Ile oleju do 3000GT? |
Autor |
Wiadomość |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 16-11-2009, 11:20
|
|
|
Radamez napisał/a: | Zdecydowałem się na Millers Oil Motorsport CFS 10w60 |
I dobrze zrobiłeś to bardzo dobry olej z tym że mało znany w PL |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 16-11-2009, 11:40
|
|
|
5tyś mil to 8tyś kilometrów i co tyle się powinno zmieniać olej razem z filtrem w modelu biturbo dobrze też przy okazji wymienić filtr powietrza. W wolnossaku olej zmieniamy co 12000km (7500mil) Jeśli ktoś ma dłubany silnik to nie zaszkodzi zmieniać cześciej. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Radamez
Nowy Forumowicz

Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: UK
|
Wysłany: 16-11-2009, 15:51
|
|
|
n3000 napisał/a: | 5tyś mil to 8tyś kilometrów i co tyle się powinno zmieniać olej razem z filtrem w modelu biturbo dobrze też przy okazji wymienić filtr powietrza. . |
Tak zawsze robiłem robię i będę robić przy każdej wymianie zawsze olej i filtr. Zastanowiło mnie jednak że instrukcja obsługi tak zaleca wymianę oleju i filtra:
U mnie właściwie brakuje tylko około 1000mil do następnej wymiany a olej i tak jest jaśniutki więc wydaje mi się że producent przy tak częstych wymianach dopuszcza wymianę filtra mniej więcej co drugą wymianę oleju, pewnie przy założeniu że na tym samym oleju się jeździ cały czas. |
_________________ RWD, 4WD
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 16-11-2009, 16:44
|
|
|
Możliwe że tak właśnie to sobie wykombinowali, jednakże filtr oleju jest tak tani że większość ludzi wymienia go razem z olejem, dodatkowym plusem jest to że nie musisz pilnować kiedy wymiana filtra gdy robisz to równocześnie z olejem. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 17-11-2009, 20:47
|
|
|
To wyobrazcie sobie ze tu w LUX cena Motula jest taka jak w Polsce ,a ku mojemu zdziwieniu za filter musialem zaplacic okolo 17 euro ,tak wiec nie zawsze filter musi byc super tani. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
Radamez
Nowy Forumowicz

Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: UK
|
Wysłany: 23-11-2009, 15:09
|
|
|
No i olej wymieniony razem z filtrem. Jak na razie zauważyłem delikatną poprawę w chodzie silnika (nadal słychać stuki ale już rzadziej i ciszej) mam nadzieję że po kilku dniach się wszystko dostosuje do nowego oleju i przestanie stukać całkiem. Zauważyłem też że stuka raczej tylko przy wolnych obrotach jak dodam trochę gazu to przestaje.
Wymieniłem też amortyzatory przednie na KYB tylnych niestety się nie udało bo oryginalne nie pasowały, doczytałem się w papierach że tył jest nieseryjny tylko nie pisze co to jest za firma. Od oryginalnego rożni się tym że amorek jest dłuższy jakieś 7cm i ma inne mocowania dolne, wygląda to trochę jak od wersji non turbo ale nie jestem pewien.
Przy okazji wymiany amorów z przodu okazało się że przednie sprężyny są do wymiany (3 zwoje zeszły się u góry i dosłownie sklepały na płasko). Mój problem w tym momencie polega na tym że nigdzie nie mogę tych sprężyn załatwić. Widziałem kilka sztuk na allegro po 50zł za sztukę używki ale nie wiem czy się na nie zdecydować. W salonie mitsubishi krzyknęli mi 200funtow za komplet nowych na przód. Trochę to dużo jak za sprężyny. Poza tym trzeba czekać kilka tygodni za dostawą z Japonii a ja tyle czasu nie mam bo się przegląd zbliża. Może ktoś z Was ma takie sprężyny i chciałby się ich pozbyć za dobrą cenę a może macie jakieś dobre źródła na tego typu części. Byłbym wdzięczny za każdą pomoc i namiar. Pozdrawiam |
_________________ RWD, 4WD
 |
|
|
|
 |
gryzon
Nowy Forumowicz

Auto: 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-11-2009, 19:37
|
|
|
nie chcę robić ot ale sprężyny ściśnięte u góry nie są "popsute " są to progresywne springi |
|
|
|
 |
Radamez
Nowy Forumowicz

Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: UK
|
Wysłany: 23-11-2009, 20:38
|
|
|
gryzon napisał/a: | nie chcę robić ot ale sprężyny ściśnięte u góry nie są "popsute " są to progresywne springi |
Pewnie masz rację bo jak oglądałem zdjęcia sprężyn obniżających to wiele z nich było właśnie takie ściśnięte u góry, u mnie i tak są już do bani bo lewa strona była ściśnięta a prawa nie Poza tym żeby założyć nowy amorek nie trzeba było używać ścisków bo dało się je praktycznie prawie do końca zgnieść ... w rękach
Pytanie gdzie kupić nowe sprężyny już nie aktualne, znalazłem w necie sklep z częściami do japończykow i gość za jedyne 100funtow na środę przyśle mi sprężynki Nie są co prawda nowe ale w bardzo dobrym stanie i co ważniejsze powiedział że mam szczęście bo akurat ma oryginalne japońskie od wersji MR. Daje 3 miesiące gwarancji i w razie jakichkolwiek kłopotów zwraca kasę. Przy okazji wymiany zmienię też klocki bo tarcze nowe a z klocków blacha została |
_________________ RWD, 4WD
 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:30
|
|
|
Tak z ciekawości - jaki adres tego sklepu? |
|
|
|
 |
Radamez
Nowy Forumowicz

Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: UK
|
Wysłany: 26-11-2009, 12:02
|
|
|
Daro napisał/a: | Tak z ciekawości - jaki adres tego sklepu? |
Nippon Autos LTD.
346 Osmaston Road, Derby DE248AG
tel +4401332293399
www.nipponautospares.com |
_________________ RWD, 4WD
 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 26-11-2009, 13:08
|
|
|
THX |
|
|
|
 |
desper
Forumowicz

Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: TRÓJMIASTO
|
Wysłany: 13-12-2009, 21:39
|
|
|
a co myslicie o oleju mineralnym MILLERS OILS TRIDENT 15W50? ewentualnie co zrobic zeby przejsc z mineralnego na polsyntetyk? |
_________________ MEMENTO MORI |
|
|
|
 |
|