Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
  Wysłany: 15-12-2009, 12:03   ABS

Wczoraj ABS po raz pierwszy miał okazję wkroczyć do akcji. Ponieważ nigdy wcześniej nie miałem auta z tym systemem zdziwiły mnie odgłosy towarzyszące jego pracy. Przypominało to grzechotanie, jakby ktoś nasypał piachu w obracające się tryby. Czy u Was jest podobnie??
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-12-2009, 12:06   

Ja to nawet oprócz metalicznego terkotania dość spore drgania czuję (pompa przykręcona do grodzi). Dźwięk przypomina w niektórych samochodach jak by coś haratało po asfalcie. Można też wyczuć masaż stopy pedałem hamulca. Tym należy się nie przejmować i czasem nie odpuszczać tylko jeszcze mocniej wcisnąć (to że się włącza ABS nie znaczy że wszystkie koła hamują z pełną skutecznością dlatego warto docisnąć jeszcze mocniej jeśli jest potrzeba).
 
 
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2009, 13:38   

Zrozumiano. Wielkie dzięki.
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-12-2009, 15:24   

No właśnie marmach, nie ma się co bać tylko mocno naciskać na hamulec bo jak już pojawi się przyczepność to przyda się mocny nacisk na pedał, a niestety niektórzy odpuszczają z mocą hamowania i nie wykorzystują maksymalnej skuteczności hamulców.
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 24-12-2009, 22:09   

To prawda, jak na pierwszy raz każdego zaskoczy, musisz sie też przestawić na inną technikę hamowania, przy absie nie powinno się odpuszczać, czy pulsować pedałem hamulca, tylko trzymać wciśnięty.
Pamiętaj, że system ABS czasem wydłuża drogę hamowania, a nie tak jak większość twierdzi - zawsze skraca. Musisz brać na to poprawkę, szczególnie jeśli dojeżdżasz np do świateł a przed przejściem jest pralka. Tam gdzie nieabs darłby gumą po grzbietach garbów, ABS zaterkocze, a autko przeleci za przejście,.
Niewątpliwie ABS jest lepszy za to w utrzymaniu trakcji podczas hamowania.
Jeździłem kiedyś Corollą, która nie miała EBD, tylko sam ABS, jak prawe koło wpadło w piach pobocza - obcięło na wszystkich 4 kołach - z 80 ki hamowałem ponad 100 m. Masakra.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-12-2009, 21:36   

Mnie w czasie tych kilkudniowych "Śliskich dni" ABS włączał się kilkadziesiąt razy. Po to jest by działał.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-12-2009, 12:36   

pfx napisał/a:

Jeździłem kiedyś Corollą, która nie miała EBD, tylko sam ABS,


EBD korguje siłę hamowania z zależności od obciążenie (głownie chodzi o załadowanie tyłu samochodu wtedy tylne hamulce działają mocniej)

pfx napisał/a:
jak prawe koło wpadło w piach pobocza - obcięło na wszystkich 4 kołach - z 80 ki hamowałem ponad 100 m. Masakra.


Tutaj prawdopodobnie chodziło o ABS tylko z dwoma kanałami regulacji (po jednym na każdą oś). Obecne ABS-y mają 4 kanały regulacji.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2009, 00:46   

April77 napisał/a:
Mnie w czasie tych kilkudniowych "Śliskich dni" ABS włączał się kilkadziesiąt razy. Po to jest by działał.


Moze temat robi sie malo techniczny, ale mi nawet na najgorszych drogach na sliskiej nawierzchni ABS wlaczyl sie raptem 2-3x w grudniu... po to jest zby ratowal mi tylek w krytycznej sytuacji, a w normalnej jezdzie po to mam rozsadek, zdolnosc przewidywania oraz mozliwosc hamowania silnikiem, aby ABS nie wlaczal sie co chwila... :D
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.