[1.8 GDI] Carisma nie chodzi tak jak powinna |
Autor |
Wiadomość |
Khaveci
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: SSC
|
Wysłany: 21-12-2009, 18:44 [1.8 GDI] Carisma nie chodzi tak jak powinna
|
|
|
Witam
Od pewnego czasu mam problem ze swoim samochodem. Sprawdzalismy je z moim mechanikiem i doszedl on do wniosku, ze przyczyna lezy w silniku. Powiedzial ze jeden cylinder padl. I tam w srodku cos jest nie tak. (w najgorszym wypadku czeka wymiana silnika). Po nowym roku bedzie rozbierany silnik. Wymienilismy filtry, oleje, zalalismy lepsze paliwo. I nic. Problem tkwi w tym ze auto stracilo swoja moc. Nie ma takiego przyspieszenia i klekocze jak diesel. Dlawi sie przy szybszej jezdzie. Spalanie takze wzroslo. Dam wam probke dzwieku jak chodzi motor i dzwiek z wydechu (dziur zadnych nie ma a "pierdzi" jak nie wiem). Moze spotkaliscie sie z podobnym problemem albo sami jestescie mechanikami i mozecie podac inna przyczyne. Nie podwazam wiedzy mojego mechanika ale przeciez czlowiek moze sie mylic Oto link:
Plik audio 01.mp4
Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 21-12-2009, 20:44
|
|
|
Według mnie to najprawdopodobniej któryś z zaworów jest nadpalony i prawdopodobnie to jest przyczyną twojego problemu. Kumpel miał taką samą pracę silnika w citroenie Xantii i jak zdjął głowicę to niedowierzał że mu to jeszcze jeździło. Na dwóch cylindrach nie miał praktycznie zaworów a chodził jak traktor i mocy też mu brakowało. Wymienił zawory i samochód jak nowonarodzony. Sprawdź kompresję na poszczególnych garach i wyjdzie ci na którym garze ci się coś stało. Pozdrawiam. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:54 Re: [1.8 GDI] Carisma nie chodzi tak jak powinna
|
|
|
Khaveci napisał/a: | Problem tkwi w tym ze auto stracilo swoja moc. Nie ma takiego przyspieszenia i klekocze jak diesel. Dlawi sie przy szybszej jezdzie. Spalanie takze wzroslo. | Opisane objawy wskazują na to, że prawdopodobnie padła Ci pompa W.C. Poczytaj sobie TEN temat, będziesz po pomiarze napięcia mógł wykluczyć lub potwierdzić czy padła pompa. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Khaveci
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: SSC
|
Wysłany: 22-12-2009, 11:34
|
|
|
wazu napisał/a: | Opisane objawy wskazują na to, że prawdopodobnie padła Ci pompa W.C. Poczytaj sobie TEN temat, będziesz po pomiarze napięcia mógł wykluczyć lub potwierdzić czy padła pompa. |
Nie jestem pewien ale z mechanikiem pompe W.C. sprawdzalismy i ja wykluczylismy. Bardziej prawdopodobne jest to co mowil Jaro. A propo Jaro orientujesz sie jakie sa koszta wymiany tych zaworow |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:39
|
|
|
Podpytam jutro kumpla i ci odpowiem ile on zapłacił. Nie chcę po prostu w ciemno strzelać ale myślę że nie będzie to droga naprawa. Wszystko zależy od mechanika i ewentualnie od części zamiennych.
[ Dodano: 28-12-2009, 22:58 ]
Khaweci sorry że tak późno ale cóż czasem nie jest to zależne od nas. Ale do rzeczy- kumpel zapłacił za całą głowice z zaworami 400 pln bo remont głowicy i zawory oscylowały w kwocie około 700-750 pln. Więc tak mi się wydaje że lepiej poszukać jakiejś używki i włożyć ją do auta i mieć święty spokój. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
|