Co jest lepsze diesel czy benzyna (silnik) |
Autor |
Wiadomość |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 16-12-2009, 22:14 Co jest lepsze diesel czy benzyna (silnik)
|
|
|
Witam nie mogłem znaleźć nigdzie w tym forum i się zastanawiam może mi ktoś to wyjaśni
Co lepsze czy silnik Diesla czy benzyna + gaz co wybrać?
Auto ma być rekreacyjne (oczywiście Pajero I krótki tu tylko to auto jest brane pod uwagę ) czasami do miasta czasami do lasu a innym razem na malutka przeprawówkę.
Miałem już terenówkę w dieslu lecz już się lekko zużyła i poszła do kogoś innego teraz mam dylemat.
Może ktoś napisze swoją opinie ? |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 17-12-2009, 09:46
|
|
|
Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 17-12-2009, 17:11
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam |
super dziękuje Bardzo pomogłeś mi teraz jestem już pewien co chcę
na pewno disel 2,5 td lub tdi
ma może jeszcze mi to wyjaśnisz turbo disel to wiem tle td "Intercooler" jakie ma zastosowanie rozumiem "chłodnica pośrednia" chłodnica powietrza doładowującego ale w samym pajero jak się sprawdza ? co jest lepsze w teren tdi czy zwykły td ? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2009, 18:04
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam |
super dziękuje Bardzo pomogłeś mi teraz jestem już pewien co chcę
na pewno disel 2,5 td lub tdi
ma może jeszcze mi to wyjaśnisz turbo disel to wiem tle td "Intercooler" jakie ma zastosowanie rozumiem "chłodnica pośrednia" chłodnica powietrza doładowującego ale w samym pajero jak się sprawdza ? co jest lepsze w teren tdi czy zwykły td ? |
A nie jest tak, że zwykły TD ma 88km, a z intercooler'em ma 99-100km? |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 17-12-2009, 19:35
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: | mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam |
super dziękuje Bardzo pomogłeś mi teraz jestem już pewien co chcę
na pewno disel 2,5 td lub tdi
ma może jeszcze mi to wyjaśnisz turbo disel to wiem tle td "Intercooler" jakie ma zastosowanie rozumiem "chłodnica pośrednia" chłodnica powietrza doładowującego ale w samym pajero jak się sprawdza ? co jest lepsze w teren tdi czy zwykły td ? |
A nie jest tak, że zwykły TD ma 88km, a z intercooler'em ma 99-100km? |
no tak ma więcej to znaczy więcej pali tak ? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2009, 20:50
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | no tak ma więcej to znaczy więcej pali tak ? |
Nie koniecznie. Jeśli nawet to nie dużo więcej. A dynamika znacząco zyska. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 17-12-2009, 21:17
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam |
3.0V6 to silnik wysokoobrotowy? To dobre...ja jestem za benzyniakiem zwłaszcza jak dzisiaj przy panujących -12 gradusach ta wspaniała brać mająca te wspaniałe diesle stała na poboczach i drapała się po głowie co dalej to ja bez żadnych ale mknąłem do przodu.
I co lepsze? |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:05
|
|
|
1405 napisał/a: | mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Myśle że obojętnie do jakiego kolwiek użytku to silnik diesla będzie lepszy;
-mocniejszy,-żywotniejszy i bardziej odpowiedni do obciążeń w terenie. To są silniki wolnoobrotowe (z zasady) i dlatego wykorzystywane są również w sprzęcie ciężkim typu koparki, spycharki czołgi itp.
Terenówki, busy,i ciężarowe powinny mieć diesla a że wsadzą benzyne a do osobówki diesla to poprostu nie każdy musi się znać klient chce niech ma,rozwali się to dobrze będzie robota.Benzynowe silniki muszą być duże i paliwożerne aby wyciągnąć stałą moc spalają połowe więcej benzuny aby dorównać mocom do diesla.Nie pisze o silnikach szlifierkach które uzyskują wysoki moment obrotowy krótko jakie idą do osobówek
pozdrawiam |
3.0V6 to silnik wysokoobrotowy? To dobre...ja jestem za benzyniakiem zwłaszcza jak dzisiaj przy panujących -12 gradusach ta wspaniała brać mająca te wspaniałe diesle stała na poboczach i drapała się po głowie co dalej to ja bez żadnych ale mknąłem do przodu.
I co lepsze? |
co do odpalania diesla to wystarczy dobra bateria mam passata 1,9 td i pali na dotyk ale dobra bateria lecz znajomy ma Citroena Jumpera i miał problem bo bateria mu nie dogrzała świec żarowych i tez miał mały problem, ale inny kumpel z osiedla miał problem z benzynowym silnikiem lecz jeden i drugi na kable odpalili.
moim zdaniem to w te mrozy jest winna bateria i nic po za tym. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:26
|
|
|
A o zamarzaniu oleju napędowego słyszałeś?
