Formalnosci w sprowadzaniu anglika na dawce organow. |
Autor |
Wiadomość |
valdi.kasia
Mitsumaniak valdi_sport
Auto: PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: kraków
|
Wysłany: 29-11-2009, 23:22 Formalnosci w sprowadzaniu anglika na dawce organow.
|
|
|
Ostatnio miałem małego niefarta na drodze. Omijałem gościa który mi zajechał drogę i uciekłem w dosyć mocny murek. Murek stoi ale Misiek też.
Po podliczeniu wszystkich gratów jakie będę musiał zmienić wyszła sumka 9000 zł. jak się będę targował to może 8000 zł. A na wyspach znalazłem za 2000 funtów ten sam model wiec lepiej jest sprowadzić coś na dawce organów. Jakich formalności trzeba dopilnować co do wszystkich opłat i wyrejestrowania samochodu żeby np. OC. nie leciało? |
_________________ waldek
 |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-11-2009, 11:27
|
|
|
Tam auto wyrejestrowują, u nas nie rejestrujesz i rozbierasz sobie bez żadnych konsekwencji. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
valdi.kasia
Mitsumaniak valdi_sport
Auto: PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: kraków
|
Wysłany: 30-11-2009, 13:46
|
|
|
Znaczy sie to dotychczasowy własciciel w GB pojazd wyrejestruje? ale chciałbym nim na kolach przyjechac. co z tablicami i ubezpieczeniem? |
_________________ waldek
 |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
valdi.kasia
Mitsumaniak valdi_sport
Auto: PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: kraków
|
Wysłany: 30-11-2009, 17:39
|
|
|
to sie mnie podoba. Wielkie dzieki. |
_________________ waldek
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-12-2009, 19:08
|
|
|
Podana strona podaje niedokładne info, a raczej została napisana przez kogoś kto nigdy nie był w UK.
Po pierwsze, obecnie w obiegu są TYLKO V5C.
1. W momencie zakupu sprzedający wypełania sekcję "new keeper", czerwoną sekcję nr 8 i podpisy obu stron. Nabywca otrzymuje wydarty odcinek "new keeper" (sekcja 10), a sprzedawca w teorii powinien jeszcze wypełnić sekcję "notification of permament export" i wtedy wysłać dokument z powrotem do DVLA.
2. Jeśli samochód ma aktualny przegląd (MOT) i opłacony podatek (tax) to nic nie trzeba robić. Obie opłaty są na samochód a nie właściciela.
Dopiero jeśli któraś z opłat jest przeterminowana to wtedy należy ją uiścić jeżeli chcemy nim dojechać do PL, bo bez tego to laweta.
2a. W przypadku użycia lawety nie trzeba wypełniać dokumentu "SORN", to dotyczy pojazdów które mają pozostać w UK, a nabywca chce odzyskać nadpłacony podatek (tax).
3. Jeśli chce się jechać na kółkach do Polski to trzeba wykupić krótkoterminowe ubezpieczenie (online w RAC, AA, lub Aviva) na czas jazdy do PL.
Tyle tego. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|