Pytania o Eclipse |
Autor |
Wiadomość |
Cliber
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Calibra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 16-12-2009, 19:20 Pytania o Eclipse
|
|
|
Na wstepie chciałem powitac wszystkich mitsumaniaków. Jestem tu nowy ,ale do rzeczy. Od jakiegos czasu mysle o kupnie Mitsubishi Eclipse 2g, GS i mam kilka pytan co do tego modelu. Za wszyskie odpowiedzi bede wdzieczny. Pierwsze znich- czy ktores z tych modeli mialy moze ocynkowana blache? Jaka jest dlugosc skrzyni (ile poleci na 2- ce) i najwazniejsze, ile koni moge wyciagnac z silnika (4g63) ,bez turbo ani nitro w profesjonalnej firmie tuningowej? Prosze o pomoc jesli ktos wie, pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:45
|
|
|
Czyli tak. Myślisz o stuningowaniu 4g63 bez turbo i nitro czyli i tak wysoka cena. Co do osiągów pierwsza generacja ma lepsze tak jak i blachy, zato lepiej wchodzi w zakręty. A co do tego zwiększania mocy to nie lepiej poszukać 2g z turbo bo taniej cie szarpnie . |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
Cliber
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Calibra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 16-12-2009, 21:19
|
|
|
Z tego co wiem turbo niestety sporo pali, poza tym czesci beda bardzo drogie . Chcialem 'podciagnac " troche zwyklego GS'a zeby miec z niego frajde i pokazac ze misiek tez potrafi . |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 16-12-2009, 21:58
|
|
|
Nikoś http://demotywatory.pl/568292/Przecinek
Cliber - znaczna większość japońców miała ocynkowane blachy, gsy też. Po co ci wiedziec ile poleci na dwójce?. A to ile koni możesz wyciągnąć z silnika zależy bardziej od finansów. Kto ci powiedział że części do turbo są bardzo drogie? Kosztują tyle samo co do GSa. Zanim zaczniesz tunningować postaraj się o odzyskanie seryjnych 147KM. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-12-2009, 22:05
|
|
|
nie ma czegoś takiego jak tani tuning jeśli chodzi o silnik, zazwyczaj tani oznacza tyle, że nie przynosi wzrostu mocy wcale, albo tylko o kilka koni.
Zgodzę się z opinią wuerce co do turbo. W zasadzie jeśli chce się mieć naprawdę mocnego klipera bez naprawdę dużego wkładu finansowego to najlepiej znaleźć turbo. A co do tego, że dużo pali no to wiadomo przyjemność kosztuje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cliber
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Calibra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 17-12-2009, 13:02
|
|
|
Ale kto powiedzial ze tuning musi byc tani? Moge na to przeznaczyc kilka tysi, jednak boje sie pakowac w turbo, to juz chyba za powazne auto jak dla mnie. A chce wiedziec ile poleci na 2-ce zeby sprawdzic dlugosc skrzyni. Troche wiecej koni pod maska z krutka skrzynia powinny dac jakies efekty. No wiec da sie wycisnac z tego silnika dodatkowo 30 kucy? I czy po lifcie wszystkie kliperki mialy ocynkowana blache? |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 17-12-2009, 20:32
|
|
|
1G na dwójce w okolicach licznikowych 97 leci, ale czy jak chcesz sie z tego dowiedzieć jakie jest przełożenie główne lub pojedynczych biegów?
30 koni myślę, że jest realne. Nie wiem czy polifty były w ocynku. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
Cliber
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Calibra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:31
|
|
|
Krutsze biegi, lepszy start w przyblizeniu. dzieki wuerce za pomoc. |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 26-12-2009, 10:37
|
|
|
wuerce napisał/a: | Nie wiem czy polifty były w ocynku. |
tak były,
wuerce napisał/a: | 30 koni myślę, że jest realne |
jeśli to ma być bez turbo to koszty nie sa małe ,jeden znajomy juz to robił koszt 8 tysiecy,
a co do nitro ciekawe rozwiązanie ale mało praktyczne , jak masz 4g63 6 bolt N/A pod maską to potrzebujesz kolektory i tłoki od turbo wał jest ten sam ,do tego dolot i turbo oraz skrzynie sprzegło zamach i ECU ,albo Ecu Master'a koszt samego silnika przy założeniu czesci uzywanych z 4g63T około 10-12 tysi + robocizna... chyba ze wszystko zrobisz sam
,zakładając turbo moze założyc mocniejsze niż oryginalne 14b i dmuchnąć mu wiecej na 16g , silnik ma potencjał na 300 KM maks na ori czesciach potem żaden tuner nie daje gwarancji na silnik....
