Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0] Pomocy!!! brak przedniego napędu 4x4 był i nie ma
Autor Wiadomość
MACIEK1_2008 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3000 V6 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Sosnówka
Wysłany: 19-12-2009, 12:52   [3.0] Pomocy!!! brak przedniego napędu 4x4 był i nie ma

Witam
Czy jest możliwość zeby od dużego mrozu nie chce sie zapiąć przedni napęd
Czy jest on załączany mechanicznie czy w jakiś inny sposób np. podciśnieniowo
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 19-12-2009, 19:25   Re: Pomocy!!! brak przedniego napędu 4x4 był i nie ma

MACIEK1_2008 napisał/a:
Witam
Czy jest możliwość zeby od dużego mrozu nie chce sie zapiąć przedni napęd
Czy jest on załączany mechanicznie czy w jakiś inny sposób np. podciśnieniowo

U mnie też czasami nie chcą łapać sprzęgiełka zwłaszcza jak są pod obciążeniem...pomaga z włączonym przodem cofniecie i ruszenie bez obciążenia-wtedy załapują bez zgrzytów.
Mróz może prawdopodobnie się do tego przyczyniać.
Przedni napęd jest załączany mechanicznie a dla ograniczenia oporów toczenia podczas jazdy z samym tyłem zastosowano sprzęgiełka na piastach które działają podobnie jak bendyks w rozruszniku tylko że w obie strony.
Masz automatyczne sprzęgła czy trzeba kręcić pokrętłem?
 
 
 
MACIEK1_2008 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3000 V6 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Sosnówka
Wysłany: 19-12-2009, 19:40   

mam automaty
odkręciłem dekielki i w jednym było pełno smaru który przy -16 stopniach zgęstniał i to może być przyczyna
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 19-12-2009, 19:59   

MACIEK1_2008 napisał/a:
mam automaty
odkręciłem dekielki i w jednym było pełno smaru który przy -16 stopniach zgęstniał i to może być przyczyna
To tak samo jak u mnie -też automaty.
Całkiem prawdopodobne że ten gęsty smar utrudnia załączenie napędu.
No nareszcie ktoś z benzyniakiem :biggrin: bo czułem sie jakoś samotnie na tym forum.
 
 
 
MACIEK1_2008 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3000 V6 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Sosnówka
Wysłany: 21-12-2009, 18:08   

Dalej nie mam napędu co może być przyczyną
zagladałem pod spód jak ojciec ruszał to kręciła sie tylko lewa półośka prawa tylko przez chwile nie mam juz pojęcia co jest grane
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 21-12-2009, 21:46   

MACIEK1_2008 napisał/a:
Dalej nie mam napędu co może być przyczyną
zagladałem pod spód jak ojciec ruszał to kręciła sie tylko lewa półośka prawa tylko przez chwile nie mam juz pojęcia co jest grane

A wał napędowy przedni też się kreci?
Wygląda na to ze sprzęgiełko Ci poszło na lewym kole. Ja to kiedyś sprawdzałem tak z ciekawości czy działa w lecie kręcąc najpierw jedna półosią a potem drugą przy wyłączonym napędzie...jedna i druga po pewnym obrocie się zacinała. I jak na razie jest w porządku.
 
 
 
MACIEK1_2008 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3000 V6 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Sosnówka
Wysłany: 21-12-2009, 21:48   

czy wał sie kręci to nie sprawdzałem ale jak jedno sprzęgiełko nie działa to drugie powinno załączyć sie??czy nie bardzo
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 21-12-2009, 22:01   

MACIEK1_2008 napisał/a:
czy wał sie kręci to nie sprawdzałem ale jak jedno sprzęgiełko nie działa to drugie powinno załączyć sie??czy nie bardzo
Już Ci mówię co i jak...aby przód zaczął ciągnąc muszą być sprzęgnięte oba koła. Jak ciągnie tylko jedno to wówczas zadziała mechanizm różnicowy w przednim moście i cały moment zostanie przeniesiony na tą półoś która ma lżej czyli na tą gdzie walnięte jest sprzęgiełko. Z tego powodu ze w skrzynce rozdzielczej skrzyni biegów nie ma mechanizmu różnicowego i dobrze ze nie ma dlatego samochód jedzie napędzany tylną osią. Gdyby zastosowane było inne rozwiązanie wówczas przy awarii przodu nie pojechałbyś wcale. Jak ze skrzynia wszystko jest w porządku to przy załączeniu przodu wał powinien się obracać stąd moje pytanie...przy wyłączonym powinien stać chyba że chwilowo nie rozłączą się sprzęgiełka to wtedy może się obracać.
 
