Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Wymiana łożysk w CA0
Autor Wiadomość
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 17:20   [ALL] Wymiana łożysk w CA0

nosze sie z zamiarem wymiany łozysk poniewaz zaczynaja byc coraz bardziej dokuczliwe :/. Chcialbym zrobic to samemu, bo wtedy cieszy to najbardziej, a i kieszen pelniejsza. Tylko czy dam rade? to jest jakas skomplikowana czynnosc? potrzebne sa jakies specjalistyczne narzedzia? moze chcialo by sie komus jakiegos malego manuala napisac?

z gory dziekuje za kazda podpowiedz
Ostatnio zmieniony przez karolgt 11-10-2007, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 17:33   

Manuala znajdziesz na forum w dziale Download. Z przodu się do łożysk nie dobierałem, więc nie wypowiadam się. Tył to w miarę prosta sprawa. Ściąga się koło, bęben i odkręca piastę. T tyłu wymienia się całe piasty. To tyle ode mnie - wyjeżdżam do Białego! Powodzenia!
 
 
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 17:38   

niestety ale troche cienko z moim angielskim

a z tylem z tego co widze, to wydaje mi sie, ze nie powinno byc klopotu.
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 18:23   

zdejmujesz kolo, pozniej tarcze i ukazuje ci sie piasta, lozyska samego nie kupisz, dostepne jest lozysko z piasta tylko.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 25-08-2006, 19:14   

Dokladnie jak mowi deenbe tyl to pikus jesli chodzi o wymiane ale niestety jak bije po kieszeni
lozysko razem z piasta :|
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 20:00   

harpagan napisał/a:
Dokladnie jak mowi deenbe tyl to pikus jesli chodzi o wymiane ale niestety jak bije po kieszeni
lozysko razem z piasta :|


nawet mi nie mow :evil: u mnie (jambor, jc) tyl 345 japonskie, zamienniki po 245. zamawiac bede u japaneez`a po 195 (japonskie). przod duzo tansze, ale juz nie pamietam ile.

wymiana z tylu jest prosta, a przod?
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 14:26   

Z przodem jest gorzej bo sie zmienia samo lozysko.
Trzeba miec chyba jakis sciagacz bo inaczej bedziesz musial ciac szlifierka.
Nabic lozysko to tez sztuka aby nie rozwalic. Najlepiej oczywiscie na prasie ale skoro sam bedziesz to uwazaj.
Z tylem jest prosciej ale znacznie drozej bo wymienia sie cala piaste. Odkrecamy stara przykrecamy nowa.
Ceny:
- przod: oryginal - 87,50; podrobka - 65,79
- tyl: oryginal - 241,50; podrobka - 181,30

Ceny brutto. Jak chcesz to sie zglos to moge zalatwic.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 15:28   

kaeres napisał/a:
Z przodem jest gorzej bo sie zmienia samo lozysko.
Trzeba miec chyba jakis sciagacz bo inaczej bedziesz musial ciac szlifierka.
Nabic lozysko to tez sztuka aby nie rozwalic. Najlepiej oczywiscie na prasie ale skoro sam bedziesz to uwazaj.


Dokładnie tak - z przodem jest trochę zabawy.
Ostatnio wymieniałem u mechanika łożyska z przodu i z tego co zaobserwowałem to potrzebne narzędzia są nastepujące:
- młotek to podstawa :twisted:
- kawał okrągłego matalowego wybijacza do zdjęcia łożyska
- coś do podwadzenia "zawleczki" zabezpieczenia (może być śrubokręt)
- prasa

Z tego co patrzyłem łożysko wyjmiesz w miarę prosto, schody zaczynają się przy wkładaniu łożyska - trzeba uważać żeby nie włożyć krzywo i dopchnąć do końca (wskazana prasa).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-01-2008, 12:23   

U mnie też huczy któreś łożysko w kole i nie jestem pewien które. Na 90% prawy tył, ale możliwe, że prawy przód. Jak to sprawdzić?
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 02-01-2008, 12:53   

Hugo napisał/a:
U mnie też huczy któreś łożysko w kole i nie jestem pewien które. Na 90% prawy tył, ale możliwe, że prawy przód. Jak to sprawdzić?


Najprościej podnieś lewarkiem i zakręć kołem - powinno być słychać i można bezsprzecznie stwierdzić które.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.