Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Pekł pasek rozrzadu
Autor Wiadomość
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-10-2009, 21:20   

Spoko Darek przecież nic sie nie stało :) , ja również jestem na takie rzeczy bardzo uczulony szczególnie na rozrzad :? Po to jest MM by sobie pomagać pozdrawiam :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-10-2009, 21:38   

BigTomala napisał/a:
robertdg, na spokojnie obejrzyj jeszcze raz zdjęcie (deejay) i rysunek z manuala... (element nr 4) :wink:
Oczywiście masz rację ale Krzyzak mówił dokładnie o tym samym :wink: Reasumując... oboje mówicie o tym samym i obaj macie rację :wink: Czasami pośpiech nie jest dobrym doradcą. Pozdrawiam :wink:


Czytalem post Krzyzaka kilku krotnie i jak widac kilka postów wyzej z niedpopatrzenia Krzyzak popelnil blad i sie do niego przyznal, jak widac kazdemu sie zdarza ;-)
deejay jest tego samego zdania co ja ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Veggita2k
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2009, 11:09   

Jesli chodzi o wymiane silnika to jakie są to koszta??
:roll: £
 
 
SWEEPER 
Mitsumaniak

Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2009, 17:24   

1 allegro - silniki
2 elementy oleje ,komplety rozrząd itd.
3 własna inwencja twórcza lub mechanik ( wyciągarka silnika )


Ja na ten przykład mam silnik 2.0 16v ( 4g63 ) 97 rok około 188 000 km. dokładam dwa paski (mitsuboshi) rolki (gmb) nie mam uszczelniaczy, pompy wody, napinacza za 1000 i oferuje pomoc przy montażu ( mam takowy podnośnik samojezdny , więc nawet na powietrzu lub w innym miejscu mogę pomóc gratisowo ).
_________________
OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-11-2009, 19:37   

Veggita2k, sama wymiana silnika, to koszt w granicach 250zł w gore, do wymiany musisz doliczyc rozrzad, uszczelniacze, ewentualne sprzeglo, nowe swiece, nowy olej, filtry, jezeli klima byla spuszczana to ponowne napelnienie, nowe paski klinowe, etc, czesci od 1000zł do 2000zł, w zaleznosci co bedziesz dokladniej przy silniku piescil ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Firefly
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2009, 22:25   

Sorki, że może w tym temacie ale mam pytanie:

Jakie są orientacyjne koszty części potrzebnych do wymiany rozrządu. Dodam tylko, że w książce serwisowej z Holandii była zaplanowana wymiana rozrządu i pompy wody.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2009, 22:34   

Firefly, kompletny oryginalny rozrzad z napinaczem hydraulicznym, dwa paski, komplet rolek to okolo 1000zł, pompa wody okolo 150zł, plus robocizna, jezeli konieczne beda uszczelniacze na walki to dodatkowo w zaleznosci od gatunku i jakosci ok 70zł i wiecej plus robocizna
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 27-11-2009, 15:44   

robertdg napisał/a:
Firefly, kompletny oryginalny rozrzad z napinaczem hydraulicznym, dwa paski, komplet rolek to okolo 1000zł, pompa wody okolo 150zł, plus robocizna, jezeli konieczne beda uszczelniacze na walki to dodatkowo w zaleznosci od gatunku i jakosci ok 70zł i wiecej plus robocizna


Rozrząd do EA2A od Pana MM,komplet:paski,rolki,napinacz,uszczelniacze,pompa wody to 835zl.Przed chwilą płaciłem :wink:
 
 
slonio88
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2009, 16:24   Hej

Witam !
Współczuje bólu po pęknięciu paska, ale według mnie to standardowa czynność zaraz po zakupie samochodu. Teraz koszty są parę razy większe...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-11-2009, 18:10   

slonio88, tylko że pasek pękł mimo tego że był zmieniony...
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2009, 23:40   

Dokladnie, byl zmieniony (niby) bo prawdopodobnie mechanior polaczek chcial sobie zarobic na mlodym (czyli mnie) ... nie mam slow do takich ludzi ktorzy wola swoich obrobic niz obcych ... ale to tylko polak. Niestety
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 29-11-2009, 00:36   

Dzwoniłem do ASO w UK.
Pytam o komplet,a gosc mi mowi,że w ASO zmieniaja tylko pasek rorzadu,rolki zostaja jak nie ma luzow,napinacz zostaje jak nie cieknie.

[ Dodano: 03-12-2009, 22:33 ]
Pierwszy temat z brzegu odnosnie rozrządu to się tu podepne.
Zmieniając świece i cewki zauważyłem,że puszcza mi olej ten uszczelniacz od świecy.
Pierwsza myśl wymiana jutro.Zmieniałem też fajki na nowe-bo leżały tak bezczynnie od wiosny :D
Na tym cieknącym cylindrze zostawiłem starą świecę i fajke.
Mam zmieniac rozrząd,to te ok 2000km nic się nie stanie.
I tak se myśle zrobic to za jednym zamachem.

Czy na wałku jest miejsce na klucz płaski,żeby go zablokowac do zdjęcia koła zębatego w celu wymiany uszczelniacza??
Oszczędziłoby to cięcia kłódki i przerabiania jej na special toola ala Krzyżak :D
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
  Wysłany: 06-02-2010, 20:33   

Dołączam do tematu.

Wczoraj zabrałem się na "wycieczkę" (ok 100km), wróciłem sobie do domku bez żadnych problemów.

Dzisiaj rano poszedłem do garażu odpaliłem mojego Gala i usłyszałem że jakieś dziwne dźwięki dochodzą spod maski. Pociągnąłem za wajchę od otwierania maski podszedłem do niej i w momencie jak ją podnosiłem to silnik zgasł. Szybko pobiegłem wyłączyć stacyjkę. Posprawdzałem wszystkie płyny i między innymi poziom oleju w silniku i wszystko wyglądało na to że jest ok.

Tknęło mnie coś żeby odkręcić osłonę od paska rozrządu. W momencie kiedy odsunąłem obudowę zauważyłem, że pasek lata luźno. Domyślam się, że pękł. Nie chciałem tam zbytnio grzebać, żeby nie stracić gwarancji. Najgorsze jest to, że jeszcze przed sprawdzeniem stanu paska próbowałem go odpalić.

Pasek wymieniłem zaraz po zakupie auta (w marcu 09) i od tego czasu przejechałem delikatnie ponad 11k km. W poniedziałek zadzwonię do serwisu, który mi wymieniał rozrząd i zobaczymy co będzie dalej.

Niestety nie wiem jakiej firmy był ten pasek, bo nie ma tego napisanego na fakturze, a ja nie pamiętam jaki był tam montowany :oops:

Miziek, a u Ciebie skończyło się wyłącznie na wymianie paska, czy doszły Ci jeszcze jakieś dodatkowe koszty?? Chyba, że wymieniłeś silnik.
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 06-02-2010, 21:14   

tomrom, jak próbowałeś go odpalać później, to mogło uszkodzić zawory itd. Chociaż powiem Ci, że mojemu koledze w galu 2.0 pękł podczas jazdy pasek, wymienił sam pasek i okazało się, że wszystko ok. Miejmy nadzieję, że u Ciebie wszystko będzie OK :) Jak pasek to najlepiej Mistuboshi. Pozdrawiam

[ Dodano: 06-02-2010, 21:15 ]
tomrom napisał/a:
od tego czasu przejechałem delikatnie ponad 11k
musiał być założony chyba jakiś JC...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-02-2010, 22:58   

andrew84 napisał/a:
tomrom, jak próbowałeś go odpalać później, to mogło uszkodzić zawory itd.


Mam nadzieję, że to się nie stało, ale okaże się to dopiero po tym jak mechanior obejrzy auto. W międzyczasie zaczynam coraz poważniej zastanawiać się nad przesiadką na VR4 :biggrin:

Pożyjemy, zobaczymy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.