Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: swinks_UK
08-02-2009, 02:43
[E88A 2.5 4WD] ABS
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-12-2008, 22:16   [E88A 2.5 4WD] ABS

A więc tak:
Pompa ABS działa cały czas.
To znaczy,mimo wyłączonego silnika,pracuje nadal.
Problem pojawił się dwa razy,ale po odpięciu kostek od pompy znikał.
Teraz ta metoda nie działa.


Jeśli ktoś ma wiedzę,co kwiczy,to proszę o pomoc.
Denerwuje mnie,jak coś w aucie nie działa :evil:

Pozdro :)
_________________

 
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 09:46   

Mam pytanie : jak wyłączysz silnik to słychać że pompa działa cały czas ? Czy kontrolka ABS'u ciągle się pali nawet po teście przy odpaleniu ?

[ Dodano: 10-12-2008, 11:57 ]
Nie jestem pewien czy sterownik jest w pompie dzwoniłem do znajomego mechanika w tej sprawie i powiedział że raczej jest w pompie... Proponuje podłączyć pod komputer i zrobić test błędów ...
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 10-12-2008, 16:29   

sterownik od ABS-u znajduje się po stronie pasażera, tylko nie pod nogami (tam jest od ECS-u) a tak jakby po wewnętrznej stronie błotnika, w przedziale pasażerskim oczywiście. A co do podłączania do kompa to cięzko będzie, gdyż większość mi znanych kompów nie łaczy się z nim (KTS, LUNCH, i jakiś tam jeszcze) więc nie wiem, czy serwis nie wchodzi w gre...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10-12-2008, 17:13   

mitsu_pl napisał/a:
więc nie wiem, czy serwis nie wchodzi w gre...
Cytat:
Mam pytanie : jak wyłączysz silnik to słychać że pompa działa cały czas ? Czy kontrolka ABS'u ciągle się pali nawet po teście przy odpaleniu ?


Dokładnie :(


mitsu_pl napisał/a:
więc nie wiem, czy serwis nie wchodzi w gre...


Poczytałem troszkę,i spróbuję to wymigać.
Napiszę jak coś będę wiedział.

[ Dodano: 10-12-2008, 22:35 ]
No i kurde podłączyłem kostki,i działa bez problemów. :shock:
Mimo wszystko sprawdzę wszystko od czujników,po pompę.
:roll:
_________________

 
 
 
sion2002 
Mitsumaniak
Co by tu teraz...

Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 453
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-02-2009, 01:08   

Jeśli nadal nie doszedłeś co to może być to może pomogę. W Ecli miałem często to samo - okazało się, że zawieszał się przekaźnik. Zamiast odpinać akumulator po prostu go wyjmowałem i wkładałem - czasami trzeba było stuknąć :shock:
Ostatnio jak nim porządnie "stuknąłem - przestał sie problem powtarzać :twisted:
_________________
http://chomikuj.pl/sion2002 zapraszam

Colt 1986 -> Audi B3 1990 1,6 -> Gal E54A 6A12 1993 -> Carisma TD 1998 -> Gal TD 1997 -> :( Ecli 1993 4G63 (Został w rodzinie - brat - w obce ręce nie oddam) :( Spłonął :( -> Gal '93 E88A 2,5 V6 4x4
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-02-2009, 17:12   

Puki co,problem nie istnieje :D
Jak coś się będzie działo,to będę reagował.
_________________

 
 
 
sion2002 
Mitsumaniak
Co by tu teraz...

Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 453
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-03-2009, 11:38   

Wracając do ABSu... Nie posiadam go. Kontrolka cały czas się pali.


O dziwo wczoraj na chwilę zniknęła kontrolka od niego na desce i zaczął "działać".
Przy pierwszym wciśnięciu hamulca jeszcze było 100% ok - pod warunkiem, że hamowałem z małej prędkości. Przy wyższej trochę przyhamował a potem zaczynał szarpać bez jakiegoś większego hamowania. Przy drugim wciśnięciu hamulca cały czas łapie zamiast hamować - pedał jest wtedy dużo twardszy niż za pierwszym razem. Ponowne puszczenie i naciśnięcie pedału powoduje powtórzenie pierwszej reakcji.

