[EAxx] Jak zdjąć obudowę rozrządu i koło pasowe? |
Autor |
Wiadomość |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:02 [EAxx] Jak zdjąć obudowę rozrządu i koło pasowe?
|
|
|
Chłopaki pomóżcie ,
http://www.fotosik.pl/pok...3f7c80abb8.html
http://www.fotosik.pl/pok...86d0777a6f.html
Wpadła mi śrubka do obudowy rozrządu i poleciała na sam dół , niestety żeby ściągnąc obudowe musze odkręcić koło pasowe , tylko nie mogę sobie z nim poradzić Nie jestem do końca pewny czy gwint na tej śrubie jest prawy , no i nie mam wizji jak zablokować wał, pomóżcie co z tym fantem!!!! |
_________________ ff |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 30-11-2009, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:16
|
|
|
Damooo, niech Cie reka Boska chroni to odkreca, jak to odkrecisz to rozrzad sie rozsypie, puknij mlotkiem i to musi zejsc bo w kole pasowym jest dziura wlasnie na ta srube, kolo pasowe trzyma sie na czterech srubach ktore juz odkreciles. |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:24
|
|
|
Sruba jest mocno dokrecona -180 Nm. Jesli bedziesz ja odkrecal w dwie osoby to mozna zablokowac wal odkrecajac pokywke kola zamachowego i blokujac wkretakiem kolo poprzez tarcze zebata po obwodzie. Jak bedziesz odkrecal w jedna osobe to po prostu zapinasz bieg blakujac auto i musisz uderzyc mlotkiem w klucz tak zeby wytworzyc bardzo duzy moment odkrecajacy. Gwint sruby jest normalny tzn odkrecasz ja przeciwnie do wskazowek zegara.
Jedyna kwestia ktora mnie zastanawia to to czy aby na pewno musisz ja odkrecac zeby sie dostac do rozrzadu. Wg tego zdjecia nie. Ale jak calosc sie zapiekla to mozesz ja odkrecic.
Wg strony krzyzaka tak wyglada wal po zdjeciu kola
 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:26
|
|
|
patrzyłem na manualu i trak powinno być , tylko ze umnie jest jakaś podkładka na śrubie trzeba sie dobrze wpatrzeć na zdjęcie |
_________________ ff |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:31
|
|
|
Damooo, a jezeli sposob ktory opisuje sampler, nie pomoze Ci zawsze mozesz zalozyc klucz najlepiej nasadowy na leb sruby i pewnie zaprzec go o wachacz, wazne aby mial dobre ramie, a nastepnie na chwileczke dotkanac kluczykiem na zaplon aby silnik delikatnie obrocil sie, moment odkrecajacy sam sie wytworzy, pamietaj aby moment zastartowania silnka byl bardzo krotki, aby ci silnik nie odpalil, ma go tylko ruszyc troche. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:32
|
|
|
to jest wlasnie ta podkladka pod sruba jest ona dokladnie pasowana z kolem zeby nie bylo bicia. Psiknij tam nafty i po chwili sprobuj puknac lub jakos podwazyc kolo pasowe |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:32
|
|
|
o kurcze to jednak to nie jest podkładka tylko pierścień centrujący !!! Więc pewno moje koło jest solidnie zapieczone !!! I wielkie szczęście że zapytalem co z tym fantem bo bym sobie bidzysu narobił z rozrządem . Dziś już sie nie wybieram do garazu bo tzreba odpoczac przed 3-zmianą ale jutro spróbuje popukać po kole zeby go odrysowało i jakoś go zepchnąc z tej piasty
Narazie dziekuje BARDZO CHŁOPAKI , a jeśli macie jeszcze jakieś rady to co do tematu do piszcie |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:44
|
|
|
robertdg, Twoja metoda może i jest skuteczna ale nie polecam, można sobie czasem zaszkodzić... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:01
|
|
|
Owczar napisał/a: | robertdg, Twoja metoda może i jest skuteczna ale nie polecam, można sobie czasem zaszkodzić... | To tylko jeden ze sposobow, ale zeby bylo bezpieczniej podam jeszcze kolejny przyklad, jedna osoba wrzuca piaty bieg i naciska mocno na hamulec, a druga bierze nasadke z przedluzka i dobrym pokretlem i sila wlasnych rak odkreca srube, najwazniejsze aby nasadka byla pewna by sie nie obsliznela na nakretce. odnosnie wspomnianiej wczesniej metody stosuje ja gdy zawodzi sila rak i pneumat, ale wiadomo z rozsadkiem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:24
|
|
|
kolo zeszło po zapuszczeniu nafta i kilkukrotnym pukniecieciu przez kawalek drewna co kilka głów to nie jedna dzięki !!! niestey to nie koniec problemów ale narazie poszukam na wyszukiwajce a jak nie znajde to w nowym poście opisze co i jak |
_________________ ff |
|
|
|
 |
|