 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] pompa lucas dpi-n dla opornych |
Autor |
Wiadomość |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-11-2009, 21:53 [Cari 1.9TD] pompa lucas dpi-n dla opornych
|
|
|
że trochę mnie zatrzymało w pewnym miejscu po wczorajszej popijawie a laptopa biorę gdzie popadnie . Więc obmyśliłem plan
1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia
2. Pompa wysokiego ciśnienia
3. Dystrybutor główny
4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku
5. siłownik przestawiający kont wtrysku
6. Pierścień Krzywki
7. czujnik położenia dźwigni
8. elektrozawór stop
Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub korbowego) za pośrednictwem kół zębatych, łańcucha lub paska zębatego.
Paliwo jest zasysane do pompy wtryskowej przez pompę łopatkową (pompa niskiego ciśnienia) [1] i wewnątrz pompy ciśnienie jest regulowane poprzez zawór.
Nadmiar paliwa jest odprowadzany od pompy wtryskowej poprzez zawór przelewowy.
Paliwo tłoczone przez 2 tłoki obracające się w jednym wirniku [2] i dostarczone do wtryskiwaczy pod wysokim ciśnieniem przez dystrybutor główny [3].
Ilości wtryskiwanego paliwa jest kontrolowane przez mechaniczny regulator.
W przeciwieństwie do wcześniejszych pomp DPC Pompy DPC-N i DPI-N (N = numeryczne) wykorzystują techniki komputerowe do kontroli kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa jest kontrolowany przez elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku [4], który reguluje ciśnienie sterowania działające na siłownik przestawiający kąt wtrysku[5]. . Odmierzanie czasu siłownika jest zależne od pierścienia krzywki [6].
sensor pozycji wału korbowego (CKP) i sensor położenia igły wtryskiwacza używane są do monitorowania rzeczywistego kąta wyprzedzenia wtrysku co umożliwia zamknięta pętla sprzężenia zwrotnego.
Sygnały z czujnika położenia dźwigni [7], wraz z informacjami pochodzącymi z innych czujników pojazdu są wykorzystywane przez moduł sterowania silnikiem (ECM) do obliczenia kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Po wyłączeniu zapłonu lub zadziałaniu immobilizera jeżeli pojazd nie jest wyłączony, elektrozawór stop [8] powróci do pozycji zamkniętej i silnik zatrzyma siem
Tłumaczenie ze strony http://www.volkscity.com/...NT%20DIESEL.pdf
[ Dodano: 22-11-2009, 22:27 ]
1 przewód wtryskowy
2 przewód powrotu paliwa
3 złożony wtryskiwacz
4 ekran ochronny termiczny
5 obudowa wtryskiwacza
6 podkładka
7popychacz
8 sprężynka
9 podkładka regulacyjna
10 igła zaworu
11 końcówka dyszy
12 nakrętka zabezpieczająca
13 czujnik położenia iglicy
schemat tylko dla pierwszego wtryskiwacza |
|
|
|
 |
|
|