rezerwa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Martens
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 INTENSE+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-12-2009, 08:15
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | A skąd kolega ma takie informacje?
Sterownik oblicza ile trzeba wtrysnąć EOLYS na podstawie różnicy poziomu paliwa przed i po otwarciu korka wlewu paliwa.
Dla tych, którzy chcą sie opierać na FAKTACH a nie MITACH, mogę wysłać info na maila jak to jest dokładnie z tym wtryskiwaniem dodatku do paliwa. Maile poproszę na PW. |
Niestety taką informację przekazali mi bezpośrednio w ASO.
Niestety tak jak pisałem - w momencie odbioru samochodu z salonu - ASO miało jednak wtedy dość małą wiedzę o tych silnikach. Pewnie z czasem się to zmieni.
Wracając do głównego wątku - Jeśli jest inaczej - to chętnie skorzystam z wiedy kolegi - być może będzie to cenna wiedza także dla innych forumowiczów.
Dla mnie też wydaje się dość dziwne (co już pisałem) że przy tylu układach elektronicznych dozowanie tego płynu byłoby zrobione "łopatologicznie". |
|
|
|
 |
MariuszSz
Forumowicz
Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-2009, 15:00
|
|
|
Martens napisał/a: |
Jest jeszcze jeden aspekt, którego koledzy z Outkow 2.0 moga nie znać. W Outkach 2.2 jest specjalny zbiornik dodatkowy z nazwijmy go z "ulepszaczem do paliwa" (temat był juz opisywany na forum), który wg serwisu wystarcza na ok. 120tys. km (oczywiście tankując auto do pełna). To oznacza, iż jeśli będziemy tankować paliwo bazując jedynie na naszym super komputerze - ilość naszego umownie nazwanego ulepszacza zdecydowanie zmaleje - i starczy nam go na o wiele mniej km -gdyż - co jest tutaj dość dziwne - przy tylu układach elektronicznych w naszych Outkach dozownik "wstrzykuje ulepszacz" do baku w tej samej ilości (wyliczonej na pełny bak) niezależnie od ilości rzeczywistej wlanego paliwa. Dlatego użytkownicy silników 2.2 często będą eksperymentować więcej w kontekście "ile mogę jeszcze przejechać km na drugim ostrzeżeniu" gdyż chcą odwlec w czasie niekonieczne małe koszty związane z wymianą tego zbiornika po dłuższym okresie eksploatacji samochodu. |
Jest oczywiście wręcz odwrotnie niż twierdzisz. Elektronika dozuje ilość płynu, który jest niezbędny do podwyższenia temperatury w filtrzz FAP a tym samym zapewnia właściwe jego wypalanie. Dozowana jest taka ilość, jaka wynika z obliczeń ile dolano paliwa. Problem jest taki, ze jeżeli zatankuje się zbyt mało paliwa to wówczas elektronika może nie zauważyć dolewki a więc Ci którzy tankowali by bardzo często ale małe ilość paliwa mogliby zaoszczędzic na płynie ale zapewne stali by się częstym gościem serwisu w celu odblokowania filtra FAP. Przy okazji wszystkich miłośników zamkniętych filtrów czastek stałych zapraszam do serwisów Nissana w których regularnie "odpoczywają" Qahsqaie i XTraile z tym wynalazkiem, ale to już zupełnie inna historia. |
|
|
|
 |
Martens
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 INTENSE+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2009, 18:17
|
|
|
Właśnie zapoznałem się z dokumentacją otrzymaną od kolegi forumowicza Tomekrvf.
Wśród ciekawych informacji o sposobie działania, diagnozy i awarii to co chyba rostrzyga sprawę to kilka pierwszych zdań:
"Funkcja dodatku do paliwa
W celu obniżenia temperatury rozpoczęcia regeneracji DPF z 550 do 450°C, do paliwa dodawany jest dodatek EOLYS (na bazie tlenku ceru CeO2)
Dodatek jest w oddzielnym zbiorniku umieszczonym blisko zbiornika paliwa.
Ilość dodatku wtryskiwanego do paliwa zależna jest od ilości zużywanego paliwa"
oraz:
"ECU silnika zapamiętuje każdą ilość wtryśniętego dodatku.
Ta wartość wtryśniętego dodatku dodawana jest do całkowitej ilości dodatku która była wtryśnięta podczas całej eksploatacji filtra DPF. Ta informacja przekazywana jest do sterownika ECU silnika i używana jest jako baza do obliczenia ilości dodatku zgromadzonego w DPF zapychającego filtr."
Podaję to informacyjnie dla wszystkich "małozorientowanych" lub wprowadzonych w błąd.
