Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant E39A 2.0 16v Gti Dynamic 4
Autor Wiadomość
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-11-2009, 13:53   

No i przykra niespodzianka, po wyjeździe od mechanika wczoraj...
Wracając do domu zajechano mi drogę i musiałem uciekać na krawężnik, padał deszcz, wpadłem w lekki poślizg i auto wskoczyło bokiem felgi.
W skutek tego coś niedobrego stało się z lewym przednim kołem. Przestawiła się, kierownica, chodzi jakby lżej teraz.... Samo koło wystaje poza obrys błotnika, napewno zbieżność do ustawienia. Nie wiem co z innymi elementami zawieszenia. Na pierwszy rzut oka nic się nie urwało, ale nie znam się dokładnie na tym. Bankowo felga się trochę wykrzywiła...
A tak się cieszyłem, że wkońcu sobie trochę pojeżdżę.... kompletna załamka. :(
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2009, 14:02   

wiem, ze latwo sie mowi i po fakcie, ale czasem lepiej przywalic w kogos centralnie przodem (tansze i pewniejsze w naprawie) niz wlasnie uciec i rozwalic caly uklad napedowy
tym niemniej auto na podnosnik i ocena szkod konieczna! - nie chcesz nagle stracic sterowania, prawda?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2009, 14:08   

Slawciu napisał/a:
W skutek tego coś niedobrego stało się z lewym przednim kołem. Przestawiła się, kierownica, chodzi jakby lżej teraz.... Samo koło wystaje poza obrys błotnika, napewno zbieżność do ustawienia. Nie wiem co z innymi elementami zawieszenia.

Jak wystaje? Górą? Dołem? Nie jest w osi jazdy?
Jak sanki pod silnikiem?
Jak bardzo dostała felga?

Pokaż zdjęcia i spokojnie 8)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-11-2009, 14:26   

Nie mam możliwości narazie porobić zdjęć podwozia, tyle co na parkingu. Miałem koło odkręcać, ale pogoda jest do niczego. Szkoda mi Miśka, wszystko się tak niefortunnie złożyło :(











A to zdjęcie z mocowaniem amorka, gdzieś wyczytałem, że on też mógł ucierpieć i faktycznie prawa strona jest ustawiona po środku,,a po lewej sie jakby odsunęło. I zdjęcie z kierownicą - tak ja trzeba skręcić, żeby to uderzone koło było ustawione prosto. Prawe jest w tym momencie skręcone delikatnie.
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2009, 15:07   

Do wymiany wahacz, prawdopodobnie amortyzator(y). Może końcówka drążka kierowniczego.
Nie jeździj tak bo pójdzie przegub.

To moje zdanie ze zdjęć.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 05-11-2009, 15:30   

Popieram Hubeeert-a, wygląda tak jakby wahacz dostał porządnie i amortyzator skrzywiło, zwróć uwagę na drążek kierowniczy, końcówkę to tak czy inaczej zmień dla bezpieczeństwa. Obejrzyj tez mocowanie wahacza do belki, żeby tam nic nie wyszło...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-11-2009, 17:45   

Nie mam nim zamiaru wogóle jeździć jak narazie. Podłamało mnie to wszystko :(
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-11-2009, 18:50   

Niestety na wahaczu tragedii nie widać.....

Podnieś auto i zobacz, czy przednie mocowanie wahacza nie przesunęło się..... A coś musiało ustąpić, skoro rozjechały się kąty Ackermana i lżej pracuje kierownica

Jeżeli zgiąłeś tę felgę, to uderzenie musiało być mega - to są jedne z najmocniejszych cywilnych felg...

Lista zakupów:
- felga (chyba, że masz zapas, to krzywulca można tam posłać ;) )
- wahacz LP
- zwrotnica kompletna LP wraz z piastą, łożyskiem i czujnikiem ABS
- amortyzatory przód
- górne łożysko amortyzatora
- drążek kierowniczy, końcówka drążka
- łącznik stabilizatora (mógł przetrwać, ale oberwał udar w innej osi niż jego oś pracy, co znacznie wpłynie na trwałość)

Do sprawdzenia:
- sanki zawieszenia
- maglownica - módl się, żeby nie dostała luzu lub nie puściła oleju - element warty więcej niż całe auto
- półoś konkretnie przegub wewnętrzny - lewa strona ma bardzo krótką półoś, co przy mocnym uderzeniu mieli kamienie w przegubie...... Podczas naprawy na pewno trzeba ją wypiąć ze skrzyni, zdjąć osłony i dokładnie obejrzeć.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 05-11-2009, 19:06   

Bartek napisał/a:
Cytat:
Odpowietrzając układ zaczynam od prawego tylnego koła, potem LT, PP, LP, tak?


nie

na krzyż, zaczynając od tyłu: PT, LP LT, PP lub LT, PP, PT, LP

Jedno ważne - dopasuj sobie wężyk do kalamitek, tak,żeby w momencie dokręcania nie mogły zassać powietrza

Kalamitkę do odpowietrzania sprzęgła masz przy wysprzęgliku, ale pocieszę Cię - raczej reparaturka pompki do wymiany, nie odpowietrzenie....


Jak ja chodziłem do szkoły to jak dobrze pamiętam uczyli nas że zaczynamy od koła najdalej oddalonego od pompy proces odpowietrzania...
 
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-11-2009, 19:17   

Nie wiem czy felga się zgięła, uderzyłem przy prędkości mniejwiecej 40-50 km/h. Tak czy inaczej szkody powstały, mam nadzieję Bartek, że to najczarniejszy scenariusz wymian. Problem w tym, że aktualnie nie posiadam funduszy na ich przeprowadzenie.....
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-11-2009, 20:33   

Jakbyś walnął przy 50 km/h nie raczej miałbyś koła (coś a'la Dzwonnik z Krakowa ;) ).... zależy to jednak od kąta natarcia koła na krawężnik, od jego wysokości...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 04-01-2010, 19:50   

Napisz ogłoszenie. To nie temat do tego.
Pozdrawiam

Jacek
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez Jackie 05-01-2010, 11:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-01-2010, 19:57   

Slawciu, ogłoszenie do działu Kupię/Sprzedam.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.