Przesunięty przez: Hubeeert 02-12-2009, 09:28 |
[A16x 80-84] Klimatyzacja |
Autor |
Wiadomość |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-12-2009, 21:50 [A16x 80-84] Klimatyzacja
|
|
|
Witam
No więc tak. Zakupiłem do mojego miśka klimatyzację originalną. Poprzedni właściciel mówił, że działała do końca. Ponieważ mam cały układ klimatyzacji rozebrany na części to chciałbym to wszystko wyczyścić i ewentualnie wymienić to co trzeba.
Mam parę pytań, otóż:
1. co proponujecie wymienić
2. czym wyczyścić przewody, parownik, skraplacz (mam na myśli w środku)
3. gdzie znajdę części do tego układu
4. czy muszę coś przerabiać na nowy czynnik chłodzący
Na sprężarce pisze, że pracuje na czynniku R12 a teraz stosują R134a.
Oczywiście mowa tu o Galancie E16A z silnikiem G64B. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 04-12-2009, 08:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2009, 08:54
|
|
|
kwazar1 napisał/a: | Oczywiście mowa tu o Galancie E16A z silnikiem G64B. |
Oczywiście nie masz racji. E16A - 2.4 sohc (4G64), 112 hp to oznaczenie bodajże Hyundaia. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 02-12-2009, 11:57
|
|
|
Z tego co wiem, to na pewno powinieneś składać to wszytko na nowych oringach. Nie są to zwykłe oringi, muszą być bodajże zielone i do układu klimatyzacji. Zwykłe Ci zaczną szybko puszczać. Druga sprawa, że po uruchomieniu musisz ją przeczyścić od środka w zakładzie gdzie się zajmują klimami, a dopiero sprawdzić szczelność i nabić. Myślę, że powinno chodzić, pomagałem koledze kiedyś zakładać w golfie 3 klime z innego golfa i zabieg się udał... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Mikesz [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2009, 18:38
|
|
|
W swoim czasie zrobiłem przeszczep klimy do mojego miśka. Tak jak pisał mitsu_pl nowe oringi podstawa szczelności, ja jeszcze przed składaniem sprawdziłem każdą część pod sprężonym powietrzem i wyczyściłem. Sprężarke dałem do sprawdzenia i zalana była nowym olejem. Po złożeniu nabita w zakładzie i sprawdzona szczelność, tylko nie mogę sobie przypomnieć jakim gazem, bo odrazu ją czyścił od środka. Potem czynnik i próba działania tak w skrucie. |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-12-2009, 19:26
|
|
|
Cytat: | Oczywiście nie masz racji. E16A - 2.4 sohc (4G64), 112 hp |
Nie zgodzę się z Tobą. Jeżeli mam napisane na tabliczce znaminowej G64B i wszędzie gdzie kupuje części do samochodu muszę podać oznaczenie silnika, czyli G64B to chyba mam właśnie takie oznaczenie. Z tego co wiem to 4g64 były w nowszych miśkach. Skąd Ci do głowy przyszedł Hyundai??
Piszecie o nowych oringach, to tak jakby samo sie nasuwa do wymiany. Mi chodzi o filtr klimatyzacji, osuszacz. Raczej nie znajdę zamiennika do mojego więc chyba trzeba będzie z innego samochodu coś dobrać. Też z chęcią oddam sprężarkę do speców, tylko gdzie jest ktoś sprawdzony, dobry, najlepiej na Podkarpaciu. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-12-2009, 10:55
|
|
|
kwazar1, podaj mi numer VIN na PW to rozwiejemy wątpliwości co do silnika
Filtr przeciwpyłkowy i osuszacz obowiązkowo, bo nie wiesz ile ma ten stary.. |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-12-2009, 19:14
|
|
|
Znalazłem te zielone oringi, koszt niewielki za zestaw kilkudzisięciu sztuk. Owczar, żeby wymienić filtr przeciwpyłkowy, trzeba go najpierw mieć. Ale już nad tym myślałem i założe taki filtr, dobiorę jakiś z innego samochodu. Osuszacz też muszę dobrać z innej fury. Teraz jeszcze sprężarke muszę oddać do regeneracji. Tylko ja to wszystko złoże gdzieś dopiero w marcu |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
|