(1,8 GLX 1997) Brak zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
JD
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2009, 12:27 (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu
|
|
|
Poruszyłem przed chwilą temat w jednym poście, ale wyrzucam to także od innego tematu.
Zaznaczam, że do tej pory jazda była absolutnie bezproblemowa.
We wrześniu wymieniałem rozrząd i robiłem zawieszenie.
A teraz problem:
W piątek jak zwykle bezproblemowo jeździłem. W nocy piątek/sobota było ok -3 stopni C.
W sobotę gdy chciałem odpalić samochód przy pierwszych dwóch próbach jakby łapał zapłon, ale bardzo ciężko i natychmiast po paru obrotach gasł. Od tamtej pory nie chce zaskoczyć.
Akumulator to 55A, 550 AH - zgodnie z tym co pisaliście, to trzeba odrobinę mocniejszego, ale samochód stał już na niskich temperaturach i NIGDY nie było problemów z odpaleniem... BTW w nocy go oczywiście naładowałem, ale problem nadal istnieje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-12-2009, 12:53
|
|
|
JD, silnik SOHC czy DOHC |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JD
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2009, 12:54
|
|
|
Natchniony lekturą forum sprawdziłem czy odpali od drugiego kluczyka. Nie udało się.
[ Dodano: 13-12-2009, 12:55 ]
Ni cholery nie mam pojęcia... Gdzie to sprawdzić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-12-2009, 12:58
|
|
|
wymrugaj błędy opis w faq
może padł ci czujnik np położenia wału
co do baterii to chyba trochę inna niż do gdi bo rozrusznik nie ma obciążenia od pompy wtryskowej |
|
|
|
 |
JD
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:00
|
|
|
Ok. Co do błędów - nie kumam o co chodzi z terminalem diagnostycznym. To jakieś akcesorium?
Wstyd, ale nie znam się poprostu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:04
|
|
|
tak i to bardzo poważne np cyrkiel, kawałek druta spinacza do papieru albo inne tam zależne od fantazji diagnosty
opis jest w dziale w faq |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:07
|
|
|
JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki, silniki 1.8 SOHC nie GDi potrzebuja akumulator od 56 - 63Ah, a DOHC 70 - 77Ah |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JD
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:50
|
|
|
Mniemam, że jest to silnik z jednym wałkiem.
Sprawdzałem przed chwilą złącze diagnostyczne zgodnie z opisem z FAQ. Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:57
|
|
|
robertdg napisał/a: | JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki |
Mówiąc zwięźle, wersja GLX sugeruje wersje SOHC, DOHC ma oznaczenia GDI i na silniku powinna być umocowana taka jak by pokrywa, osłona z napisem GDI |
Ostatnio zmieniony przez Saqu 13-12-2009, 13:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:58
|
|
|
JD napisał/a: | Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu... | tak regularne mrygania nie oznaczają błędu, sprawdz kopułke |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JD
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:16
|
|
|
jaką kopułkę? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:25
|
|
|
Punkt 1(kopułka) i 3(palec)
moze zgromadzila sie wilgoc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JD
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:34
|
|
|
Chyba wiem o co chodzi. Spróbuję.
[ Dodano: 15-12-2009, 11:07 ]
No niestety - nie jestem w stanie dojść co się zwaliło. Jutro holuję auto do mechanika.
[ Dodano: 16-12-2009, 14:36 ]
Mechanik mówi, że to pompa paliwa.
Wymiana silniczka (zamiennik) 400 zl + robocizna... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|