[E54A 2.0 V6] katalizator z innego auta?? |
Autor |
Wiadomość |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 27-10-2009, 19:14 [E54A 2.0 V6] katalizator z innego auta??
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum ale nie znalazlem podobnego "problemu" wiec zakladam temat...
Mianowicie nieswiadomy konsekwencji kupilem końcową przelotowke WM i bylo by wszystko pieknie gdyby po odpaleniu auto tylko...stalo. Jest glosny jak cholera i troszke czuje sie jak wiejski tunningowiec, najpierw slychac, potem slychac wyrazniej, potem jest bardzo glosno a potem widac auto
mam takie pytanko czy probowal ktos montowac katalizator z innego auta?
mam w domu dobry katalizator ze starego AUDI(powypadkowego)...gosc ktory dobiera katalizatory stwierdzil ze mozna smialo montowac ale boje sie zamulenia
co o tym myslicie? czy to wogole wyciszy ten ryk?
czy poprostu trzeba kupic nowy koncowy tlumik
z gory dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 19:22
|
|
|
k@rol napisał/a: | czy to wogole wyciszy ten ryk? |
raczej nie k@rol napisał/a: | trzeba kupic nowy koncowy tlumik |
|
_________________  |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-10-2009, 19:32
|
|
|
Witaj.
Tylko oryginał. (albo idealny zamiennik)
chyba ze ten model katalizatora jest stosowany w Mitsu i w A. Jak nie, to gra nie warta świeczki.
Są jeszcze uniwersalne, ale to loteria. Problemem może być np. praca w trybie awaryjnym (check engine). Komputer będzie uśredniał dane i Misiek będzie palił np. 20% więcej i miał mniej mocy.
pozdro |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 27-10-2009, 22:09
|
|
|
kurcze kapa bo leb odpada a poki co kasy braklo choc zaryzykuje bo mam o tyle dobrze ze za robote nie bede placil...
a kat jest inny ale kolo ktory sie tym zajmuje stwierdzil ze nie powinien zmulic silnika ani zle na niego wplynac tylko ze mniej wiecej to samo slyszalem o tych tlumikach(co prawda nie od tego samego goscia) ale mialo byc ciszej
moze pod koniec tygodnia bede sie z tym bawil to dam znac co to dalo...
dzieki wielkie
pozdro |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 28-10-2009, 16:24
|
|
|
Ja na Twoim miejscu dopasowałbym jakiś przelotowy tłumik zamiast katalizatora o identycznej średnicy lub troszke większej. Nie jeden z posiadaczy E88A wsadzając ostatni "przelot" tak uczynił, wyciszyło to dość mocno auto. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 28-10-2009, 16:42
|
|
|
taki byl pierwotny plan zaraz po tym jak uslyszalem jak to chodzi po zamontowaniu ale przypomnialem sobie ze mam ten kat z audi wiec tez sprobuje....]
co do tych tlumikow mozesz wskazac cos konkretnego czy uniwersale np z allegro tez daja rade? |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 28-10-2009, 16:53
|
|
|
Ja mam u siebie pełny przelot, a chłopaki zakładali jakieś uniwersalne..., aby średnica się zgadzała(nie była mniejsza - przy tych silnikach to ważne, bo jak u siebie uwolniłem wydech, nie zmieniając jego średnicy, to teraz lepiej się zbiera z niskich...) |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 28-10-2009, 17:16
|
|
|
mi tylko chodzi o to zeby sie troche wyciszyl nie ingerujac juz w tlumik koncowy...
mitsu_pl napisał/a: | Ja mam u siebie pełny przelot, |
przy pelnym przelocie da sie wytrzymac w aucie?
ja mam rure zamiast kata potem srodkowy tlumik ten okragly i przelot na koncu i do 3 tys obr idzie oszalec dopiero przy wyzszych obrotach robi sie ciszej w srodku |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 28-10-2009, 23:38
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=43021
wejdź do tego tematu a zrozumiesz dlaczego wytrzymujemy w tym aucie z przelotem. Na końcu, są zdjęcia zrobione na podnośniku, więc możesz zerknąć jak wygląda wydech (w miejscu kata jest strumiennica).
Wstawiając tłumik przelotowy, na 100% wyciszysz wydech, jednak wszytko zależy od tego jaki tłumik dobierzesz. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 29-10-2009, 21:39
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Wstawiając tłumik przelotowy, na 100% wyciszysz wydech, jednak wszytko zależy od tego jaki tłumik dobierzesz |
wlasnie o to mi chodzilo...
mitsu_pl napisał/a: | zrozumiesz dlaczego wytrzymujemy w tym aucie z przelotem | ale jak zapewne sie domyslasz ja swojego gala do rajdow nie przygotowuje...
pozdro
[ Dodano: 07-11-2009, 18:25 ]
dzis zalozylem wspominany katalizator z audi...
no i efekt jest taki ze zrobilo sie duzo ciszej i generalnie wszystko jest w porzadku
oczywiscie chodzi dosc glosno ale teraz jest to dzwiek przyjemny dla ucha
pozdrawiam |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
Przemi80
Forumowicz przemi80
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Bychawa
|
Wysłany: 04-01-2010, 18:07
|
|
|
Witam! Chcialbym wznowic temat.Jutro chcialem kupic galanta wlasnie z silnikiem 2.0 V6 i podobno zamiast katalizatora ma wspawana rure.i pyt.czym to bedzie skutkowac w pracy takiego auta.Czekam na szybkie odp. |
_________________ Przemi80 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 04-01-2010, 18:39
|
|
|
witam
najgorsze co pamietam to taki metaliczny pogłos (bardziej moim zdaniem slyszalny na zewnatrz niz w srodku- przynajmniej takiebyly moje odczucia) no i na przegladzie moga sie przyczepic ale brat nigdy problemu nie mial... poza tym w niczym to nie przeszkadzalo, ja wspawalem kata tylko przez to ze chcialem zaoszczedzic przy wymianie tlumika koncowego...:oops: |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 06-01-2010, 14:33
|
|
|
k@rol napisał/a: | metaliczny pogłos | tylko jeżeli pozostał kat ori ale bez srodka, jeżeli jest dobrze wspawana rura nie będzie żadnego poglosu.
Innych skótków poza lekko zwięksozną głośnością(przy orginalnym tlum. końcowym) nie ma |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2010, 09:10
|
|
|
frost83 napisał/a: | k@rol napisał/a: | metaliczny pogłos | tylko jeżeli pozostał kat ori ale bez srodka, jeżeli jest dobrze wspawana rura nie będzie żadnego poglosu.
Innych skótków poza lekko zwięksozną głośnością(przy orginalnym tlum. końcowym) nie ma |
a czy przypadkiem poprzez wymiane Kata na strumienice, silnik że tak powiem nie odżywa?? podobno "odetkahnie" wylotu pozwala odzyskać te parę koni więcej |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 07-01-2010, 15:53
|
|
|
hubert_galant napisał/a: | podobno "odetkahnie" wylotu pozwala odzyskać te parę koni więcej | jest lekka różnica, ale po 2ch dniach przestaniesz ją odczówać, duża rożnica jest wtedy gdy kat był mocno przypchany. Odzyskalności w mocy nigdy nie sprawdzałem, jakaś jest napewno, ztego co słyszałem między 1-4% |
|
|
|
 |
|