Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
uczulenie na benzynkę... |
Autor |
Wiadomość |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-12-2009, 17:13
|
|
|
Dzieki za szybka i konkretna odpowiedz. Mam jeszcze jedna prosbe- potraktuj mnie jak imbecyla (tylko przez chwile ) i wytlumacz jak malemu dziecku-gdzie ma byc to zwarcie. Druga watpliwosc dotyczy regulacji tzn. czym i gdzie bo nie kumam (domyslam sie ze chodzi o srubke stopujaca przepustnice ale pewnosci nie mam dlatego pytam). I jeszcze raz dzieki... Aha kiedys bylo tak- na wolnych przy 700-800 falowal a przy ruszaniu potrafil isc spac. Po podkreceniu ta srubka do 1000 jest ok choc wiem ze to za wysoko jak na wolne obroty. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-12-2009, 19:51
|
|
|
Śrubki stopującej nie ruszaj. Ja już pogrzbałeś tam to ustaw z powrotem tak:
Wykręć aż będzie luźno.
wkręć do pierwszego kontaktu śrubki z dźwignią
wkręć jeszcze 1 i 1/4 obrotu
Tak podaje serwisówka.
potem:
Luzujesz 2 śrubki mocujące TPS i obracasz.
TPS ma 4 styki ułożone w pionie. Zwarcie(w praktyce około 30 Omów) pojawia sie między najniższym a drugim od dołu.
Jak obroty będą za niskie/za wysokie ( w 12v 700-800 jest ok)
Zwierasz ignition advance terminal pod maska i 1i3 pin w złączu do zczytywania błędów i regulujesz na CIEPŁYM silniku śrubką w przepustnicy pod zaślepką gumową.
Jak nie dasz rady to zrobię jutro fotki szczegółowe co i jak.
Poniżej na foto widok przepustnicy z dołu(innej fotki dzisiaj nie mam) z zaznaczonym TPS
polecam ściągnąć instrukcję |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-12-2009, 19:54
|
|
|
Dzieki! Wiem juz prawie wszystko tylko co to jest- ignition advance terminal? |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:49
|
|
|
Witam,
Tak wydaje mi się (ale jak pisze wydaje mi się) że ktoś Ci coś doradza aby dodać Ci trochę pracy no cóż próbować trzeba tu masz lik jak się ustawia tps
http://forum.mitsumaniaki...=tps+ustawienie
i zastanów się dobrze zanim cokolwiek zaczynasz naprawiać czy sam dasz radę. Czasem można więcej zepsuć niż naprawić i nie zrozum mnie źle znam to z autopsji czasem |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-12-2009, 21:17
|
|
|
Dzieki za rade ale niestety nikt nie potrafi(l) dotychczas wyleczyc tej dolegliwosci. Kazdy tylko- moze to, moze tamto, trzeba wszystko sprawdzac po kolei... Nie mam juz na to czasu ani cierpliwosci. Szukam tu pomocy i przynajmniej od razu dostalem wskazowki na co zwrocic uwage. Wczesniej sie z tym nie spotkalem. Wiec dlaczego temu nie wierzyc tym bardziej ze tam chyba nikt nic nie grzebal. Od jakiegos czasu auto zostawiam w agt na wysogotowie. Zrobia niestety prawie wszystko. O moich dolegliwosciach tez nie maja pojecia choc czemu sie dziwic jesli obok stoja nieprzecietne taczki i cena inna? Kto z sigmowiczow nie ma dosyc mechanikow ktorzy potrafia tylko wymienic olej i klocki, a po 20 latach praktyki i tak sie ucza na autach klientow i to klient placi za ich nauke? Wiec dlatego bede probowal. I dziekuje za kazda porade..! Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 15-12-2009, 21:46
|
|
|
syski napisał/a: | Witam,
Tak wydaje mi się (ale jak pisze wydaje mi się) że ktoś Ci coś doradza aby dodać Ci trochę pracy no cóż próbować trzeba tu masz lik jak się ustawia tps
http://forum.mitsumaniaki...=tps+ustawienie
i zastanów się dobrze zanim cokolwiek zaczynasz naprawiać czy sam dasz radę. Czasem można więcej zepsuć niż naprawić i nie zrozum mnie źle znam to z autopsji czasem |
Źle Ci się wydaje syski . Podaję procedurę z instrukcji serwisowej, wg której sam ustawiałem TPS. Zajrzyj z łaski swojej do serwisówki - od strony 167 jest opis wraz ze szkicami co i jak się ustawia. I prosze nie sugeruj więcej że złośliwie wprowadzam kogoś w błąd.