Dojechałem do domu i po ponownym załączeniu samochodu ponownie zapaliła się kontrolka i ABS przestał działać.
Czy może mieć na to wpływ to, że akurat wtedy ECS było ustawione na SPORT? Czy może to być wina pompy a nie czujników? Jak to sprawdzić?

Muszę wymienić tarcze z przodu - jakie polecacie? Mam problemy ze znalezieniem na Allegro właściwych. Jakie klocki Wam się najlepiej sprawdzają?

Pozdrawiam
Szymon
_________________
http://chomikuj.pl/sion2002 zapraszam

Colt 1986 -> Audi B3 1990 1,6 -> Gal E54A 6A12 1993 -> Carisma TD 1998 -> Gal TD 1997 -> :( Ecli 1993 4G63 (Został w rodzinie - brat - w obce ręce nie oddam) :( Spłonął :( -> Gal '93 E88A 2,5 V6 4x4
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-03-2009, 13:11   

ECS,to system zmiany twardości zawieszenia.Nie sądzę,by miał na to wpływ.
Natomiast czytałem sporo ,i z tego co zrozumiałem,można samemu sprawdzić
błędy ABS.
Nawet kiedyś miałem sprawdzić,ale działa jak na razie.
:)
_________________

 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-12-2009, 11:48   

mam pytanie
wszyscy macie abs w galach ?
Bo tak się zastanawiam czy w zimie skuteczniejsze jest hamowanie z abs. Zawsze myslalem ze tak bo :
na śliskiej nawierzchni jak śnieg czy lód tarcie jest prawie żadne , więc zablokowane koła jadą szybciej niż nie zablokowane ( przykład - jedziemy na luzie zaciagamy reczny i co? Zablokowane tylnie koła wyprzedzają nam przednie)
Tymczasem niechcacy zacząłem czytać o tej kwestii i z pomiarów wynika że na śliskim o WIELE lepiej hamuje auto bez abs. Chyba ze jakieś lewe dane znalazłem ?
Da rade poprostu wyjąć bezpiecznik abs żeby sprawdzić co i jak ?
_________________
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-12-2009, 11:52   

To prawda, ABS jest dobry na asfalt (mokry i suchy), ale na śnieg i lód się nie nadaje, wręcz nawet przeszkadza. My z E88A wywaliliśmy cały ABS - zbędne kilogramy ;) Bezpiecznik od ABS-u znajduje się w skrzynce pod maską. Możesz go spokojnie wyjąć i się sam przekonać jak jest lepiej.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-12-2009, 12:43   

ja u siebie też nie mam ABS-u, ale u mnie jest problem taki ze po odchudzeniu auta mam strasznie lekki kufer i w momencie blokowania się kół przy hamowaniu tył ucieka na boki i wprowadza auto w poślizg - co nie zawsze jest minusem heheheh
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-12-2009, 20:13   

No to Ci powiem ciekawostkę... u siebie wywaliliśmy również rozdzielacz sił hamowania, zamiast niego siedzą 2 trójniki. Auto doskonale hamuje na 4 koła, momentalnie je blokując. tylko też trzeba trochę uważać, bo łatwo postawić go bokiem... Na szuter rozwiązanko super :D
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2009, 09:13   

dobra zrobiłem krótki test - rozpędzone auto do 60 km/h i dwa hamowania z ABS i bez ( przydałaby się większa prędkość ale nei bardzo było gdzie).
Przy okazji po wyjęciu bezpiecznika ABS włącza się też kontrolka od 4 WS ( przy wyjęciu bezpiecznika od świateł cofania zresztą też :) )

Nawierzchnia to troszke śniegu i lód.
Wynik: pomimo że to moje pierwsze hamowanie galem bez ABS-u i pomimo że auto rzuca tyłem to jednak droga hamowania nieznacznie krótsza. Można powiedzieć że w granicach błędu mojeog jakżesz niedkonałego testu. Niemniej jednak wierze że kolejne hamowania byłyby krótsze ze względu na przyzwyczajenie do auta.

p.s. sprawdźcie temat o buczeniu bo to nie wał a skrzynia - łożysko wałka zdawczego i nie wiem skąd takei wytrzasnąć :(
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.