| (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JD   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma GLX '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Gru 2009
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 12:27   (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu |   
 |  
               | 
 |  
               | Poruszyłem przed chwilą temat w jednym poście, ale wyrzucam to także od innego tematu. Zaznaczam, że do tej pory jazda była absolutnie bezproblemowa.
 We wrześniu wymieniałem rozrząd i robiłem zawieszenie.
 
 A teraz problem:
 
 W piątek jak zwykle bezproblemowo jeździłem. W nocy piątek/sobota było ok -3 stopni C.
 W sobotę gdy chciałem odpalić samochód przy pierwszych dwóch próbach jakby łapał zapłon, ale bardzo ciężko i natychmiast po paru obrotach gasł. Od tamtej pory nie chce zaskoczyć.
 Akumulator to 55A, 550 AH - zgodnie z tym co pisaliście, to trzeba odrobinę mocniejszego, ale samochód stał już na niskich temperaturach i NIGDY nie było problemów z odpaleniem... BTW w nocy go oczywiście naładowałem, ale problem nadal istnieje.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | JD, silnik SOHC czy DOHC |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JD   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma GLX '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Gru 2009
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Natchniony lekturą forum sprawdziłem czy odpali od drugiego kluczyka. Nie udało się. 
 [ Dodano: 13-12-2009, 12:55 ]
 Ni cholery nie mam pojęcia... Gdzie to sprawdzić?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | wymrugaj błędy opis w faq może padł ci czujnik np położenia wału
 
 co do baterii to chyba trochę inna niż do gdi bo rozrusznik nie ma obciążenia od pompy wtryskowej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JD   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma GLX '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Gru 2009
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok. Co do błędów - nie kumam o co chodzi z terminalem diagnostycznym. To jakieś akcesorium? 
 Wstyd, ale nie znam się poprostu...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak i to bardzo poważne np cyrkiel, kawałek druta spinacza do papieru  albo inne tam zależne od fantazji diagnosty opis jest w dziale w faq
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 13:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki, silniki 1.8 SOHC nie GDi potrzebuja akumulator od 56 - 63Ah, a DOHC 70 - 77Ah |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JD   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma GLX '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Gru 2009
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mniemam, że jest to silnik z jednym wałkiem. Sprawdzałem przed chwilą złącze diagnostyczne zgodnie z opisem z FAQ. Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki | 
 
 Mówiąc zwięźle, wersja GLX sugeruje wersje SOHC, DOHC ma oznaczenia GDI i na silniku powinna być umocowana taka jak by pokrywa, osłona z napisem GDI
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Saqu 13-12-2009, 13:58, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak regularne mrygania nie oznaczają błędu, sprawdz kopułke 	  | JD napisał/a: |  	  | Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu... | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JD   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma GLX '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Gru 2009
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | jaką kopułkę? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 14:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Punkt 1(kopułka) i 3(palec) 
   moze zgromadzila sie wilgoc
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JD   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma GLX '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Gru 2009
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2009, 14:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba wiem o co chodzi. Spróbuję. 
 [ Dodano: 15-12-2009, 11:07 ]
 No niestety - nie jestem w stanie dojść co się zwaliło. Jutro holuję auto do mechanika.
 
 [ Dodano: 16-12-2009, 14:36 ]
 Mechanik mówi, że to pompa paliwa.
 Wymiana silniczka (zamiennik) 400 zl + robocizna...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |