Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Test Ralliart vs Impreza vs Focus ST
Autor Wiadomość
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2009, 16:45   

capelush napisał/a:

jesli w ralliarcie bylyby siedzenia z evo wtedy mialo by to wiekszy sens- a z cenami jest roznie- mam zaprzyjazanionego dealera mitsu i nie da sie za duzo zejsc z ceny na ralliarcie- na fordzie niestety sie udalo pomimo dolozenia praktycznie calego wyposazenia dodatkowego.
No cóz :D Fotele z Evo X są the best chociaż te z Subaru bugeye'a też były fajne . Za to w to ze nie udalo sie zejsc z RA nie chce mi sie wierzyc maja w pamieci to ile zeszli mi z Evo :D
zene_k napisał/a:
Jeszcze o skrzyni. Ruszając spod świateł po prostu naciskam gaz i jadę. I nawet jeśli nie staram się mocno przyspieszać, to i tak wyprzedzam inne samochody, bo nie tracę czasu na zmianę biegów.
Mimo wszystko nawet z moim manualem bede szybciej. Nawet nie jest to kwestia mocy silnika a dostepnosci takiego momentu zeby ruszyc tak jak chce. Sprobuj ruszyc tym z odcinki :D

A co do tego ze Focus RS nie jest najlepszy to ciezko sie zgodzic czytajac gazety motoryzacyjne :D Wszystkie wychwalaja pod niebiosa... nawet byl juz szybszy od Forda GT , brakowalo mi tylko pojedynku z Focusem WRC i jakims Koeningseggiem :D
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2009, 17:55   

j-rules napisał/a:
powaznie?
Dla mnie to byly nawygodniejsze fotele w swojej klasie w swego czasu przetestowalismy z ojcem kupe aut typu compact. Focusa wybralismy za zawieche (doskonala) i wlasnie komfort i wygode (a tato ma problemy z kregoslupem wiec wie co to znaczy naprawde dobry fotel). przejechal 100 tysiecy bez zadnej najdrobniejszej nawet awarii technicznej.
tylko ja mam 203cm wzrostu
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-12-2009, 18:37   

Hubeeert napisał/a:
tylko ja mam 203cm wzrostu


i jak sie odnajdujesz w nowym Lancerze?
Bo jak dla mnie te fotele w nim tez do rewelacyjnych dla ludzi wysokich i dlugonogich nie sa... choc sam mam tylko 189cm to i tak w starej Hondce siedzonka byly wygodniejsze (dluzsze siedzisko i wygodniej wyprofilowane)

i zeby nie bylo Focusem II tez troszke km zrobilem i do mojej staruszki tez pod wzgledem wygody fotela do piet nie dorastal :P
a porownujac z Lancerem dalbym znak = z lekkim wskazaniem na Focusa... no ale prywatnie nie chcialbym miec auta ktore widzisz patrzac w losowo wybranym kierunku i kazdy bierze Cie za PH... ;)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2009, 19:45   

gzesiolek napisał/a:
i jak sie odnajdujesz w nowym Lancerze?
kiepsko - jest ciasno. Lancer jest Iwony (Ariaadny) a ja mam mojego Mirage i Galanta gdzie mieszczę się bez problemów.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
paavob 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2009, 12:29   

Dorzuce swoje 3 grosze. Mam Ralliarta. Uwielbiam ta automatyczna skrzynie biegow, bo na codzien nie jezdze po torze wyscigowym i manual mnie wku... szczegolnie w miescie. Wierze, ze jak sie ma 20 kilka lat to tylko chce sie pedal to metal, ale majac 38 czasami chce sie tylko miec ten zapas mocy.
Zadnemu dziennikarzowi automat sie nie bedzie podobal, bo nie tego szukaja w autach sportowych jak je testuja na torze cisnac je na maksa.

Zawieszenie RA jest super na polskich drogach, nie czuje kregoslupa, wiec nie za twarde i nie za miekkie. Jesli testuja auto na gladkim torze to g... mozna powiedziec obiektywnego o zawieszeniu bo po zakupie w 99% jezdzimy po polskich dziurawych, skoleinowanych drogach. I tutaj w deszczu, sniegu i lodzie przy napedzie 4x4 kompletnie ma sie aure pogodowa w d.... W zyciu nie mialem auta, ktore tak dobrze sie trzyma w koleinach napełnionych woda. Czy ktorykolwiek dziennikarz ma to okazje przetestowac?

Za zakretach pogonie kazde autka. Czemu nie chce Forda, bo nie chce napedu na przod oraz plastikowego wnetrza i manuala. Czemu nie chce Subaru, bo wyglad na do bani, kosztuje wiecej i w srodku tez nie wyglada wspaniale oraz tez manual. Nie wszystko konczy sie jak auto jezdzi po TORZE!. A wady RA? Glosny i jeszcze raz glosny. Na autostradzie 7 bieg by sie przydal. I jeszcze jakie wady RA? Za szybki na polskie drogi... wkur... mnie 80% kierowcow blokujacych lewy pas. No i system start stop by sie przydal. Lepsze wyciszenie, brak metalowego puszkowego brzmienia jak sie zamyka drzwi. Lepsza jakosc wykonczenia. Automatycznie otwierany bagaznik. RA to sportowo-rodzinne auto. Do ekstremalnych wrazen super jest Type R zapewne, twardy, bez turbo i tanszy i pewnie jeszcze kilka autek by sie znalazlo. Natomiast jesli chodzi o 4x4 i z automatem to w tym przedziale cenowym jest tylko RA tak chcialbym zauwazyc.

[ Dodano: 22-12-2009, 12:43 ]
Jeszcze to podsumuje. Dziennikarze nie testuja aut w warunkach drogowych oraz polskich warunkach drogowych. A jak testuja to sa to albo dlugie testy jezdzenia jak w Auto Motor Sport, albo takie testy jak w Top Gear. I niestety nigdy do konca nie odpowiadaja OBIEKTYWNIE na pytanie jakie jest auto. To, ze Type R jest glosny i twardy uzyskalem czytajac moze ze 20 testow. W wiekszosci o twardosci nie bylo slowa, bo kto by sie tym przejmowal szalejac na torze.

W 80% testow to dziennikarze dostaja auta na kilka godzin na torze. Wierze, ze wtedy RA okazuje sie gorszym autem od Focusa czy Subaru, ale okazuje sie nim wlasnie na torze. Wezcie drodzy dziennikarze te auta na deszczowe i suche (oraz moze sniegowe) warunki na droge Poznan-Warszawa. Taki test bym sobie przeczytal. Ile spalil. Jak twardo sie jechalo, jak sie wyprzedzalo. Jak sie przy 140 slucha radia.

Dodatkowo nalezy dorzucic upodobania dziennikarzy oraz polskie skrzywienie na punkcie skrzyni manualnych. Super sa one jesli lubimy sobie z drogi robic oes, ale juz przy normalnym lub polsportowym uzytkowaniu tylko irytuja. W RA jak nam sie automat znudzi to mamy lopatki oraz mamy podwojne sprzeglo. Wiec dostajemy dwa w jednym i jak chcemy sie pobawic sportowo to sie bawimy. Ale...90% i tak sie jezdzi na automacie, bo po prostu jest to swietna sprawa. W Stanach auta z manualami kosztuja taniej.

Odnosnie RA i Evo. Fakt, byly momenty, ze zalowalem, ze nie kupilem Evo. Ale cos czuje, ze jakbym mial Evo z manualem, palilo by to 20 l w miescie oraz w bagazniku nic bym nie zmiescil to chyba wtedy wkurzalbym sie, ze nie kupilem RA :) Zawsze tak jest z autami... i z natura ludzka... niemniej moje nastepne auto to jakies spokojne X6M z napedem na 4 kola... tylko trzeba grac, zeby wygrac... :)
_________________
paavob
 
 
macior 
Mitsumaniak


Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: Kraków NH
Wysłany: 22-12-2009, 13:23   

jak miło poczytać trzeźwego człowieka - saluto paavob, :!:
_________________

 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-12-2009, 16:24   

paavob, fajnie napisane, popieram Twoje myślenie, ja osobiście za 115 tysi też bym brał Ralliarta bo nic lepszego nie ma, zwłaszcza Subaru Lanos wygląda jak kupa a kosztuje duuużo więcej :P

Po gwarancji na pewno będziesz mógł sobie zwiększyć moc silnika i inne elementy w razie potrzeby :wink:

A dlaczego twierdzisz że do Evo mniej zapakujesz do bagażnika?
 
 
Pawcho 
Forumowicz
Pawcho

Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 265
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-12-2009, 16:26   

Fakt niezły tekst i już żałuję, że mnie na RA nie było stać :( Brakuje mi tylko spalania w róznej jeździe, bo może jednak za 3 latka się skuszę :D a przez ten czas lepiej go wyciszą.
 
 
paavob 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2009, 16:43   

Paweł_BB napisał/a:
paavob, fajnie napisane, popieram Twoje myślenie, ja osobiście za 115 tysi też bym brał Ralliarta bo nic lepszego nie ma, zwłaszcza Subaru Lanos wygląda jak kupa a kosztuje duuużo więcej :P

Po gwarancji na pewno będziesz mógł sobie zwiększyć moc silnika i inne elementy w razie potrzeby :wink:

A dlaczego twierdzisz że do Evo mniej zapakujesz do bagażnika?


Evo, zeby miec lepsze rozlozenie masy ma w bagazniku akumlator i chyba pojemniki do spryskiwania. Warto gdzies poszukac zdjecia, bo rodziny nie zapakujesz. RA bagaznik ma calkiem pojemny, nawet bylem zdziwiony, ale nie wiem jak to sie ma do typowego Lancera.

Z tym zwiekszaniem mocy to ciezka sprawa i wlasnie to mi sie bardzo nie podoba. Momentami jak nie znasz japonskiego to jest kupa:( Niemcy ogolnie maja gdzies tuningowanie japonskich aut. W Polsce wciaz nikt za bardzo nie wie, a jak sie zerknie na stronke Ralliarta to ciezko model sygnowany przez nich odroznic od zwyklego Lancera i ciezko sie polapac co mozna stuningowac co nie. RA to taka hybryda zwyklego Lancera z EVO i niestety w przypadku tuningu nikt nic nie wie, a japonskie krzaczki trudna mowa.

Wydechy zeby miec ciekawsze brzmienie mozna posluchac na Youtube. Moze z czasem w USA co nieco bedzie mozna poczytac i zamowic, bo tam wyglada na to, ze RA staje sie dosyc popularny.

Ja kupilem Lancera za 136. Warto za lepsza wersje doplacic, ale nalezy przemyslec. Wiecej korzystam z komputera pokladowego niz z NAVI. DVD od czasu do czasu gdy trzeba na kogos czekac sie przyda. Skorzane fotele super sprawa. Ale da sie bez tych dodatkow zyc.

Teraz 129. No coz. Jak jest czlowiek napalony to i placi wiecej. Po 3 miechach cene obnizyli... :)
_________________
paavob
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-12-2009, 17:02   

paavob napisał/a:
Z tym zwiekszaniem mocy to ciezka sprawa i wlasnie to mi sie bardzo nie podoba.


E tam, nawet jeśli jest coś innego w silniku po za turbiną to na pewno będzie na to "rynek" i tunerzy (a jest sporo tunerów specjalizujących się w EVO) będą wiedzieli co i jak. Dziwi mnie to że silnik odprężony a mniej elastyczny niż w EVO :?
Pytanie też o skrzynię jaki moment potrafi przekazać i czy jest inna niż w EVO.
 
 
paavob 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2009, 17:05   

Pawcho napisał/a:
Fakt niezły tekst i już żałuję, że mnie na RA nie było stać :( Brakuje mi tylko spalania w róznej jeździe, bo może jednak za 3 latka się skuszę :D a przez ten czas lepiej go wyciszą.


Trasa miasto/wies. Mieszkam 32 km od pracy, ktora jest prawie w centrum Wroclawia. Jak jezdzisz oszczednie bardzo 70-100 km/h i lekko depczesz to 11,5 l. Jak troche mniej oszczednie to 12,6 l. Jak ostro depczesz to powyzej 13 i wiecej. Najbardziej szkodza temu autku korki i swiatla dlatego wspomnialem o systemie start/stop bo wtedy jest 23 l na 100 km. Nerwicy dostajesz kiedy zaczyna docierac do Ciebie, ze zielona fala nie istnieje i uklad swiatel nie tyle ukladaja debile co po prostu nikt tego nie uklada:(

8,7 l na trasie zrobisz, ale pod warunkiem, ze nie zatrzymujesz sie na swiatlach, nie wyprzedzasz maruderow i tirow oraz predkosc oscyluje 80-100. Ale srednio w trasie da sie okolo 9-10 l bezproblemowo. Autostrada 120-170 km/h spali 11,8. Bak oczywiscie moglby byc wiekszy niz te 55 l. 60-65 by wystarczylo w zupelnosci.

Nie oczekiwalem, ze to auto bedzie malo palilo. Nawet ma wpisane w miescie 13,8, co mi sie rzadko zdarza zeby tyle bral. Staly naped 4x4 i 240 KM musza ciagnac (SUVy spokojnie potrafia tez tyle palic).

