Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika, świeży posiadacz 3000gt, proszę o wskazówki.
Autor Wiadomość
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 21-11-2009, 14:04   

Założenie tłoków od silnika wolno ssącego spowoduje to że nawet przy niskim boście będziesz miał wysokie EGT albo spalanie stukowe nawet przy seryjnym doładowaniu i moc też mniejsza wiem bo sam to przerabiałem juz kilka razy w silnikach 4 cylindrowych. Te zagłębienia w tłokach są genialne i dają możliwości.
obraca ci panewki bo widocznie gość co robił obróbkę silnika to partacz. Robiłem jeden silnik na krasnobrodzkiej właśnie po przegrzaniu i przytarciu 4 cylindry a sama obróbka silnika wyniosła prawie 3000 zł sporo ale jestem zadowolony. A co do bloku to planowany, szlif + hanowanie, sprawdzanie osiowości bloku i wału. Szlif wału pod panewki + wyważanie. Do tego pełna regeneracja głowicy z dotarciem zaworów i gniazd na 3 kąty. Porting kanałów sam robiłem bo inaczej trzeba było by doliczyć jeszcze 800 zł. A to wszystko za silnik 4 cylindrowy. A za V6 biorą więcej wiec taki silnik pewien z 4000 zł by za obróbkę zgarnęli bez portingu bo jak z portingiel to 5200 zł :) A co on robił ci przy tym silniku ten szlifierz i czy dobry luz zrobił na panewkach bo jak za ciasno zrobił to nic dziwnego że tak sie dzieje. Albo blok nie ma osiowości.
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2009, 15:52   

Widzisz? Teraz normalnie mi pomagasz!! Chodzi o to, że wykapałem się już z gotówki i kombinuję czy czasem nie odłożyć tej roboty w oczekiwaniu na jej przypływ.
Silnik robiłem w Izdebnie koło Lublina, podobno mają tam doświadczenia z tego typu sprzętem, lecz nie mają strony w sieci. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami w mojej okolicy i wszyscy twierdzili, że po tym warsztacie nie ma poprawek. Sam nie odbierałem bloku, ale jak pojechałem po nowe panewki, to właściciel mi powiedział, co mogło być przyczyną ich obrócenia(blok i wał dostał wyczyszczony, nie widział złuszczonej farby). Wskazał na możliwość przegrzania bloku i/lub wału i ich układanie się po nagrzaniu czyli zmianę geometrii.
Tylko zastanawia mnie fakt zacierania panewek na korbach, a nie na głównych. Musi być wał skrzywiony i to on się układa po nagrzaniu, a nie blok. Korby też sprawdzane, są proste. Ostatecznie włożę tłoki z korbami od turbin. Narazie szukam porady, co zrobić, uwzględniając brak keszu na robociznę u mechaników.
 
 
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 21-11-2009, 21:01   

Jeśli zacierają sie panewki na korbach to osiowość wału ma mało z tym wspólnego jak leciały by na głównych to tak. Obstawiam za ciasno spasowane czopy z korbami (za mały luz na panewkach) i dlatego sie zaciera. Lub słabe smarowanie przytkane kanały olejowe w wale lub w bloku ale w to wątpię bo leciały by też i główne. Jak zawiozłeś wał do szlifu chciał od ciebie panewki szlifierz i korby ? Ode mnie chcieli przed szlifem co prawda taki szlif droższy jest od normalnego o 100% ale masz zrobione lepiej niż w fabryce bo w fabryce lecą pod standard wszystko a żadna panewka nie jest równa. Ma setkę więcej lub mniej a to juz ma wielkie znaczenie.
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2009, 21:48   

Chcieli kompletny dół: tłoki z korbami, wał i blok bez panewek. Smarowanie odpada, sprawdzone, pompa daje do 1 MPa, za mocne spasowanie też, po skręceniu serwisowymi momentami wał kręcił się bez jakichkolwiek oznak zacierania, bardzo płynnie. Oczywiście skręcane w/g wszelkich zasad złożeniowych. Myślę tylko o wale, że odkształca się po nagrzaniu, zaraz pojadę do garażu i nagram film, od momentu zapalenia do nagrzania. Pooglądasz, posłuchasz, może coś wywnioskujesz.

[ Dodano: 21-11-2009, 23:03 ]
Mam już nagrany, ale coś mi nie wychodzi wsadzenie go na imageshack, poza tym jest 3gp. Jutro sobie z tym poradzę.
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 22-11-2009, 11:38   

moze taniej byloby kupic silnik?
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 22-11-2009, 14:11   

Ok przykręciłeś wał i jest ok kręci sie lekko to znaczy że nie ma oporów i naprężeń. Ale zapewne sprawdzałeś to bez korb. A głównie teraz nam chodzi o korby. Może być też tak że został zrobiony za mały luz i po nagrzaniu metalu a w temperaturze metal puchnie robi sie za ciasno i panewki sie przycierają. Wrzuć filmik zobaczymy.
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 15:07   

Chol....., film nie chce zapisać się na imagu, wyskakuje komunikat, że nieuplodował. Spróbuję na Youtube.
Sławek ja mam drugi silnik wolnossący, kompletny i to z nim będę robił przeszczep.
Bogdan, nie dopisałem, ale składany był też z korbami i tłokami, żadnych oporów nie było, kręcił się bardzo gładko.

[ Dodano: 22-11-2009, 15:11 ]
Bogdan, masz na pw link
 
 
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 22-11-2009, 19:55   

Na tłokach były pierścienie ?
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 20:18   

Tak, a blok w specjalnym uchwycie. Film oglądałeś??

[ Dodano: 22-11-2009, 20:32 ]
Spróbuj teraz http://www.youtube.com/watch?v=cwMGvIVhh0c

[ Dodano: 22-11-2009, 20:36 ]
Czytaj pw
 
 
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 24-11-2009, 18:18   

Ok ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.