 
 
MACIEK1_2008 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3000 V6 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Sosnówka
Wysłany: 21-12-2009, 22:18   

Właśnie wróciłem z dworu sprawdzone na włączonych napędach wał przedni sie obraca,po wyłaczeniu przedniego napędu stoi w miejscu,więc to chyba sprzęgiełka bo wcześniej napęd był,jak zaczeło mrozic po -20 napęd przestał działać
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 21-12-2009, 22:30   

MACIEK1_2008 napisał/a:
Właśnie wróciłem z dworu sprawdzone na włączonych napędach wał przedni sie obraca,po wyłaczeniu przedniego napędu stoi w miejscu,więc to chyba sprzęgiełka bo wcześniej napęd był,jak zaczeło mrozic po -20 napęd przestał działać

Wobec tego skrzynia jest w porządku i moment jest przekazywany na przód. Nie łapią tylko sprzęgła.
Co zrobić z tymi elementami to nic Ci nie poradzę bo nie grzebałem przy tym i nie mam pojęcia jak to w rzeczywistości wygląda.
Może przemycie tego i nasmarowanie jakimś dobrym smarem np. do przegubów, czy grafitowym coś pomoże...Jak dalej będą się zacinać to szukaj jakiś używek chyba że zdecydujesz się na nowe.
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 21-12-2009, 22:46   

1405 napisał/a:
Co zrobić z tymi elementami to nic Ci nie poradzę bo nie grzebałem przy tym i nie mam pojęcia jak to w rzeczywistości wygląda.

Jeśli skrzynia SS to można na stale "zagwoździć" jeśli ES to rozebrać umyć nasmarować dobrym smarem i powinno chodzić o ile nie było jakiegoś zgrzytu co mogło by świadczyć ze niestety coś się urwało. MACIEK_2008 jeśli będziesz rozkręcał sprzęgiełko zwróć szczególną uwagę na to co gdzie i jak siedziało aby dokładnie tak samo złożyć ->> niby banalne a jedna podkładka która ma "skrzydełka" odwrotnie założona i będzie d....a
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
MACIEK1_2008 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3000 V6 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Sosnówka
Wysłany: 21-12-2009, 23:03   

Jutro powalcze z nimi jeszcze

[ Dodano: 21-12-2009, 23:43 ]
Żadnych zgrzytów nie było poprostu nie zadziałały w te ostatnie mrozy i tak już zostało jutro je bede reanimował

[ Dodano: 22-12-2009, 16:35 ]
Sprzęgiełka rozebrane wyczyszczone nie ma żadnych śladów uszkodzeń ,a sprzęgiełko jak nie załączało napędu tak nie załacza
półoś kręci się a sprzęgiełko nie zapina przodu
 
 
 
axxxr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5 td
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Kalisz Pomorski
Wysłany: 18-01-2010, 11:19   

Mam ten sam problem tyle że z prawą osią jak odkręciłem sprzęgiełko okazało się że ścieło klinik opierający sie o piastę napędową przez co wieloklin nie zaczepia się. Próbowałem napawać ale chyba jeszcze za mało bo wprawdzie się załączył ale z kolei nie chce się rozłączyć.
 
 
GERING 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I V6 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: Głogów
Wysłany: 07-02-2010, 13:41   

zobacz czy właśnie ten klinik czyli zeger tzw. Ci nie spada, ja smaruje delikatnie smarem grafitowym i nawet przy tych mrozach -20 zawsze się załącza... jak spada zeger to wieloklin będzie się cofał i nie będzie załączał. Sprawdź czy na pewno klin zaskoczył bo go ciężko wsadzić i może wyglądać że niby siedzi a jednak nie, jak nie będzie chciał wejść to usuń za nim tą cieniutką podkładkę grubości ok 0,1mm
_________________
OFF - ROAD ŁĄCZY !!!
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 31-07-2010, 15:46   

czy po ściągnięciu z piasty sprzęgiełek automatycznych można jechać czy jest to możliwe
czy moge założyć sprzęgiełka manualne gdzie miałem wcześniej automaty?
na co zwrócić szczególną uwagę przy rozbieraniu sprzegiełka ?
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.