[Cari 1.8 GDI] zielona kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
bombello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI S.L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-12-2009, 18:24 [Cari 1.8 GDI] zielona kontrolka
|
|
|
witam mam pytanie po lewej stronie od kierownicy kolo regulacji swiatel w Carismie 1.8 GDI Special mam zieloną diodę która raz świeci raz nie a czasem miga jak zwariowana do czego lub od czego ona jest ?? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-12-2009, 18:59
|
|
|
bombello napisał/a: | witam mam pytanie po lewej stronie od kierownicy kolo regulacji swiatel w Carismie 1.8 GDI Special mam zieloną diodę która raz świeci raz nie a czasem miga jak zwariowana do czego lub od czego ona jest ?? |
prawdopodobnie jakis patent bylego wlasciciela samochodu, bo fabrycznie nic takiego nie mialo miejsca.
Mozliwe ze to dioda sygnalizujaca imobilaizer, alarm, lub jakies inne urzadzenie badz moze ekonomizer jazdy...
Najlepiej byloby po kazbelkach dojsc do czego (do jakiego obwodu) jest podlaczone.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
bombello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI S.L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:12
|
|
|
Właśnie o to chodzi ze to nie wyglada na czyis patent zrobie zdiecie i pokaze |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:28
|
|
|
bombello napisał/a: | Właśnie o to chodzi ze to nie wyglada na czyis patent zrobie zdiecie i pokaze |
oo bylo by najlepiej
ALe mniej wiecej wiem o co biega, ta diodka jest zamocowana w tym panelu gdzie sa przyciski odswiatel przeciwmgielnych i regulacji natezenia oswietlenia tablicy oraz regulacja swiatel.
O to wlasnie, ze fabrycznie nie bylo tam zadnej kontrolki ani tym bardziej diody
No chyba ze alarm...zamontowany poza fabryka...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
bombello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI S.L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:52
|
|
|
A mianowicie dodaje zdięcia jakoże mam auto od paru miesiecy są jeszcze inne zeczy których nie wiem i też pozwole sie zapytac a wiec tak
Oto ta dioda wygląda na montowaną fabrychnie jakby nie patrzec
Druga rzecz niewiem i niemoge znaleźc do czego te diody ani nigdy mi sie nie zapalily ;/ opisane jako 1, 2 i 3
Trzecia żecz niewiem do czego ten oto kabel opisany na zdięciu ?
Byłbym wdzięczny jakby mi ktoś pomugł w tych trzech sprawach |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:03
|
|
|
Ta dioda tak nie koniecznie wygląda na fabryczną
Na zdjęciu zegarów, okienka 1,2 są puste z tego co pamiętam, a w okienku 3 po liftingu wsadzili kontrolkę "eco"
Co do tego kabelka to nie pamiętam oznaczenia jak rozbieraliśmy u nas, ale w tym miejscu w naszym przapadku jest guzik od zamykania drzwi.
I chyba Ci się skończył płyn do spryskiwaczy |
|
|
|
 |
bombello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI S.L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:17
|
|
|
Gdy rozebrałem tablice to właśnie w tym 1 i 2 sa zamontowane zarówki w tym 3 jest pusta
w tym miejscu co pokazuje palcem to jest oryginalnie blokada drzwi ale wlanie jak to rozebralem to patrze a w srodku byl ten kabel z oznaczeniem TCL i jestem ciekaw do czego on
Co do diody to zniecie nie zrobilem za dokladne ale jak na to patrzysz z bliska to wyglada jak jedna całoś całkiem do siebie dopasowana i jest to niemozliwe zeby takie coś ktoś sam załozyl bo to wchodzi w ten wielki plastik na którym jest ta regulacja i wyglada to tak jakby on w tym miejscu byl specialnie przetłoczony
tyle ze moja wersja jest oznaczona "Special" niewiem czy Ty tez taką masz czy zwykłą czy jeszcze inna
co do płynu no fakt skończyl mi sie dziś rano jak do pracy jechałem |
|
|
|
 |
gdi user
Nowy Forumowicz
Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:22
|
|
|
Na ostatnim zdjęciu jest kostka od przycisku włączania takiej niby kontroli trakcji.Ten system zapobiega buksowaniu kół podczas ruszania.Sama obecność tej kostki nie świadczy o obecności tego systemu.
