Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szybkość rozgrzewania silnika 1,8
Autor Wiadomość
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2009, 22:09   szybkość rozgrzewania silnika 1,8

Szanowni posiadacze lancerów 1,8 powiedzcie mi, jak szybko nagrzewają się wasze motory (o ile ktoś przełącza wyświetlacz na temp.). W te mrozy (-13 w dzień) pojeździłem samochodem żonki i trochę się zdziwiłem, po ok 25km po mieście silnik nie doszedł swojej temperatury roboczej. Dopiero po przełączeniu skrzyni (CVT) na tryb manualny i obrotach w okolicach 5-6000 obr/min się udało. Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Mój galant po 4 kilometrach od odpalenia całkiem zimnego i spokojnej jeździe (zimny silnik) temperaturę silnika ma normalną tzn. roboczą (połowa na wskaźniku).
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-12-2009, 22:51   

darul1 napisał/a:
po ok 25km po mieście silnik nie doszedł swojej temperatury roboczej

a jak sprawdzasz ze silnik doszedl badz nie doszedl do temperatury roboczej?
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
ohayo 
Forumowicz


Auto: Lancer SB 1.8 Invite '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2009, 09:42   

darul1 napisał/a:
powiedzcie mi, jak szybko nagrzewają się wasze motory

W 15-stopniowym mrozie po ok. 8-10 km temperatura płynu chłodniczego już się nie podnosi, ale nie jestem pewny, czy jest to jednoznaczne z roboczą temperaturą silnika.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-12-2009, 10:31   

ohayo napisał/a:
W 15-stopniowym mrozie po ok. 8-10 km temperatura płynu chłodniczego już się nie podnosi, ale nie jestem pewny, czy jest to jednoznaczne z roboczą temperaturą silnika.

nie jest, silnik rozgrzewa sie w w zaleznosci od warunkow, temperatury otoczenia od 4 do jakis 20KM...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20-12-2009, 11:15   Re: szybkość rozgrzewania silnika 1,8

darul1 napisał/a:
Szanowni posiadacze lancerów 1,8 powiedzcie mi, jak szybko nagrzewają się wasze motory (o ile ktoś przełącza wyświetlacz na temp.). W te mrozy (-13 w dzień) pojeździłem samochodem żonki i trochę się zdziwiłem, po ok 25km po mieście silnik nie doszedł swojej temperatury roboczej. Dopiero po przełączeniu skrzyni (CVT) na tryb manualny i obrotach w okolicach 5-6000 obr/min się udało. Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Mój galant po 4 kilometrach od odpalenia całkiem zimnego i spokojnej jeździe (zimny silnik) temperaturę silnika ma normalną tzn. roboczą (połowa na wskaźniku).

Mój rozgrzewa się do temp. roboczej, to znaczy do połowy wskaźnika, po mniej więcej 5-6 minutach jazdy. Wczoraj pojechałem po 23-iej, kiedy było -14, odwiedziłem dwie stacje benzynowe po drodze i zmierzyłem czas nagrzewania - 6 minut - z tym, że wcześniej stał w garażu,gdzie było +2.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-12-2009, 11:23   

darul1 napisał/a:
temperaturę silnika ma normalną tzn. roboczą (połowa na wskaźniku).

Robson86, to jako odpowiedz na Twoje pytanie.

Rozwin proszę temat o rozgrzewaniu się silnika i jego temperaturze roboczej, bo w tym temacie Twoje posty sa troche zbyt ogólnikowe…
 
 
krzycho81 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-12-2009, 19:50   

darul1 napisał/a:
jak szybko nagrzewają się wasze motory


Wczoraj w nocy przy wyświetlanej temperaturze -25 około 10 -15 km. Jazda do 60km/h. W mieście przy -12 około 5 km.
 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2009, 22:27   

Dzięki krzycho81 i mazin, chyba jednak muszę zmienić termostat. Wczoraj jeździłem uparcie ok 50km po mieście i dopiero zagrzałem go w sposób opisany w I poście.
Robson - jak będziesz naciskał przycisk po lewej stronie deski, to dojdziesz do piktogramu udającago wskaźnik temperatury silnika. Producenci samochodów już kilkadziesiąt lat temu umówili się, że połowa wskaźnika to temperatura robocza silnika, która bez względu na to czy auto porusza się w Norwegii czy w Tanzanii, jest taka sama (wykluczając ewentualne usterki).
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2009, 22:49   

darul1, wskaźnik na desce nalezy traktować jako wskaźnik o "orientacyjnej" dokładności. To, czy silnik osiąga i utrzymuje właściwą temperaturę należy sprawdzić testerem tj. sprawdzić jaką informację o temperaturze silnika otrzymuje sterownik silnika lub jakikolwiek inny sterownik który odbiera sygnał o temperaturze płynu chłodzącego (klima, skrzynia biegów AT itp)
_________________

 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 20-12-2009, 22:55   Re: szybkość rozgrzewania silnika 1,8

darul1 napisał/a:
Dopiero po przełączeniu skrzyni (CVT) na tryb manualny i obrotach w okolicach 5-6000 obr/min się udało. .


Nie bardzo łapie, to w trybie auto nie mogłeś uzyskać takich obrotów :scratch:
 
 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2009, 22:57   

tomekrvf nie pytałem o dokładne stopnie tylko o temp roboczą "dostępną" dla kierowcy za pomocą wskaźnika. Gdybyś czytał dokładnie to wiedziałbyś, że chodzi mi o szybkość dochodzenia do temperatury roboczej "wskaźnikowej" w zależności od temperatury zewnętrznej.

[ Dodano: 20-12-2009, 23:02 ]
fargo można i na auto ale przy obecnym stanie nawierzchni mało prawdopodobne, koła łapią poślizg i włącza się VSC ograniczając obroty.
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 21-12-2009, 07:43   

Po ok. 5 km jazdy miejskiej dochodzi do temperatury roboczej (czyli połowy skali wg wskaźnika). Niezależnie od tego czy w trybie auto, czy manual, przy raczej spokojnej jeździe, w temp. -12 st. C
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2009, 11:04   

darul1 napisał/a:
tomekrvf nie pytałem o dokładne stopnie tylko o temp roboczą "dostępną" dla kierowcy za pomocą wskaźnika. Gdybyś czytał dokładnie to wiedziałbyś, że chodzi mi o szybkość dochodzenia do temperatury roboczej "wskaźnikowej" w zależności od temperatury zewnętrznej.

Przeczytałem dokładnie. Napisałem też że wskaźnik na wyświetlaczu nie odzwierciedla idealenie temp. silnika.
_________________

 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 12:47   

Nie pytałem o idealną temp. silnika tylko tą wskaźnikową

[ Dodano: 21-12-2009, 12:49 ]
el_diablo dzięki
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2009, 14:58   

No to ja się dorzucę: od temperatury -13 st (stał na mrozie przez noc) do pierwszego "słupka" na wskaźniku (wtedy włącza się również dmuchawa ciepłego powietrza) - 6 min, do pojawienia się następnego elementu na wskaźniku +3 min. Po następnych 4 min. NIE pojawił się następny "słupek". To wszystko w ruchu miejskim. Dalej nie wiem, bo wjechałem do parkingu podziemnego :) Ja uważam, że załączenie się dmuchawy (1 słupek) oznacza, że silnik już jest jako tako rozgrzany i można depnąć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.