 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Chłodnica |
Autor |
Wiadomość |
Robert74
Forumowicz
Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 44 Skąd: otwock
|
Wysłany: 24-12-2009, 11:53 Chłodnica
|
|
|
Zyczę wszystkim Kolegom Zdrowych i Spokojnych Świat Bożego Narodzenia, Przy okazji,czy do gala 1987td można założyć chłodnicę z póżniejszego modelu np. 88-92,a jak tak to czy można z benzyny?Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 25-12-2009, 01:20
|
|
|
Nie, chłodnica niestety nie pasuje z modelu E3x. Szukaj tylko wśród Galantów E1, a i zwróć uwagę czy chłodnica będzie do skrzyni manualnej czy automatycznej (z automatu podejdzie do manuala, na odwrót już nie). |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-12-2009, 10:18
|
|
|
W IC bez znizek ta chlodnica kosztuje majątek (ponad 900zł) KLICK, jeżeli nie uda Ci się w swojej okolicy znależć chłodnicy, zadzwon do http://www.chlodnic-pol.pl/ lub http://sadlo-chlodnice.fruitdesign.pl/ sa najbardziej powazni ludzie, zwłaszcza Sadło, dla przykladu potrzebowałem komplet chłodnic do volvo S80:
handlarze - koszt około 1100-1200zł plus przesyłka
Sadło - wymiana chłodnicy cieczy na nową, naprawa klimy, naprawa intercoolera - koszt 500zł plus mój transport
Chłodnicy musisz szukać z konkretnego modelu, z nowszego nie podejdzie, no chyba ze podejmiesz sie przerobki wezy, mocowan i zastosujesz chłodnice z innego auta (pamiętaj aby powierzchnia obiegowa była zachowana tak samo, tzn wymiary radiatora/korpusu lamelek czyli wys x szer x głęb). Z benzyniaka nie podejdzie do diesla ze względu na polowe mniejsza grubosc rdzenia, skutkowaloby to mniejsza iloascia plynu chlodniczego w obiegu a co za tym idzie mozliwosc przegrzania silnika
P.S. sprawdz jaka masz grubosc radiatora 17mm, 30mm czy 32mm, bo jeżeli 17mm to na 100% chłodnica będzie pasować od 2.0 E15A 102KM o wymiarach radiatora 375 X 600 X 17 mm, albo jezeli masz wymiary radiatora 375x648x30 to na 100% podjdzie chłodnica z E16A 2.4 112KM |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Robert74
Forumowicz
Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 44 Skąd: otwock
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:55
|
|
|
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi,ale chyba nic nie dobiorę .Grubość którą zmierzyłem, tak plus minus to 35 mmm,więc odpada.Ale nie wpakowałem się w koszty,dziękuję i pozdrawiam.Robert |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 28-12-2009, 20:45
|
|
|
Robert74 napisał/a: | Grubość którą zmierzyłem, tak plus minus to 35 mmm |
Nic się nie stanie jak wrzucisz trochę mniejszą bądź większą od tej co masz. Ważne żeby była od tego modelu, żeby pasowały mocowania, węże itd.
PS. Robert74, odbierz PW
PS2. Niech mi ktoś mądrzejszy wytłumaczy - po co w dieslach montuje się grubsze chłodnice skoro diesle słabiej się grzeją niż benzyniaki i układ chłodzenia ma "mniej" do roboty? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:24
|
|
|
kamilek, Ostrzejsze uwarunkowania konstrukcyjne sprawiają, że "diesel" jest cięższy niż silnik benzynowy, dlatego ma większą chłodnicę. I nie powinno sie ingerować w jej zmiane poprzez zmniejszanie jej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 28-12-2009, 23:59
|
|
|
Nie rozumiem Twojej wypowiedzi...
W 1.9tdi kolegi, w chłodniejsze dni, wystarczy włączyć ciepły nawiew żeby temperatura silnika spadła. Czyli, w szczególnych przypadkach, można powiedziec że chłodnica jest dieslowi niepotrzebna Silnik ten wydziela tak mało ciepła że nawet na ogrzewanie nie starcza.
Chłodnica, z definicji, jest po to aby odprowadzać nadmiar ciepła. Silnik benzynowy ma dużo większe te "nadmiary" niż silnik diesla. Po co więc większa niż w benzyniaku chłodnica? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-12-2009, 00:25
|
|
|
W silniku diesla cylinder napełniany jest powietrzem, które podlega ogromnemu sprężeniu (17-, a nawet 22-krotnemu), przy czym bardzo się nagrzewa. Dlatego wazna jest pojemnosc ukladu i stopien jego biezacego schładzania gdyz nadmierne rozgrzanie silnika grozi peknieciami głowicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
brunon75
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1,8td 1987r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 01-01-2010, 19:09
|
|
|
kamilek,
Witaj coś dzieje mi się z kontem Robert75 .Nie mogę odebrać PW.Oto aktualny adres:brunon75@neostrada.pl. Pozdrawiam Robert |
_________________ Robert74 |
|
|
|
 |
|
|