accent 98'problem ze wskaźnikiem temperatury |
Autor |
Wiadomość |
oolbap
Nowy Forumowicz
Auto: accent 3D 1.3LS(1998)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-12-2009, 12:45 accent 98'problem ze wskaźnikiem temperatury
|
|
|
witam wszystkich ;D
mam nadzieję ,że trafiłem z tematem w dobre miejsce.
no więc tak:
mam accenta 1.3 12v od jakiegoś czasu nie działa wskaźnik temperatury na tablicy i strzałka się w ogóle nie podnosi. Ostatnio zmieniałem zegary i też raz zaskoczył więc wiem ,że działają ale poza tym razem wskazówka w ogóle się nie podnosi. Na domiar złego zauważyłem też ,że coraz więcej czasu zajmuje mu nagrzanie budy, czujnik temperatury wymieniłem 3 dni temu i nic się nie zmieniło :-/
może jest tam po drodze jakiś bezpiecznik czy może przewód jakoś szczególnie narażony lub jakaś masa na zegary czy coś. ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat ???
z góry dziękuję;) |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 17-12-2009, 10:03
|
|
|
Witam
opisujesz że zmieniłeś czujnik temperaturu tylko który ,nie wiem co u ciebie jest ale powinny być dwa jeden na dole chłodnicy od wentylatora a drugi gdzieś przy termostacie ,który właśnie odpowiada za funkcjonowanie wskażnika
pozdrawiam |
|
|
|
 |
oolbap
Nowy Forumowicz
Auto: accent 3D 1.3LS(1998)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2009, 11:29
|
|
|
no właśnie wymieniłem ten przy termostacie.
i nie ma żadnej różnicy
,a powyżej niego jest jeszcze jakiś czujnik |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:42
|
|
|
Podrzuć jakie foto to coś zaradzimy
Sprawdż przewody/wtyczki |
|
|
|
 |
oolbap
Nowy Forumowicz
Auto: accent 3D 1.3LS(1998)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-12-2009, 02:40
|
|
|
ok to jak dam radę to coś wrzucę i dam znać co wyniuchałem |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-12-2009, 15:54
|
|
|
oolbap,
przy termostacie jest czujnik temperatury który daje informacje do ECU o bieżącej temperaturze cieczy chłodzącej; oprócz tego jest też czujniczek "z jednym kabelkiem" który daje właśnie odczyt na deskę rozdzielczą |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
oolbap
Nowy Forumowicz
Auto: accent 3D 1.3LS(1998)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-12-2009, 23:06
|
|
|
witam szanownych rozmówców
jako ,że na czasie Wigilia to oczywiście wszystkiego najlepszego ;D
no więc ostatnio ruszałem te przewody do czujnika i zdarza się ,że zaskoczy więc chyba zacznę od wymiany i zaprawienia końcówki i dam znać jak poszukiwania temperatur
swoją drogą to wymieniałem sprzęgło wczoraj bo samochód wcześniej zaczął się ślizgać na sprzęgle jakiś miesiąc temu (a podkręcić się nie da to nie linka) no po przejechaniu 20km objawy się powtórzyły,załamany po 10 min wpadłem na to żeby odpowietrzyć układ:P
miał ktoś może takie objawy??? czy może się to powtórzyć??? |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 22-12-2009, 23:40
|
|
|
Witam
Linka nie linka sprzęgło hydrauliczne terz sie reguluje.Regulacja jest dwoista ;przy siłowniku(wysprzęgliku) wykręca się śrubę aby podciągnąc sprzęgło tylko najpierw trzeba ją odkątrować. drugi sposób to przy pedale terz jest regulacja na trzpieniu dla korekty ustawienia pedałów. A tak poza tem to padły CI prawdopodobnie tłoczki na pompie sprzęgłowej i na wysprzęgliku i darmowa wymiana sprzęgła Co?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
oolbap
Nowy Forumowicz
Auto: accent 3D 1.3LS(1998)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-12-2009, 21:44
|
|
|
hehehe nie koniecznie daremna bo i tak tarcza już nity miała na wierzchu.
a swoja drogą to da się uszczelnić te tłoczki czy jednak wymienia się całą pompę sprzęgłową???
[ Dodano: 23-12-2009, 21:52 ]
a swoją drogą to na święta wyjeżdżam jakieś 300km zrobię czy to mi może paść tak całkiem??? bo zauważyłem ,że odpowietrzenie układu pomaga na jakiś czas.. |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 24-12-2009, 00:28
|
|
|
Witam
Tłoczki sie wymienia są takie reperaturki do pompy ok 26 zł i do wysprzęglika ok.23zł
Może paść wtedy biegu nie zmienisz.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
oolbap
Nowy Forumowicz
Auto: accent 3D 1.3LS(1998)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-12-2009, 01:57
|
|
|
ok dzięki wielkie
ja gdzieś znalazłem uszczelki do
"3817 0003535 KPL USZCZELEK POMPY SPRZEGLA I SILOWNIKA SZT 5 4.10"
z tej stronki http://www.drazen.pl/detal.php?wybor=00.TXT
to o to chodzi ??
[ Dodano: 26-12-2009, 13:02 ]
witam jeżeli chodzi o czujnik temperatury to raz zaskakuje raz nie
a co do tego wyjazdu to pojechałem i wróciłem bez najmniejszych problemów i nawet nie zauważyłem ,żeby się teraz sprzęgło ślizgało... |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 27-12-2009, 20:02
|
|
|
Witam
Trudno mi powiedzieć po numerach.Jeżeli od lanosa ,nubiry to powinno pasić wiele aut ma taki rozmiar miśki ,volvo,reno
pozdrawiam |
|
|
|
 |
oolbap
Nowy Forumowicz
Auto: accent 3D 1.3LS(1998)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2010, 23:43
|
|
|
witam wszystkich dawno mnie nie było ;(
no więc tak jeżeli chodzi o wskaźnik temp to zmieniłem wtyczkę do czujnika i kawałek przewodu po tym zabiegu czujnik drgnął ,ale nic poza tym bo wrócił do dawnego położenia...
zauważyłem też ,że mam nie sprawny termostat.
a co do sprzęgła to wymieniłem kompletne sprzęgło,siłownik i dalej to samo płyn nie powraca do zbiorniczka bo pompa gdzieś blokuje i tak zwiększa ciśnienie na tłoczku co sprawia ,żę sprzęgło się ślizga ,aż w pewnym momencie już się nie ślizga ,a raczej nie załapuje wcale,a nawet w skrajnych przypadkach z siłownika wychodzi tłoczek z prowadzenia.
zastanawiam się czy opłaca się wyciągać pompę i ją czyścić bo pewnie jest przy tym trochę zabawy:/ czy czasem nie zainwestować w nową bo wydaje mi się ,że w takim przypadku całkowicie będę mógł zapomnieć o problemach ze sprzęgłem ,a raczej komplet naprawczy za dużo nie pomoże ;/
[ Dodano: 21-05-2010, 23:25 ]
witam dawno mnie nie było więc napiszę co było dalej:
okazało się ,że to pompa była walnięta i od czasu wymiany sprzęgło działa jak należy,żadnych problemów
co do temperatury to zapewne termostat bo jak się zrobiło ciepło to temperaturę pokazuje zawsze
tak więc dziękuję wszystkim za pomoc a temat może jeszcze się komuś przyda ;D
pozdro |
|
|
|
 |
|