Samo odpalenie to połowa sukcesu...sztuką jest jeszcze dojechanie do celu i nie stanięcie w szczerym polu...Sam przez CB słyszałem jakie cuda muszą robić kierowcy TIR-ów jak stoją w takie mrozy w kolejce do odprawy na granicy. Ponoć niezawodny jest denaturat, benzyna, uszlachetniacze a w ostateczności do dostania na stacji tylko za wschodnia granicą nafta...do ropy dolewają też jak dobrze zrozumiałem płyn hamulcowy chyba DOT-ten patent pochodzi ponoć z Białorusi. Jak w porę zatankujesz zimówką to nie ma czym się martwić ale jak przegapisz i mróz złapie niespodzianie to wtedy kicha. |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:29
|
|
|
Witam
Co do odpalania to nie wina baterii tylko paliwa .
A żeby się ustrzec tego dobrze by było dolać około 0,5 litra denaturatu na ok .40 litrów paliwa i tu nie tylko do ropy a i benzyny . dlaczego? ponieważ w paliwie są cząsteczki wody i wraz ze spadkiem temperatury powstają kryształki lodu i powstaje problem z odpaleniem . a z ropy po spadku temperatyry poniżej 16 *C zaczyna wytrącac się parafina a jeszcze niżej ropa osiąga postać papki kaszy którażle przepływa przez przewody paliwowe.
Zwykły diesel ( bez turbo)o tej samej pojemności zawsze będzie miał mniej kucy
ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:39
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Zwykły diesel ( bez turbo)o tej samej pojemności zawsze będzie miał mniej kucy
ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo
pozdrawiam |
I 2.5TD i 2.5TD Intercooler to silniki turbodoładowane. Wolnossące były raczej tylko 2.3D.
Jeśli się mylę to poprawcie. Nawet jak auto ma być intensywnie wykorzystywane to turbosprężarka w niczym nie przeszkadza, jeśli tylko pamiętamy, że mamy takie "coś" pod maską.
1405 napisał/a: | ta wspaniała brać mająca te wspaniałe diesle stała na poboczach i drapała się po głowie co dalej to ja bez żadnych ale mknąłem do przodu. |
Bo ta wspaniała brać zapomniała, że teraz nadejdzie pora roku zwana zimą |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 17-12-2009, 23:16
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Co do odpalania to nie wina baterii tylko paliwa .
A żeby się ustrzec tego dobrze by było dolać około 0,5 litra denaturatu na ok .40 litrów paliwa i tu nie tylko do ropy a i benzyny . dlaczego? ponieważ w paliwie są cząsteczki wody i wraz ze spadkiem temperatury powstają kryształki lodu i powstaje problem z odpaleniem . a z ropy po spadku temperatyry poniżej 16 *C zaczyna wytrącac się parafina a jeszcze niżej ropa osiąga postać papki kaszy którażle przepływa przez przewody paliwowe.
Zwykły diesel ( bez turbo)o tej samej pojemności zawsze będzie miał mniej kucy
ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo
pozdrawiam |
jest zima i czas na paliwo zimowe a nie z zapasów letnich lub "uszlachetniacze" czas dodać
Nie rozumiem co masz na myśli w tym stwierdzeniu "ale jak ma auto dostać czasem w dupe to wolał bym bez turbo" ???????????? |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 20-12-2009, 13:17
|
|
|
Witam
Oj Wacław widać nie dopadł Ciebie mróz że i ropa zimowa nic tu
Zdaje sobie sprawe że ludzie z okolic międzyrzecza jeżdżą na wojskowej ropie , która dopiero przy 41*C wykazuje obiawy gęstnienia
A co do turbo to zobacz na co są narażone sprężarki w terenówkach a koszty naprawy są nie małe
pozdrawiam |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 20-12-2009, 14:24
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Oj Wacław widać nie dopadł Ciebie mróz że i ropa zimowa nic tu
Zdaje sobie sprawe że ludzie z okolic międzyrzecza jeżdżą na wojskowej ropie , która dopiero przy 41*C wykazuje obiawy gęstnienia
A co do turbo to zobacz na co są narażone sprężarki w terenówkach a koszty naprawy są nie małe
pozdrawiam |
nie oceniaj wszystkich według siebie ze Ty jeździsz na wojskowej ropie to nie znaczy ze to muszą wszyscy jeździć tak, wystarczy kupic na Orlenie ulepszacz i dodać i też nie zamarza a co do części to dla czego mówisz ze są nie małe?
to według Ciebie to zwykły diesel jest lepszy? |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 20-12-2009, 22:08
|
|
|
ja bym benzynę wybrał przynajmniej wtedy jest czym jechać |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
|