Ps. Popraw Kolego błędy ortograficzne w swoim poście.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:22
|
|
|
bombello napisał/a: | Oto ta dioda wygląda na montowaną fabrychnie jakby nie patrzec |
na bank nie jest fabryczna, to jest miejsce na druga regulacje a mianowicie intensywnosci podswietlenia tablicy rozdzielczej. Wydaje mi sie ze to cos zwiazanego z alarmem/immobilajzerem, ale nie wiem do konca
bombello napisał/a: | Druga rzecz niewiem i niemoge znaleźc do czego te diody ani nigdy mi sie nie zapalily ;/ opisane jako 1, 2 i 3 |
1 i 2 to sa kontrolki BAS'u czyli kontroli trakcji jesli takowa posiadasz, druga to kontrolka nagrzewania swiec zarowych w silnikach diesla
3 - jak to kolega wyzej napisal jest to kontrolka ekonomicznej jazdy ktora zapala sie gdy jezdzisz z malym obciazeniem czyli jazde oszczednym zuzyciem paliwa (GDI)
bombello napisał/a: | Trzecia żecz niewiem do czego ten oto kabel opisany na zdięciu ? |
w tych miejscach opcjonalnie sa wlaczniki podgrzewania siedzen przednich wiec prawdopodobnie jest to instalacja elektryczna przygotowana pod to podgrzewanie lub jak kolega mowi ta kontrola trakcji
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
bombello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI S.L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:27
|
|
|
To ciekaw do czego jest ta kontrolka jutro to rozbiorę i ewentualnie dodam kolejne foty bo poza "Weba sto" nic innego nie było montowane w tym aucie z tego co wiem. Aczkolwiek mógł poprzedni właściciel mnie nie poinformować o tym ze w aucie jest "autoalarm" |
|
|
|
 |
gdi user
Nowy Forumowicz
Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: kołobrzeg
|
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:58
|
|
|
Jesli jest to ogrzewanie siedzen to powinna byc tez druga kostka i na obu powinno byc oznaczenie LH i RH. Nastepna sprawa to, jesli kable sa zołte to to moga byc od systemu srs czyli bocznych airbag'ow, ostatnia mozliwosc to kontrola trakcji. Wszystko na ten temat
bombello napisał/a: | "autoalarm" |
alarm badz jakies zabezpieczenie pojazdu
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
bombello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI S.L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:01
|
|
|
Jutro to obejrzę dokładnie i dam znać. Mam boczne poduszki w oparciach siedzeń przednich gdzie pod nimi widać że wchodzi do siedzeń "żółty" kabel
Jeśli nie masz nic przeciwko to zapytam Cie w tym poście bo widzę że masz pojęcie a mianowicie mam taki objaw z góry zakładam ze to chyba problem silnika krokowego.
jak odpalę auto na zimnym silniku to nie gaśnie samoczynnie.
Tylko wskazówka obrotomierza czasem skacze mi do 2k obrotów tak dość szybko (bez względu czy ciepły czy zimny) tak jakbym go przegazowywał
A jak jadę to przy zmianie biegów jak wciskam sprzęgło to zawsze obroty troszkę wzrastają utrzymują się i po chwili powoli spadają.
Czasami mnie to okropnie denerwuje jak dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło zatrzymuje się a obroty zostają na 3k lub tak jak wcześniej pisałem skaczą mi z 0,8k na 2k i z powrotem i tak paręnaście razy....
I teraz nie mam pewności czy to tek korkowiec czy co innego a nie chcę kupować na darmo korkowca jeśli się okaże że to co innego ...
Sprawdzałem linkę i dźwignię gazu i jest wszystko ok lekko chodzi i na pewno się nie zacina.
Szukałem na ten temat postu na tym forum ale co znalazłem to każdy opisywał inne lub tylko podobne objawy. |
Ostatnio zmieniony przez bombello 29-12-2009, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
bombello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI S.L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:13
|
|
|
nie nie od Weba sto mam cały osobny panel założony powyżej dźwigni biegów |
|
|
|
 |
|