Wyciszenie mozna sobie zrobic w jakims car audio, ale sie waham, bo znowu waga wzrosnie. Jak ostro jezdze to wtedy w sumie glosniej syk turbosprezarki by sie przydal, bo wtedy jest to piekne:)

Wybralem to auto ze wzgledu na 1) Wyglad, bo dla mnie jest bardzo wazny - wyglada jakby mial za chwile transformowac sie w jakiegos transformera i pozrec wszystkich - cieszy oko:) , 2) Automat - bo na miasto czad, 3) Wyposazenie, ktore w BMW czy Audi kosztowaloby 200 tys, 4) Lopatki przy kierownicy bo juz dawno tak chcialem zmieniac biegi, 5) stale 4x4 oraz 3 tryby z EVOIX. O wadach wspomnialem, a pewnie z czasem pojawi sie ich jeszcze troche. Nie ma aut idealnych... chociaz bede szukal jak tylko splace kredyt za to :)

Kiedys bardzo chcialem Subaru, ale ten wyglad jest kompletnie beznadziejny:( Focus RS chetnie jesli by bylo 4x4, inaczej te 305 KM w naszych koleinach w deszczu przy wyprzedzaniu tira...
_________________
paavob
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2009, 20:29   

A w 4turbo pytałeś czy oferują zwiększenie mocy w RA? Zajmują się EVO, więc czemu by nie Ralliartem... :wink:
_________________
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2009, 01:14   

paavob,
Taka mnie ciekawość bierze jak dwusprzęgłowa skrzynia od Mitsubishi sprawuje się w trybie auto?
Z tego co wiem to DSG do VWAG w wersji bez hill asistant daje ciała przy ruszaniu pod górkę, potrafi polecieć prawie metr w tył zanim zacznie się wspinać. Drugi problem często poruszany to manewrowanie po parkingu i jazda w korku noga za nogą - najzwyczajniej w świecie robi żabkę nie mogąc się zdecydować czy jedynka czy dwójka. Podobno masakra to jest.
 
 
 
zene_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart MR Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Polska
Wysłany: 24-12-2009, 09:19   

jaca71 napisał/a:
paavob,
Taka mnie ciekawość bierze jak dwusprzęgłowa skrzynia od Mitsubishi sprawuje się w trybie auto?
Z tego co wiem to DSG do VWAG w wersji bez hill asistant daje ciała przy ruszaniu pod górkę, potrafi polecieć prawie metr w tył zanim zacznie się wspinać. Drugi problem często poruszany to manewrowanie po parkingu i jazda w korku noga za nogą - najzwyczajniej w świecie robi żabkę nie mogąc się zdecydować czy jedynka czy dwójka. Podobno masakra to jest.


Jeśli pozwolisz, to odpowiem. Faktycznie zdarzyło mi się kilka razy, gdy ruszałem pod stromą górę, że auto się cofnęło, ale na pewno nie było to więcej niż kilka,czy kilkanaście centymetrów, ale faktycznie nie najciekawsze zachowanie. Natomiast nie zauważyłem nic takiego, o czym piszesz odnośnie jazdy w korku. Nie wiem, o co chodzi z tym manewrowaniem na parkingu. Opisz to może bardziej szczegółowo-o jakie konkretne zachowanie chodzi.
 
 
paavob 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2009, 12:20   

jaca71 napisał/a:
paavob,
Taka mnie ciekawość bierze jak dwusprzęgłowa skrzynia od Mitsubishi sprawuje się w trybie auto?
Z tego co wiem to DSG do VWAG w wersji bez hill asistant daje ciała przy ruszaniu pod górkę, potrafi polecieć prawie metr w tył zanim zacznie się wspinać. Drugi problem często poruszany to manewrowanie po parkingu i jazda w korku noga za nogą - najzwyczajniej w świecie robi żabkę nie mogąc się zdecydować czy jedynka czy dwójka. Podobno masakra to jest.


Pod gorke nie mialem problemow. Autko stoi, a pozniej rusza. Na parkingu nie ma zadnych problemow. Zabki nie ma. W korkach jest super. Ralliart ma troche inna krzywa momentu obrotowego niz EVO i w sumie ciagnie dosyc dobrze, choc nie idealnie od niskich obrotow (malutki kompresorek by sie przydal). Jak dla mnie to tryb sport jest pomylka, bo nie powinien tak dlugo zylowac biegow i w normalnych warunkach drogowych slyszy sie zylowanie silnika, a raczej wycie. Pewnie sport na torze sie sprawdzi.

Najlepsze byloby cos w stylu custom, czyli bawie sie na manualu i skrzynia to zapamietuje i daje to pozniej jako custom automat, albo wogole tak jak w Gran Turismo ustawienie sobie na komputerze jak powinny sie w trybie automat zmieniac biegi.
_________________
paavob
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.