Jeśli już chcesz sie bawić to rób porządnie i zakładaj turbo |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-12-2009, 18:32
|
|
|
wg. mnie koszty są większe niż potencjalna korzyść, no chyba, że jesteś w stanie to zrobić sam i lubisz po prostu grzebać w aucie i ładować w nie bezpowrotnie kasę, no bo jak wiadomo kasa za mody nie zwraca się przy sprzedaży. Nie żebym odradzał bo mam paru znajomych którzy mają nadmiar gotówki i robią to po to by być indywidualnym, bawią się, modują a jak skończą sprzedają i kupują nowe auto do modzenia, to jest jak hazard, po prostu wciąga |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2009, 13:17
|
|
|
MATi1G, Kazber, kolega pytał o zwiększenie mocy wolnossaka, a nie uturbienie. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
raQo
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g Gie eSsS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 27 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-12-2009, 20:38
|
|
|
Cliber napisał/a: | Ale kto powiedzial ze tuning musi byc tani? Moge na to przeznaczyc kilka tysi, jednak boje sie pakowac w turbo, to juz chyba za powazne auto jak dla mnie. | jak dla mnie bezsens totalny, GS ma 150powiedzmy , turbo ma 200 to skoro chcesz kilka tysięcy wpakować w gsa i mieć coś pokroju mocy turbo które byś miał nie pakując kilku tysięcy do gsa to jest sen się w to bawić, nie lepiej wpakować kilka tysięcy w turbo i mieć bardzo dużo koni, a tak przy gsie może ze 170max 180 mam i mam nadzieje że liczysz się z tym co trzeba w wolnossaku zrobić żeby tyle uzyskać nie sam stożek i końcowy wydech |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2009, 20:51
|
|
|
raQo, taka polska moda, kupiś 150 koni i "stjuningować" do 180 chyba tylko po to żeby móc się "lansować autem po tjuningu".
Oczywiście jest bezsensem kupowanie auta 150 konnego i go "wsmacniać", skoro w ofercie marki jest mocniejsze. I nie ma argumentu że Turbo więcej pali, ponieważ GS po "tjuningu" bedzie miał koni mniej niż Turbo, a palić będzie więcej.
Tuning ma sens w przypadku turbo dlatego że:
1. Nie ma w ofercie marki mocniejszego wózka.
2. Są do takiego tuningu specjalne PROFESJONALNE pakiety części (do GS nie ma)
3. Zajmują się tym profesjonalne firmy tuningowe.
"Tjuning" nie ma sensu w przypadku N/A dlatego że:
1. Jest w ofercie marki auto z mocniejszym silnikiem
2. Nie ma PROFESJONALNYCH zestawów dp takiego "tjuningu"
3. Żadna z PROFESJONALNYCH firm nie podejmie się "tjuningu" bez zamontowania TURBA, ponieważ nie ma sensu inaczej, a żeby zamontować Turbo w N\A to lepiej go sobie zostawić i kupić drugie auto z Turbo taniej wyjdzie i mniej roboty i szybciej czasowo więc koło się zamyka i po co dalej klepać bez sensu. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Cliber
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Calibra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 29-12-2009, 10:55
|
|
|
GS ma 150powiedzmy ,
Gs ma 140 turbo 200KM, ale nie na koniach mechanicznych mi zalezy a na momencie obrotowym. Chce miec frajde z miska , a nie musi byc on najszybszy i miec duzo koni. A boje sie pakowac w turbo, gdyz nigdy nie mialem do czynienia z autem z turbina, koszty napraw moga byc spore, a pozatym nie wiem gdzie moglbym naprawic takie turbo, bo nie kazdy mechanik sie na tym zna. I nie chce sie "lansowac" stuningowanym autem, bo tego i tak nie widac, ale chce miec radosc z jazdy nim. |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 30-12-2009, 11:00
|
|
|
+ wolnossaka jest taki że nie bedzie mieć turbo dziury ,
jeśli chcesz duży moment to tylko turbo ,do wolnossaka żeby podnieść moc to wałki ostrzejsze wyliczony dolot i wydech lzejsze koło zamachowe dobre sprzegło i strojenie na ECU Masterze może do 170 dobijesz ,ale nie wiadomo jak z Twoją skrzynią może wytrzyma może nie ,wróżenie w sfusów ,koszt duży ,no i trzeba sie liczyć że może być problem na wolnych obrotach jak wałki beda za ostre
Jedyne sensowane rozwiązanie to wpakowanie 4G63T ori z całym osprzętem (skrzynia,ECU wiązka itd. i cieszenie się jazdą,mozna też zakładać turbo na GS'ie ale to drożej widzie chyba że dorwiesz używane graty od turbo ,tak czy siak 10 koła minimum musisz miec ,
Sam dolot i wydech nic Ci nie da bez Ecu Master'a i wystrojenia auta bedzie tylko inny dzwiek a może nawet gorzej, Eclipse to nie Honda i taki tani w modach nie jest i prosty niestety |
|
|
|
 |
|