Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile oleju do 3000GT?
Autor Wiadomość
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 16-11-2009, 11:20   

Radamez napisał/a:
Zdecydowałem się na Millers Oil Motorsport CFS 10w60

I dobrze zrobiłeś to bardzo dobry olej z tym że mało znany w PL
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 16-11-2009, 11:40   

5tyś mil to 8tyś kilometrów i co tyle się powinno zmieniać olej razem z filtrem w modelu biturbo dobrze też przy okazji wymienić filtr powietrza. W wolnossaku olej zmieniamy co 12000km (7500mil) Jeśli ktoś ma dłubany silnik to nie zaszkodzi zmieniać cześciej.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
Radamez 
Nowy Forumowicz


Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: UK
Wysłany: 16-11-2009, 15:51   

n3000 napisał/a:
5tyś mil to 8tyś kilometrów i co tyle się powinno zmieniać olej razem z filtrem w modelu biturbo dobrze też przy okazji wymienić filtr powietrza. .


Tak zawsze robiłem robię i będę robić przy każdej wymianie zawsze olej i filtr. Zastanowiło mnie jednak że instrukcja obsługi tak zaleca wymianę oleju i filtra:



U mnie właściwie brakuje tylko około 1000mil do następnej wymiany a olej i tak jest jaśniutki więc wydaje mi się że producent przy tak częstych wymianach dopuszcza wymianę filtra mniej więcej co drugą wymianę oleju, pewnie przy założeniu że na tym samym oleju się jeździ cały czas.
_________________
RWD, 4WD
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 16-11-2009, 16:44   

Możliwe że tak właśnie to sobie wykombinowali, jednakże filtr oleju jest tak tani że większość ludzi wymienia go razem z olejem, dodatkowym plusem jest to że nie musisz pilnować kiedy wymiana filtra gdy robisz to równocześnie z olejem.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 17-11-2009, 20:47   

To wyobrazcie sobie ze tu w LUX cena Motula jest taka jak w Polsce ,a ku mojemu zdziwieniu za filter musialem zaplacic okolo 17 euro ,tak wiec nie zawsze filter musi byc super tani.
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
Radamez 
Nowy Forumowicz


Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: UK
Wysłany: 23-11-2009, 15:09   

No i olej wymieniony razem z filtrem. Jak na razie zauważyłem delikatną poprawę w chodzie silnika (nadal słychać stuki ale już rzadziej i ciszej) mam nadzieję że po kilku dniach się wszystko dostosuje do nowego oleju i przestanie stukać całkiem. Zauważyłem też że stuka raczej tylko przy wolnych obrotach jak dodam trochę gazu to przestaje.
Wymieniłem też amortyzatory przednie na KYB tylnych niestety się nie udało bo oryginalne nie pasowały, doczytałem się w papierach że tył jest nieseryjny tylko nie pisze co to jest za firma. Od oryginalnego rożni się tym że amorek jest dłuższy jakieś 7cm i ma inne mocowania dolne, wygląda to trochę jak od wersji non turbo ale nie jestem pewien.
Przy okazji wymiany amorów z przodu okazało się że przednie sprężyny są do wymiany (3 zwoje zeszły się u góry i dosłownie sklepały na płasko). Mój problem w tym momencie polega na tym że nigdzie nie mogę tych sprężyn załatwić. Widziałem kilka sztuk na allegro po 50zł za sztukę używki ale nie wiem czy się na nie zdecydować. W salonie mitsubishi krzyknęli mi 200funtow za komplet nowych na przód. Trochę to dużo jak za sprężyny. Poza tym trzeba czekać kilka tygodni za dostawą z Japonii a ja tyle czasu nie mam bo się przegląd zbliża. Może ktoś z Was ma takie sprężyny i chciałby się ich pozbyć za dobrą cenę a może macie jakieś dobre źródła na tego typu części. Byłbym wdzięczny za każdą pomoc i namiar. Pozdrawiam
_________________
RWD, 4WD
 
 
gryzon 
Nowy Forumowicz


Auto: 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-11-2009, 19:37   

nie chcę robić ot ale sprężyny ściśnięte u góry nie są "popsute " są to progresywne springi :)
 
 
 
Radamez 
Nowy Forumowicz


Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: UK
Wysłany: 23-11-2009, 20:38   

gryzon napisał/a:
nie chcę robić ot ale sprężyny ściśnięte u góry nie są "popsute " są to progresywne springi :)

Pewnie masz rację bo jak oglądałem zdjęcia sprężyn obniżających to wiele z nich było właśnie takie ściśnięte u góry, u mnie i tak są już do bani bo lewa strona była ściśnięta a prawa nie :P Poza tym żeby założyć nowy amorek nie trzeba było używać ścisków bo dało się je praktycznie prawie do końca zgnieść ... w rękach :mrgreen:
Pytanie gdzie kupić nowe sprężyny już nie aktualne, znalazłem w necie sklep z częściami do japończykow i gość za jedyne 100funtow na środę przyśle mi sprężynki :biggrin: Nie są co prawda nowe ale w bardzo dobrym stanie i co ważniejsze powiedział że mam szczęście bo akurat ma oryginalne japońskie od wersji MR. Daje 3 miesiące gwarancji i w razie jakichkolwiek kłopotów zwraca kasę. Przy okazji wymiany zmienię też klocki bo tarcze nowe a z klocków blacha została :mrgreen:
_________________
RWD, 4WD
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 25-11-2009, 21:30   

Tak z ciekawości - jaki adres tego sklepu?
 
 
Radamez 
Nowy Forumowicz


Auto: GTO MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: UK
Wysłany: 26-11-2009, 12:02   

Daro napisał/a:
Tak z ciekawości - jaki adres tego sklepu?


Nippon Autos LTD.
346 Osmaston Road, Derby DE248AG
tel +4401332293399
www.nipponautospares.com
_________________
RWD, 4WD
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 26-11-2009, 13:08   

THX
 
 
desper 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 41
Skąd: TRÓJMIASTO
Wysłany: 13-12-2009, 21:39   

a co myslicie o oleju mineralnym MILLERS OILS TRIDENT 15W50? ewentualnie co zrobic zeby przejsc z mineralnego na polsyntetyk?
_________________
MEMENTO MORI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.