Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Fatalny płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 28-12-2009, 08:38   [1G 90-94] Fatalny płyn chłodniczy

Dzisiaj rano gdy chciałem jechać do pracy miśkiem, który stał przed garażem od dłuższego czasu nieruszny odkryłem poważny problem bo gdy prubowałem go odpalić to rozrusznik strasznie szybko kręcił, więc szybko zaglądam pod maske i całkiem z przypadku aby zajżeć troszke niżej chwyciłem przewud płynu chłodniczego. Okazało się, że jest twardy jak skała. Po odkręceniu korka ujrzałem zamarźnięty płyn. Teraz auto stoi w garażu aby odtajało ale zaczynam mieć złe przeczucia. Więc pytanie. Czy silnik mógł przezto oberwać? Dodam, że niema śladów płynu w oleju.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 30-12-2009, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 28-12-2009, 08:49   

Myślę, że 6 do 4 na tak, tzn. silnik mógł oberwać. Ale zależy też, co miałeś za płyn zalany, jeśli była to np. woda, to ona się znacznie rozszerza po zamarźnięciu. Ja bym poczekał ze dwa dni aż płyn odtaje, wtedy trzeba misia i podłogę pod nim obejżeć, potem auto odpalić i obserwować. Współczuję.
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 29-12-2009, 08:21   

Dzięki. Wczoraj siedziałem dość długo przy ecli i jednak blok silnika nadaje się na złom. Mam już silnik po ktury dzisiaj jade więc będzie trzeba przełożyć wszystko z mojego na nowy blok. A czy warto regenerować rozwalony blok silnika? Pytam sie bo wtedy miałbym dwa silniki.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 29-12-2009, 11:56   

yyy.... ale jak to? przecież w bloku są specjalne korki zrobione właśnie z myślą o tym, że gdyby zamarzł płyn to wywala właśnie je, a nie rozrywa głowicę... to mnie zdziwiłeś teraz.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 29-12-2009, 17:10   

Gdzie znajdują się te korki?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 29-12-2009, 23:21   

trochę długi link i nie ten silnik, ale....
http://images.google.pl/i...t%3D21%26um%3D1

górne zdjęcie - te 4 jasne okrągłe elementy to właśnie te korki
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 30-12-2009, 08:52   

A to o te korki chodzi.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30-12-2009, 19:52   

Nikoś, weź kolego jakiegoś mechaniora, niech rzuci okiem na silnik, bo to, co pisze kolega wuerce, ma sens. Nawet nie wiedziałem, będę szczery :roll: .
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 31-12-2009, 08:01   

I tu jest problem bo kolega mechanik jest za granicą a tylko jemu wierze bo też ma eclipsa. Mam już drugi silnik, a w sobote sciągne głowice żeby wszystko lepiej widzieć bo te korki są od strony kolektora ssącego o ile dobrze kojarze.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 31-12-2009, 09:11   

dobrze kojarzysz :D
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 31-12-2009, 13:57   

To nie korki tylko zaślepione otwory technologiczne i nie mają związku z ochroną przed zamarzaniem :mrgreen:
Twój opis sugeruje ,że niestety zamarznięta ciecz unieruchomiła pompę wodną co w następstwie Twojej próby odpalenia samochodu spowodowało urwanie paska rozrządu. Dalsze kręcenie silnikiem może spowodować jedynie pogłębienie uszkodzeń.

Co zrobić ? Zdjąć pokrywę paska rozrządu, poczekać aż silnik odmarznie i zacząć oględziny uszkodzeń. Natomiast w żadnym wypadku nie kręcić znowu rozrusznikiem !
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 31-12-2009, 14:05   

Tak mi powiedział mechanik, że to otwory technologiczne i zaślepione są w ten sposób właśnie na wypadek zamarznięcia. Na tym moja wiedza w tym temacie się kończy. Tak czy inaczej posłuchaj HouseM'a
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2009, 18:32   

HouseM napisał/a:
To nie korki tylko zaślepione otwory technologiczne i nie mają związku z ochroną przed zamarzaniem
HouseM napisał/a:
Twój opis sugeruje ,że niestety zamarznięta ciecz unieruchomiła pompę wodną co w następstwie Twojej próby odpalenia samochodu spowodowało urwanie paska rozrządu.


1.Zaślepki są po to żeby do pewnego stopnia zapobiegać uszkodzeniom bloku w razie zamarznięcia cieczy chłodzącej.Dla tego nazywają się "freeze plugs" po angielsku.
2.Pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu,przynajmniej nie w wypadku 4G63 tak że zerwanie paska rozrządu jest tu mało prawdopodobne.
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 01-01-2010, 09:28   

Pasek rozrządu jest cały a ten płyn miał taki różowy kolor. Pompa wody terz była zamarźnięta. Dodatkowo niema płynu w oleju ani oleju w płynie.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-01-2010, 11:20   

ale pewnie miales plyn zmieszany z woda , zlej do butelki i bedziesz mial na lato , zalej jakies tam petrygo i bedzie dobrze , przy slabych mrozach to jedynie moze sie rozszczelnic chlodnica , bron boze nie rozmrazaj cieplą wodą bo ci blok peknie
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.