Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ptyanie o zaworek PCV [silnik GDI]
Autor Wiadomość
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2006, 14:15   Ptyanie o zaworek PCV [silnik GDI]

Ostatnio zdejmowałem kolektor dolotowy w nim co drugi kanał był zaolejony idało mi sie ustalic źródło zaolejenia. Jest nim mały zawór PCV który zaznaczyłem na niebiesko.
Zaworek ten posiada dość duży luz i niemalże cały czas jest uchylony. Jak dział ten zaworek??? Czy powinien miec tak duzy luz a może mój jest uszkodzony w sumie jak nim trzese to coś w nim lata jakby nie tylko spreżynka latała w środku.
pozdro

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2006, 14:54   

moja www - dane naprawczo-regulacyjne, zawor pcv
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2006, 16:00   

Tylko nie mysl że sie czepiam ale troszke nie rozumiem opisu :(
W sumie dużo juz pomogłes. A teraz moje uwagi:
Piszesz:
PCV - Positive Crankcase Ventilation (valve), służy - jak sama nazwa wskazuje - do jednokierunkowej wentylacji pokrywy zaworów. Po pewnym czasie pracy silnika opary oleju oraz nagar zapychają ten zawór, lub też unieruchamiają kulkę, która powoduje, że cyrkulacja powietrza odbywa się tylko w jedną stronę.

No to w końcu tez zawór działa w obie strony czy tylko w jedna???

Piszesz:
Powietrze wpływa do komory poprzed odmę wnetylująca, która odchodzi od gumowego węża łączącego filtr powietrza z przepustnicą. Następnie - jeśli ciśnienie odpowiednio wzrosło, powietrze jest dalej zasysane do kolektora dolotowego właśnie przez zawór PCV. Jeśli jednak zawór jest uszkodzony, to wypuszcza on powietrza a powstała próżnia zabiera je z kolei z kolektrora dolotowego.

O jaka komore chodzi w zaworku??? i o co chodzi z tym "Jeśli jest uszkodzony" bo nie za bardzo kapuje????


U mnie wygląda zawór tak



zapewne brakuje kulki ale gdzie ona powinna być i jak powinien działać tez zawór i najważniejsze czy powinien byc uchylony. U mnie pomiędzy 1 a 2 jest duża szczelina czyli tak jakby cały czas otwarty.
pozdro
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2006, 16:22   

U mnie zaworek to metalowa rura z kulką w środku. Jak dmuchnę z jednej strony, to powietrze jest przepuszczane bez problemów, jak z drugiej, to kulka przemieszcza się i zatyka otwór wlotowy i jest opór - nie można swobodnie dmuchać. Nie ma w środku sprężynki - myślę, że działanie opiera się o jakiś bypas, którym powietrze przechodzi.
W zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym kulka wędruje w jedną lub drugą stronę.
To tak z grubsza.

Ale jak nagar uniemożliwi jej ruch, to przepływ powietrza może być swobodny w obie strony - wtedy może być problem jak u Ciebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.