| 
		[E33A 2.0] Nierówna praca silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 misio-1992  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 22-11-2009, 15:36   [E33A 2.0] Nierówna praca silnika
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam szanownych klubowiczów.
 
Jest kilka postów na forum o nierównej pracy silnika na wysokich obrotach. W moim przypadku jest na odwrót. Na wysokich obrotach silnik pracuje bardzo ładnie i równo a za to na niskich rzuca nim aż cała buda się trzęsie. Jest to najbardziej odczuwalne na ssaniu (1500 obr) i w pozycji D (drive) z wciśniętym hamulcem. Nadmienię tylko że był samochód u mechanika zajmujący się tylko i wyłącznie samochodami marki Mitsubishi który wymienił mi poduszki (przednią i tylną) sprawdził wszystkie ustawienia (komputera i czujników)  i stwierdził że wszystko jest ok, a silnik jak trząsł tak trzęsie. Zwracam się więc z gorącą prośbą o pomoc. Może ktoś też miał taki przypadek i wie co może być tego przyczyną.
 
Dodam jeszcze że samochód przeszedł gruntowny remont AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 u157  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E 33, EA5W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2009, 20:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przy nierównej pracy na niskich obrotach, na początek sprawdzenie ustawienia rozrządu i balansów a następnie zapłon. Przy wymianie pompy ustawiłem rozrząd w/g instrukcji a nie jak fachowcy    wcześniej grzebiący w samochodzie i dopiero teraz wiem co to jest silnik z wałkami balansowymi. | 
             
						
				_________________ E33 1991
 
EA5W 1997
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2009, 21:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może nie masz paska balansowego ?
 
Na niskich będzie Ci rzucać całą budą a na wysokich nie będzie to zbyt odczuwalne.
 
Jak masz ochotę to mogę rzucić na to okiem w wolnej chwili    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 misio-1992  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 29-11-2009, 15:07   [E33A 2.0]
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Po kolejnej wizycie u mechanika i sprawdzeniu ustawienia rozrządu, wałków balansowych i zapłonu po prostu zrezygnował z dalszych poszukiwań problemu i się poddał. Jedyny ratunek jaki mi pozostał to doświadczenie posiadaczy Galantów. Ponieważ największe drgania występują na zimnym silniku (aż cała buda lata !!!). Mam w związku z tym małe pytanie. Jaką rolę spełnia czujnik temperatury silnika, czy czasem jest on odpowiedzialny za przestawienie zapłonu na zimnym silniku ? | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |