kontrolka od poziomu oleju. |
Autor |
Wiadomość |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 15-11-2009, 23:00 kontrolka od poziomu oleju.
|
|
|
Witam!
Od pewnego czasu zauważyłem ,zę podczas redukowania biegów podczas jazdy na moment się zapala i gaśnie czerwona kontrolka od poziomu oleju - dosłownie na sekundę. Poziom oleju wynosi prawie MAX, wiec jest wszystko ok jeśli o to chodzi.
Ponadto również od pewnego czasu ciezko przy redukowaniu wchodzi 2ka (wbijam na 3 razy)..
Ktos może ma jakies wytłumaczenie?
pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2009, 10:42
|
|
|
a jedynke możesz wrzuciż z luzu?? czy musisz najpierw 2 potem 1?? jak tak to nic innego jak.... synchronizatory... |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-11-2009, 10:52
|
|
|
mamba99 napisał/a: | ,że podczas redukowania biegów podczas jazdy na moment się zapala i gaśnie czerwona kontrolka od poziomu oleju - dosłownie na sekundę. |
Czerwona kontrolka oleju nie informuje o niskim jego stanie a o ciśnieniu oleju w układzie,albo umiera Ci czujnik,albo coś zaczyna się dziać niedobrego w silniku,spotkałem się z podobnymi objawami w aucie innej marki,okazało się później ze panewki umarły na wale korbowym,nie lekceważ tego bo później może być już za późno,na ratunek dla silnika.
mamba99 a czy kontrolka nie zaświeca Ci się także na wolnych obrotach na biegu jałowym??? |
Ostatnio zmieniony przez Kmer 16-11-2009, 13:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-11-2009, 13:27
|
|
|
hubert_galant napisał/a: | a jedynke możesz wrzuciż z luzu?? czy musisz najpierw 2 potem 1?? jak tak to nic innego jak.... synchronizatory... |
mnie się wydaje że tak czy siak to synchronizator
U mnie nie mogę redukować na III. Cała reszta manewrów z lewarkiem jest ok |
|
|
|
 |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 17-11-2009, 23:40
|
|
|
Tak, jedynkę mogę wrzucić normalnie na postoju, tak jak każdy bieg razem z dwójka.
Podczas jazdy występuje co jakiś czas mignięcie.
Pamiętam, że przy misce olejowej jest lekko nieszczelny czyjnik...jakiś, nie wiem nawet jaki, ale możliwe, że właśnie od ciśnienia.
Aha, ta kontrolka mignie kiedy wcisnesprzęgło i gasnie zamin skończe wrzucać bieg... |
_________________
 |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2009, 01:05
|
|
|
a nie cieknie ci przypadkiem nigdzie olej?? |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-11-2009, 11:16
|
|
|
mamba99, tak jak pisał Kmer, czerwona jest od ciśnienia oleju. Pomarańczowa jest od poziomu.
Musisz jechać na sprawdzeni ciśnienia oleju, bo przyczyn może być kilka.
Uszkodzony czujnik ciśnienia, lub zbyt niskie ciśnienie które może wynikać z kondycji silnika, pompy oleju lub nawet przytkanego filtra oleju.
Jazda w takim stanie może się zakończyć śmiercią silnika. |
|
|
|
 |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 18-11-2009, 16:48
|
|
|
No właśnei przy misce olejowej sie poci przy czujniku. Jak na tą chwilę, to przestała migać.
Poczeka pare dni i jeśli sytuacja sie nie unormuje, to bede musiał sie za to zabrać. W międzyczasie posprawdzam poziom, szczelnośc itd itp.
Dzieks za sugestie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-11-2009, 22:43
|
|
|
u mnie w Galu było tak że ....
jak rano jechałem do roboty ( było chłodnawo) to kontrolka pomarańczowa zawsze zapalała się w jednym miejscu na drodze ... dokładnie na wzniesieniu ..... i po chwili gasła .... a oleju było na max .... więc te kontrolki chyba tak mają ...
ps. kiedyś zalałem do gala Ceramizer w celu wyeliminowania "cykania" i odziwo od tamtej pory pomarańczowa kontrolka mi się nie zaświeciła |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 18-11-2009, 22:51
|
|
|
mamba99 napisał/a: | podczas jazdy na moment się zapala i gaśnie czerwona kontrolka |
szpala85 napisał/a: | to kontrolka pomarańczowa zawsze zapalała |
I tu jest różnica |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-11-2009, 23:04
|
|
|
Kmer napisał/a: | I tu jest różnica |
sorry teraz zauważyłem że chodzi o czerwoną od ciśnienia oleju |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 10-12-2009, 09:03
|
|
|
czyli czerwona jest od ciśnienia a pomarańcz od poziomu
ufff już się bałem , że coś mi jest nie tak
ale u mnie problem jest taki , i w ciągu ostatnich 8 dni zapaliła się może 4 razy kotrolka, po pierwszych dwóch razach sprawdziłem poziom był na minimum, to dolałem mu 300ml,
teraz jest połowa dokładnie a kontrolka zapaliła się na chwile 2 razy, czemu tak?
olej nie cieknie, nie spala go silnik (ubywa max 150ml na 1000km) nie poci się nigdzie
ocb? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 30-12-2009, 15:32
|
|
|
Problem minął wraz z wymianą oleju. Wcześniej zadko się zapalała i gasła, a teraz po wymianie w ogóle.
Ktoś wie może co to za czujnik z boku miski olejowej?
Zauważyłem z tego miejsca wyciek oleju.
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:55
|
|
|
mamba99 napisał/a: | Ktoś wie może co to za czujnik z boku miski olejowej? | Czujnik poziomu oleju w misce olejowej. |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2010, 07:37
|
|
|
mamba99 napisał/a: | Problem minął wraz z wymianą oleju. Wcześniej zadko się zapalała i gasła, a teraz po wymianie w ogóle.
Ktoś wie może co to za czujnik z boku miski olejowej?
Zauważyłem z tego miejsca wyciek oleju.
Pzdr. |
miałem podobną sytuacje pomarańczowa kontrolka mi się zapala przy odpalaniu zimnego silnika, byłem przekonany że turbo mi cieknie, było całe obżygane olejem, brat popatrzył poniuchał i o to sugestia:
-ta rurka co wychodzi z miski olejowej jest nieszczelna i codziennie po pare mm oleju mi ucieka
-Dekiel zaworów ma minimalne pęknięcie, i zastanawiam się czy kupic nowy(używany) czy jochać na spawanie. Wiem ze to jest aluminium i nie wszyscy spawacze się tego podejmują :C |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
|