Człowiek uczy się jednak całe życie i jak widać nie zawsze należy wierzyć we szystko co się słyszy |
|
|
|
 |
RAFGST
Forumowicz RAFGST
Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 80 Skąd: Świeradów Zdrój
|
Wysłany: 09-05-2018, 07:49
|
|
|
a mi się właśnie zapaliła kontrolka po przejechaniu 650km i wyświetla że przejadę jeszcze 60 km. podjadę na CPN i zobaczę ile teraz wejdzie paliwa |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 09-05-2018, 12:12
|
|
|
do zbiornika miska wchodzi 63l pod sam korek
jak dobrze pamietam rezerwy jest 10L, a wiec jak sie zapali to zatankujesz 53L pos korek
jesli chcecie oczyscic sobie uklad paliwowy to dolejcie sobie 10% oleju jadalnego do zbiornika
nie tam jakies dodatki itp. ktore kosztuja krocie
stosuje to juz kilkadziesiat lat i mam to sprawdzone
zreszta kiedys mialem instalacje na OR ale to byly inne silniki i sie bardziej to oplacalo
teraz juz niestety nie oplaca sie taka przerobka |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
RAFGST
Forumowicz RAFGST
Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 80 Skąd: Świeradów Zdrój
|
Wysłany: 10-05-2018, 07:27
|
|
|
więc tak: po przejechaniu 650 km zapaliła sie kontrolka, na CPN wlałem do pełna 50,5 l ropy, a bak ma ponoć 60 l, czyli 10 zostało rezerwy. srednie spalanie wyszło niecałe 8 l/100 km, pokrywa to się z danymi z komputera, i jak na masę auta uważam ze to wynik dobry. zaznaczam że napęd włączony tylko na przód. przy napędzie na 4 w pozycji lock pewnie gdzieś koło 9-10 litrów wyjdzie |
Ostatnio zmieniony przez RAFGST 10-05-2018, 07:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-05-2018, 07:29
|
|
|
RAFGST napisał/a: | a bak ma ponoć 10 l |
To strasznie malutki ten bak, i jak tam wlałeś 50.5L . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
RAFGST
Forumowicz RAFGST
Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 80 Skąd: Świeradów Zdrój
|
Wysłany: 10-05-2018, 07:30
|
|
|
no tak trochę mały bak mogli dać japońce z 80 litrów |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-05-2018, 12:46
|
|
|
RAFGST napisał/a: | przy napędzie na 4 w pozycji lock pewnie gdzieś koło 9-10 litrów wyjdzie | nie wyjdzie, bo przy większej prędkości przechodzi w tryb Auto.
RAFGST napisał/a: | srednie spalanie wyszło niecałe 8 l/100 km, pokrywa to się z danymi z komputera, i jak na masę auta uważam ze to wynik dobry |
Jak zejdziesz do 5l to powitamy w klubie dusigroszy. Na razie twoje 8l świadczy o chorobie stawu skokowego objawiającej się samoistną skłonnością do prostowania
Ale ćwicz, ćwicz.... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
RAFGST
Forumowicz RAFGST
Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 80 Skąd: Świeradów Zdrój
|
Wysłany: 10-05-2018, 14:46
|
|
|
niżej już chyba nie zejdę, jeżdzę po świeradowie zdroju, a tam górki . jak zatankuje do pełna to wyświetla zasięg prawie zawsze oko 750km. mam auto od jesieni 2017r i jeszcze nigdy mi większego zasięgu nie pokazał:) |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 10-05-2018, 15:38
|
|
|
750 o rezerwy
pozniej jeszcze na 100km jest paliwa
wiec 850 na zbiorniku to wychozi okolo 7,5L
to jest srednie spalanie
ja miesiac temu ciaglem pusta lawete do holandii i przy predkosci stalej 110km/h wychodzilo 7,3L o tankowania po korek (komp pokazal na blacie 8,3L)
spowrotem ciaglem na lawecie passata i tu juz przy 100km/h wychodzilo 10,5L (na blacie 11,2L)
mysle ze samym autem zejscie o 6,5L jest mozliwe
nie dlugo bede jechal w dluzsze trasy to bede patrzyl ile wyjdzie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-05-2018, 16:55
|
|
|
zejście do 5l wymaga wiele cierpliwości i dużo czasu jak widać z podpisu średnią miałem "nieco" wyższą |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
RAFGST
Forumowicz RAFGST
Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 80 Skąd: Świeradów Zdrój
|
Wysłany: 11-05-2018, 07:28
|
|
|
Cytat: | zejście do 5l wymaga wiele cierpliwości i dużo czasu jak widać z podpisu średnią miałem "nieco" wyższą |
muszę przyznać że Twój wynik jest bardzo dobry, patrząc na masę auta i opory powietrza, jak na takiego auto to wynik świetny, kolega ma passka 2007 r. z 2.0 diselka i jemu pali 5-6l ale to i masa auta mniejsza |
|
|
|
 |
kopras75
Forumowicz
Auto: Citroen c crosser 2.2hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 37 Skąd: Villemombl/Plock
|
Wysłany: 11-05-2018, 17:25
|
|
|
Witam a na jakiej ropie jeździecie?bo ja mam c crosser 2.2 160 km autom. i ciężko mi zejść poniżej 9 na autostradzie 140-150km bo miasto to 10.5 -11l mi pali. leje zawsze te lepszą ropę |
|
|
|
 |
RAFGST
Forumowicz RAFGST
Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 80 Skąd: Świeradów Zdrój
|
Wysłany: 11-05-2018, 21:57
|
|
|
kopras75 napisał/a: | Witam a na jakiej ropie jeździecie?bo ja mam c crosser 2.2 160 km autom. i ciężko mi zejść poniżej 9 na autostradzie 140-150km bo miasto to 10.5 -11l mi pali. leje zawsze te lepszą ropę |
Ja tankuję tylko na Statoil, zwykłą rope. |
|
|
|
 |
|