| [II 2.4 MIVEC] Plusy silnika 2,4 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | pawel77   Nowy Forumowicz
 
 Auto: focus
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lis 2009
 Posty: 10
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2009, 23:24   [II 2.4 MIVEC] Plusy silnika 2,4 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam pierwszy raz na forum. Zdążyłem dowiedzieć się tu już wielu ciekawych rzeczy o Outku, ale zastanawiam się nad kupnem Outka z silnikiem 2,4. Jakoś mało informacji na temat tej wersji. Czy możecie napisać coś pozytywnego/negatywnego o tym silniku? Jak pasuje do takiego samochodu? Jak z elastycznością?
 
 Pozdrawiam
 Paweł
 |  
				| _________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mariusz_2050   Forumowicz
 
 Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 22 Sie 2009
 Posty: 89
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2009, 19:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego ja jeżdżę outlanderem z takim silnikiem i wg mnie to fajna konstrukcja. Bardzo dobra dynamika i kultura pracy. Autko zbiera się praktycznie od samego dołu czym mnie pozytywnie zaskoczyło i ciągnie równo aż do odcinki. Przy wyprzedzaniu brak stresów. Spalanie porównywalne z wersją 2.0, która uważana jest za zbyt słabą do tego autka. Jest to chyba świetna alternatywa biorąc pod uwagę cenę wersji turbo. Jeżeli myślałbyś o zagazowaniu silnika to ta wersja jest odradzana chociaż mnie to nie odstraszyło i jeżdżę na lpg. Pzdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel77   Nowy Forumowicz
 
 Auto: focus
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lis 2009
 Posty: 10
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | mariusz_2050, dzięki za info. Czy nikt z Was nie ma Outka II z tym silnikiem? Może ktoś jeszcze podrzuci jakieś info?
 
 Pzdr.
 Pawel
 |  
				| _________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KowaliK   Mitsumaniak
 01339/KMM
 
 Auto: JDM's
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 06 Sty 2008
 Posty: 990
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 15:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na forum chyba nie ma nikogo 'aktywnego' kto mógłby Ci powiedzieć co nieco o tym silniku. Z tego co udało mi się wyczytać z testów, to 2.4 + ospała skrzynia CVT daje kiepskie osiągi, chociażby w porównaniu z najsłabszym dieslem z oferty Mitsubishi. Osobiście radziłbym się przejechać danym autem i wtedy samodzielnie wydać osąd.
   
 
 2.4 ma jedną zaletę, której chyba nikt nie zaprzeczy - jest najcichszy z całego zamieszania.
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomekrvf   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 48 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 2309
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mariusz_2050 napisał/a: |  	  | Kolego ja jeżdżę outlanderem z takim silnikiem i wg mnie to fajna konstrukcja. | 
 Jeździsz Outlanderem z silnikiem 4G69 a kolega pyta o Out II z silnikiem 4B12.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mariusz_2050   Forumowicz
 
 Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 22 Sie 2009
 Posty: 89
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moja ocena dotyczy rzeczywiście outlandera I gen. Nie doczytałem, że chodzi o II gen. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zalesik   Forumowicz
 
  
 Auto: oII 2.4 CVT
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Wrz 2008
 Posty: 50
 Skąd: białystok
 
 | 
            
               |    Wysłany: 23-11-2009, 18:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, kolego pawel77. Z tą ospałością kolega KowaliK to trochę przesadził. Zmierzone w teście  przyspieszenie 0-60 mil = 9,5 sek. Charakterystyka oczywiście inna niż w dislu. Do ok.30km/h nic się nie dzieje, później wciska w fotel (oczywiście nie jak w 3.0). Nie wiem jaką skrzynię wybierzesz, w CVT na początku ciężko się przyzwyczaić do "bezstopniowości" skrzyni np. wchodzisz od razu na 3 tys. obr/min i przy jednostajnie brzmiącym silniku przyspieszasz do 120 km/h. Oczywiście efekt ten można zniwelować zmieniając "niby-biegi", wrażenie jak przy standardowej skrzyni. Co do elastyczności - wyprzedzanie to przyjemność Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, chętnie odpowiem
 |  
				| _________________ pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez zalesik 23-11-2009, 21:45, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KowaliK   Mitsumaniak
 01339/KMM
 
 Auto: JDM's
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 06 Sty 2008
 Posty: 990
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zalesik napisał/a: |  	  | Z tą opałością kolega KowaliK to trochę przesadził. | 
 
