 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Wycieraczki, wytarte tulejki, naprawa |
Autor |
Wiadomość |
Vein
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 12V 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-11-2009, 23:53 [C62A 1.5] Wycieraczki, wytarte tulejki, naprawa
|
|
|
Witam,
Pewnie wielu z mitsumaniaków ma problem z wycieraczkami, a mianowicie wytartymi tulejkami w których poruszają się ośki. Według wszystkich "porad" widziałem że zalecacie wymianę mechanizmu na taki ze szrotu, ale niestety może się trafić tak samo uszkodzony, lub będzie praktycznie nie do dostania (na przykład w moim przypadku). Rada na to jest jedna, wystarczy zregenerować stary mechanizm, a jak to zrobić?
Do regeneracji nadaje się mechanizm nawet z bardzo wytartymi tulejkami, u mnie było tak, że u góry były na tyle wytarte, że praktycznie nie było ścianki)
W sprzedaży są tulejki z brązu do rozruszników, jest to brąz samosmarowny, szukamy tulejek o średnicy wewnętrznej 10 mm (ja dostałem bez problemu, tulejki wewn. 10 mm zewn 14 mm, cena 1.5zł/szt).
Po zdemontowaniu mechanizmu wycieraczek ( http://mitsubishifan.webpark.pl jest opis ) należy rozwiertakiem stożkowym (lub jeżeli ktoś ma wiertarkę stołową to w takiej wiertarce) należy poszerzyć otwór w którym chodzi piasta na taki by na ciasno pasowały tulejki mosiężne, ja korzystałem z rozwiertaków i dzięki temu że były nowe "gniazda" stożkowe, ciasno siedzą i nie kręcą się. Przy rozwiercaniu należy zwracać uwagę, żeby oś powiększonego "otworu" była zbliżona jak najbardziej do oryginalnej osi tulejki.
Tulejki potrzebne są 4, dwie "od góry" i 2 "od dołu", tulejki spokojnie wcisnąłem w imadle
Dwie porady dodatkowo
1) po wyjęciu piast radze je oczyścić z rdzy, inaczej nie wciśnie się piast w tulejki a nawet jak się wciśnie to się szybko wypracują tuleje i robota na marne
2) może się zdarzyć, że nie będzie można odkręcić mechanizmu wycieraczek, sugeruję obciąć wtedy śruby szlifierką, a następnie korzystając z czegoś do podgrzewania (ja używałem lutownicy do rynien) wtopić nowe śruby z łbem sześciokątnym zamiast starych z wieloklinem, idą tam śruby M6x18 lub M6x20
Jeżeli opisałem coś niejasno, proszę o sugestię, zrobię ewentualnie rysunki
ps. może ktoś posiada przeguby do tego mechanizmu? jeden mi się rozpadł i zrobiłem prowizorkę, ale wolałbym coś normalniejszego. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2009, 20:09
|
|
|
Vein napisał/a: | może się zdarzyć, że nie będzie można odkręcić mechanizmu wycieraczek |
tak się niestety "zdarza" niemal zawsze... i nie ma rady - trzeba ciąć...
potem jednak zamiast wtapiać można to zwyczajnie skręcić i będzie OK |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 23-11-2009, 10:07
|
|
|
Dobry opis! Dzięki, bo chciałem z tym do tokarza sie udać, a tu widać że w domu się da zrobić ;] |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
|
|