo troche dokrecic, ale rob to z wyczuciem,patrzac jak zaciska sie uszczelka pod deklem,po jakims czsie jesli sie bedzie pocic wymienisz uszczelke, jesli przestanie, wygrales
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-11-2009, 15:45   

Nic nie powinno byc luzno. Sruby te należy dokręcać równomiernie i na krzyż najlepiej kluczem dynamometrycznym, zeby nie przekrecic za mocno.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 21-11-2009, 16:13   

 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-11-2009, 19:43   

Aha, czyli może dlatego się lekko poci? Tylko dziwne, że tak ktoś przykręcił wcześniej.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 21-11-2009, 20:46   Re: Pokrywa zaworów.

mlun napisał/a:
Wiem że śruby od pokrywy zaworów muszą być dokręcane odpowiednim momentem. Tylko powiedzcie mi czy po takim dokręceniu śruby powinny dać się jeszcze dokręcić czy sztywno siedziedzieć?

Każdą śrubę się da dokręcić stosując większy moment.
Pytanie jest tylko czy przy okazji się czegoś nie zniszczy


A co do twojego pocenia to może uszczelka się już wyrobiła, Możesz spróbować dokręcić jeszcze mocniej tylko bez szaleństw i wyczuciem żeby nie pokrzywić pokrywy albo jej zniszczyć.
 
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 21-11-2009, 20:55   Re: Pokrywa zaworów.

mlun napisał/a:
Wiem że śruby od pokrywy zaworów muszą być dokręcane odpowiednim momentem. Tylko powiedzcie mi czy po takim dokręceniu śruby powinny dać się jeszcze dokręcić czy sztywno siedziedzieć? Dziś sprawdzadłem i każda z tych śrub wydaje się jakby poprostu była niedokręcona i spokojnie można by je jeszcze dociągnąć. Ale nic nie robiłem bo pomyślałem że tak musi być i wolałem się was zapytać. Dodam jeszcze że lekko mi się poci z pod dekla i nie wiem czy to przez to czy uszczelka poprostu do wymiany.

A ja też tak mam dokładnie jak kolega mlun, wszystkie śruby luźne. Dodam że mi się nic nie poci. Przez pewien czas się też zastanawiałem i trochę na oko podokręcałem :wink:
_________________

 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 21-11-2009, 21:13   

Takie wrażenie potęgują gumowe podkładki, sprawiają wrażenie, że można jeszcze sporo dokręcić. Ja dokręcałem zgodnie z manualem bez wymiany uszczelki na nową, i nic nie przepuszcza. Jak się poci to może cholernie zniszczona uszczelka, albo źle wyczyszczona lub po prostu krzywa pokrywa.
 
 
PoVeR 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Płock
Wysłany: 06-11-2010, 14:26   

Witam, pozwolę się przyłączyć do tematu. Mam problem z pokrywą zaworów w moim Miśku. Gdy auto było w serwisie na wymianie oleju i kilku poprawkach w zawieszeniu po zdjęciu górnej plastikowej osłony silnika okazało się, że wiązka elektryczna biegnąca nad silnikiem na skutek drgań zrobiła już sporej głębokości wgłębienie w pokrywie zaworów. Przymocowałem wiązkę w odpowiednie uchwyty lecz zastanawiam się czy to wystarczy i obawiam się aby czasem pokrywa nie uległa przetarciu, auto ma ok 170 tys km. Czy takie przetarcie to tylko złe zamocowanie wiązki czy ten typ tak ma oraz w jaki sposób uniknąć dalszej dewastacji pokrywy i jak ją załatać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.