 Zaznaczyłem, że odnoszę się jedynie do przeczytanych wrażeń z jazdy.
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel77   Nowy Forumowicz
 
 Auto: focus
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lis 2009
 Posty: 10
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | zalesik, wielkie dzięki za informacje. Zastanawiam się nad wersją ze skrzynią manualną. Muszę jednak odbyć jazdę testową zarówno dieslem, jak i benzyną. Będę miał wtedy porównanie. Dotychczas jeździłem tylko samochodami z silnikiem benzynowym. Tu na forum prawie wszyscy mają diesle, a ten 2,4 jest w ofercie już od jakiegoś czasu. Więc się zastanawiam, czy może ten silnik nie za bardzo się nadaje do tego samochodu i stąd taka mała popularność, czy może jakieś inne względy przeważają za tym, że ludzie wybierają diesle. 
 Pozdro
 Pawel
 |  
				| _________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja jeździłem testowym 2.4 ze skrzynia CVT zanim zdecydowałem sie na 2.2 HDI. W/g mnie ten silnik jest słabiutki w tym aucie i pali dużo. Najbardziej zawiodlem sie elastycznością od 90 km/h, a ten parametr byl dla mnie bardzo ważny z racji ze dużo jeżdżę w trasie. fakt jest cichy ale to nie wystarcza. 
 Pozdr.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zalesik   Forumowicz
 
  
 Auto: oII 2.4 CVT
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Wrz 2008
 Posty: 50
 Skąd: białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawel77 napisał/a: |  	  | Więc się zastanawiam, czy może ten silnik nie za bardzo się nadaje do tego samochodu i stąd taka mała popularność, czy może jakieś inne względy przeważają za tym, że ludzie wybierają diesle | 
 Wybierają disle, bo mniej palą. U mnie średnia w mieście to 14 l/100km. Za to wysoka kultura pracy i cisza w kabinie. Gdybym kupował w Polsce to szczerze mówiąc nie wiem czy bym się na benzynę zdecydował. U mnie zaważyła oczywiście cena. Za 60 kPLN różnicy można kupić tony paliwa
   
  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | Najbardziej zawiodlem sie elastycznością od 90 km/h | 
 Kolego mitsu00, a wcisnąłeś pedał w podłogę? Silnik wskakuje na 6 tys. obr/min, przestaje być cichy i ciągnie równo do 180. Może, przyzwyczajony do disla, odpuściłeś przy 4 tys.obr/min?
 |  
				| _________________ pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel77   Nowy Forumowicz
 
 Auto: focus
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lis 2009
 Posty: 10
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2009, 22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zalesik napisał/a: |  	  | Wybierają disle, bo mniej palą. U mnie średnia w mieście to 14 l/100km. Za to wysoka kultura pracy i cisza w kabinie. Gdybym kupował w Polsce to szczerze mówiąc nie wiem czy bym się na benzynę zdecydował.
 | 
 
 
 No tak, nie pomyślałem o tym jakże ważnym czynniku, a przecież sam nie jestem też żadnym szejkiem arabskim...
   |  
				| _________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lorsol   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Vitara
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 31 Gru 2009
 Posty: 4
 Skąd: Suchy Dwor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2010, 10:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 jako ze to moj pierwszy post - pozdrawiam wszystkich uzytkownikow forum!
 
 Chcialbym zapytac o outka w wersji 2.4 CVT - jak jest z halasem w kabinie; ktos tu napisal ze silnik jest cichy (badz ewentualnie cichszy od diesla); a jak sie ma sprawa ze skrzynia CVT ? czesto przy roznych samochodach z ta skrzynia mowi sie o charakterystycznym ''wyciu'' - podobno pasek zastosowany w skrzyni potrafi wlasnie dosc halasowac; jak sie ma sprawa w outku ? czy wogole jest tam pasek czy moze lancuch ?
 
