 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI '98] Lampka CE |
Autor |
Wiadomość |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 14-12-2009, 08:01 [Cari 1.8 GDI '98] Lampka CE
|
|
|
Witam
Dzisiejszego dnia zapaliłem w/w samochód (za 3 razem) i po wyłączeniu silnika nie chce już odpalić. Bezpieczniki posprawdzałem, z tym że raczej to nie wina elektryki, gdyż wyraźnie słychać jak chwilowo coś "przepala". Iskra na każdym cylindrze taka jak być powinna. Winę pompy paliwa, jak również pompy wysokiego ciśnienia odrzuciłem, ponieważ paliwo dochodzi wszędzie po przekręceniu rozrusznikiem. W pompie wysokiego ciśnienia znajduje się jakiś dziwny element (chyba to jest elektrozawór) do którego podłączony jest kable 3-żyłowy, ale wydaje mi się, że tez jest dobry ponieważ porównałem opory pomiędzy poszczególnymi PINami ze sprawnym silnikiem.
Po zmostkowaniu pinu 1 i 4 we wtyczce do kabla serwisowego miga jednostajnie tylko lampka z ABS'u. Niby powinno być wszystko OK, ale wydaje mi się, że kontrolka CE powinna również po tej operacji mrugać (podobnie jak ta z ABS'u).
Mam więc pytanie do posiadaczy tego autka. Czy po przekręceniu kluczyka lampka CE powinna się zaświecić a potem zgasnąć?
Może ktoś zna jakieś częste awarie tego autka?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-12-2009, 08:14
|
|
|
Na pompie jest czujnik ciśnienia.
Mostkowanie 1-4 działa w autach wyprodukowanych przed końcówką 2000 roku - później tylko tester odczytuje błędy.
Tak CE powinno się zaświecić, po kilku sekundach zgasnąć |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 14-12-2009, 16:54
|
|
|
Witam
To jest Cari z 1998 roku więc powinno to mostkowanie chodzić. Chyba tylko mi pozostało dojść do zegarów i sprawdzić czy nie jest uszkodzona lampka/dioda LED.
Mam jeszcze jedno pytanie. Wiem, że możliwe jest aby pasek rozrządu "przeskoczył" o 2 ząbki na przykład (czy te "2 ząbki" mogą uszkodzić już zawory?). Czy komputer to pokaże?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-12-2009, 17:07
|
|
|
lukiex, komputer nie pokaze ci ze rozrzad przeskoczyl o dwa zabki, jednak problem moze pokrywac sie z niemoznoscia odpalenia auta, jest mozliwosc ze nie nastapila kolizja, ostatnio znajomemu sie zerwal rozrzad w GDi (wylecialo pare zebow z paska) rozrzad sie przestawil o ponad 2 zeby i z nozem na gardle sprobowalismy wpierw zlozyc i sprawdzic jak bedzie chodzil silnik (chcielismy sprawdzic jaka jest kompresja aby wiedziec w jakim stanie jest silnik), o dziwo wszystko ustawilo sie tak ze poskladalismy nowy rozrzad z uszczelniaczami do kupy i silnik smiga bez zadnych problemów. Wiec czasami sie udaje lukiex napisał/a: | Chyba tylko mi pozostało dojść do zegarów i sprawdzić czy nie jest uszkodzona lampka | sprawdz zarowke albo podmien z jakiejs nieczynnej kontrolki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 14-12-2009, 18:16
|
|
|
Jednak to nie wina samej żarówki, sprawdziłem wszystko i nawet podmieniłem ją z kontrolką hamulca ręcznego i była OK. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem jeszcze raz i wszystkie są dobre (nawet do pewności pomierzyłem miernikiem).
Zauważyłem jednak pod maską (zaraz pod szybą) odstający kabel zakończony "oczkiem" - wygląda na masowy i myślę czy to nie mogły być powodem nie zapalającej się lampki (dodam, że nie świeciła od kupna samochodu).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-12-2009, 22:18
|
|
|
lukiex, sprawdz jakosc sciezek na plytce licznika oraz zimne luty, watpie aby ten kabel odpowiadal za sama kontrolke CE, jak dojdziesz po sciezkach ktore piny zasilaja kontrolke CE to na nich sprawdz napiecie, moze to byl celowy zabieg przez poprzedniego sprzedajacego, aby kontrolka CE nie swiecila sie permanentnie. Kontrolka CE komunikuje sie z ECU. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 14-12-2009, 22:35
|
|
|
Jutro wszystko sprawdzę jeszcze raz dokładniej.
Doczytałem się też, że obok nogi pasażera znajduje się przekaźnik, który jest odpowiedzialny właśnie za tą kontrolkę. Podłączyłem to bezpośrednio i dalej to samo, czyli tam jest wszystko OK.
Pozdrawiam
[ Dodano: 14-01-2010, 09:43 ]
Witam
Odnawiam temat. Mianowicie autko właśnie zostało przywiezione od mechanika, który się poddał. Sprawdził rozrząd, wszystkie czujniki - mówił, że są OK. Autko dodatkowo po pobycie u mechanika straciła iskrę (przedtem była). Dodam, że dioda z ECU jak nie świeciła tak nie świeci.
Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł?
Czy przy uszkodzeniu immo jest iskra tylko nie dochodzi paliwo czy jak to jest?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|