Nie zapominaj też, że 4g63 i 6g72 to jednak inne silniki.
[ Dodano: 15-12-2009, 21:55 ]
michałnataliya napisał/a: | Dzieki! Wiem juz prawie wszystko tylko co to jest- ignition advance terminal? |
Mój bład - pisałem z pamięci "ectronic spark advance cut terminal".
Poniżej jest wycinek instrukcji z opisem i szkicami
tutaj
http://www.zajc3w.cba.pl/TPS_jalowe.pdf |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:13
|
|
|
Absolutnie nie miałem takich intencji bez urazy, miałem na myśłi tylko to że każdy przypadek jest zupełnie inny i na dobrą sprawę szukanie i sugerowanie komuś zdalnie czyli na odległość jest trudne gdyż nie każdy do końca powie czy raczej napisze co już zgrzebał a już szczególnie poprzedni właściciel czy mechanik jak coś przestawił czy po prostu zepsuł to się nie przyzna.
Falowanie obrotów przerabiałem u siebie i też bawiłem się bez potzreby w regulowanie tpsa. Silnik krokowy i by pasy + cała przepustnica czyszczenie, wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego i jest ok jak do tej pory (silnik krokowy wymieniłem)tyle że jak wspomne ja znałem bezpośrednią przyczynę gdyż objawy te pojawiły sie po strzale gazu w kolektor który tez wymieniłem bo pokrzywiło klapki. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:19
|
|
|
Ok ok. urazy nie ma .
Jak nie ustawi to się nie przekona, co było przyczyną
A jak ustawiać to wszystko, bo nie wiadomo co kto pokręcił.
Są dwie szkoły - wymieniać wszystko jak leci do auta włącznie, albo ustawiać wszystko jak leci aż się znajdzie, co szwankuje |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-12-2009, 15:14
|
|
|
dobra - zrobiłem przepustnicę i TPS , i wszystko jest super , nie gaśnie , jeździ płynnie skrzynia jest szczesliwa (chyba musze jej strojenie zrobić ) ale przy przyspieszaniu z idle na benzynie niestety ma taką turbo dziurę... nie mam pojęcia co to może byc.. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-12-2009, 16:28
|
|
|
VirMan napisał/a: | dobra - zrobiłem przepustnicę i TPS , i wszystko jest super , nie gaśnie , jeździ płynnie skrzynia jest szczesliwa (chyba musze jej strojenie zrobić ) |
O czym ty mówisz, weź przeczytaj serwisówke, NIE MA ŻADNEGO STROJENIA SKRZYNI |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-12-2009, 16:53
|
|
|
no ja czytałem że jest - reset kompa potem czekasz na 80 stopni , potem dajesz na 1800 obrotów z hamulcem na 30 sekund , potem parking , potem drive potem na minimalnym gazie do 4 biegu , a potem sie zatrzymać i już jest ustawione. - było tym gdzieś na forum. lepiej powiedz mi co może być z tą dziurą zaraz po dodaniu gazu. - kiedyś był bardziej "narwisty" , i ruszał z miejsca jak mu dodawałem gazu a teraz , tak .. hmm zmula na początek.
[ Dodano: 28-12-2009, 16:56 ]
właśnie się zastanowiłem pod innym kontem i dochodzę do wniosku ,żę skoro zauważyłem jakby delikatne falowanie na benzynce przy przyspieszaniu , to może knock sensor panikuje - wcześniej zgłaszał mi taki error.. zczytam i zobaczę. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|