 Druga sprawa to wyprzedzanie - jeden z kolegow powyzej pisal ze trzeba wkrecic samochod na 6000tys obrotow - wtedy pojazd skacze do przodu - ale robi sie glosno; moje tu pytanie - jak glosno ?:) wiem ze trudno opisywac slowami takie odczucia jak halas w kabinie i przyrownywac je do czegos - ale moze jakiemus uzytkownikowi sie uda;
 
 wszystkie moje pytania dotycza halasu; to w sumie jedyny element jaki jeszcze powstrzymuje moja decyzje jesli idzie o zakup; silniki diesla nie wchodza w rachube - wiec w moim przypadku albo benzyna 2.4 - obowiazkowo automat - albo inny samochod...
 
 pozdrawiam raz jeszcze,
 robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Komandor   Mitsumaniak
 
 Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 01 Cze 2009
 Posty: 495
 Skąd: Z morza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2010, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Niewątpliwie zwolennicy benzyny stanowią zdecydowaną mniejszość na naszym forum.
 Po jazdach testowych 2.0 DID wiedziałem, że takiego modelu nie kupię. Cenię znacznie bardziej ciszę w kabinie niż niższe zużycie paliwa, a jeździć w ochronnikach słuchu nie zamierzam
  Dodatkowo eksploatacja turbo klekota niesie ze sobą spoooooro problemów o których posiadacze "benzyny" mogą zwyczajnie zapomnieć (poczytaj tematy forum). Dodam jeszcze, że zawodowo zajmuję się silnikami diesla. Jeżeli chodzi o CVT to są "plusy dodatnie i ujemne".
 Oczywiście układ silnik/CVT generuje specyficzny odgłos szczególnie na zimno ale ma się to nijak do dzwięku turbo diesla. CVT - idealne do miejskiej jazdy w korkach, w trybie "normalnym" silnik pracuje w zakresie 1500-2000 obr/min co pozwala oszczędzić paliwo w porównaniu do "manuala". Na trasie, przy dynamicznym wyprzedzaniu CVT potrzebuje chwili namysłu zanim zareaguje na wciśnięty pedał gazu ale tu z pomoca przychodzi tryb manualny uruchamiany za pomocą np. łopatek - zadowalająca dynamika pojawia się od 4000 obr/min. Oczywiście pamiętaj, że Outek to nie wyścigówka. Myślę, że najwięcej krytyki benzyny + CVT pochodzi od osób które takim autem nigdy nie jeździły...
 Polecam jazdy testowe takim modelem przed zakupem.
 Pozdro.
 |  
				| _________________ Wolność ma zapach benzyny...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lorsol   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Vitara
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 31 Gru 2009
 Posty: 4
 Skąd: Suchy Dwor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2010, 11:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej Komador, 
 dzieki wielkie za kilka slow; wlasnie problemem jest i mala liczba uzytkownikow w Polsce jak i mala ilosc testow 2.4 + CVT; karmie sie troche zachodnimi recenzjami ale tam pomieszanie z poplataniem - jedni chwala te skrzynie - inni mowia ze za glosna; a tak jak ty mniej mnie obchodzi spalanie a bardziej komfort i cisza;
 
 takze jezdzilem 2.0D i ten silnik to nieporozumienie; co wiecej jezdzilem rozgrzanym juz samochodem - i ciagle tragedia; o ile marne wielce osiagi mozna poprawic jakims chipem czy boxem - o tyle halas jest nie do przyjecia absolutnie; bardzo bawilo mnie jak na obwodnicy trojmiasta pan sprzedawca staral sie wychwalac super hiper audio system PRZEKRZYKUJAC prawie halas (przy predkosci okolo 120-130km/h) ...
  przy tym jazgocie rownie dobrze moglbym sluchac muzyki z przenosnego ''jamnika'' na kasety  nie oczekuje cudow za te pieniadze, ale 2.0 to pomylka; 
 silnik 2.2 to common rail : zabawa w szukanie dobrego paliwa np. w Rumunii czy innych wycieczkowych i bardziej egzotycznych miejscach, dbanie o turbine, rozgrzewanie jej przed szybsza jazda i chlodzenie przed wylaczeniem silnika, generalnie idea tego motoru, cena i pozniejszy serwis - nie dla mnie i ni jak mi sie to nie kalkuluje...; do tego patrzac na suche liczby i osiagi - benzyna 2.4 i tak przyspiesza lepiej choc rozumiem, ze to juz kosztem halasu przy wiekszych rev-sach; a predkosc maksymalna nie jest sporo mniejsza (co na naszych drogach jest roznica zadna);
 
 no nic, ni jak nie mam mozliwosci przejazdzki 2.4 w automacie bo zaden dealer w 3miescie nie oferuje takiej mozliwosci; auto jest w drodze do Gdyni, ja ciagle bez wplaconej zaliczki jestem meczony telefonami od dealera... - chyba bede strzelal troche w ciemno;
 
 pozdrawiam,
 l.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |